Εκτύπωση

Το πρόγραμμα "The Happiness Project"

Στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την καθηγήτρια Αγγλικών κ. Μαίρη Μαρίν το πρόγραμμα "The Happiness Project" με στόχο να εξετάσει τα αποτελέσματα τής δύναμης τού χαρακτήρα τής καλοσύνης στην υποκειμενική ευημερία. Για να βοηθήσει τους νέους να καταπολεμήσουν την αυξανόμενη κρίση ψυχικής υγείας που προκάλεσε η πανδημία, το Πανεπιστήμιο Yale προσέφερε στους καθηγητές που μετεκπαιδεύτηκαν σε αυτό μια παραλλαγή τού πιο δημοφιλούς διαδικτυακού του μαθήματος. Βασισμένο στο μάθημα Psychology and the Good Life (PGL) τής Laurie Santos, καθηγήτριας Ψυχολογίας τού Πανεπιστημίου Yale, μυεί τους μαθητές στα συμπεράσματα τής επιστήμης τής Ψυχολογίας (The Science of Well Being) σχετικά με το το πώς να κάνουν σοφότερες επιλογές και να ζήσουν μια ζωή πιο ευτυχισμένη και πιο ικανοποιητική.
Τη σειρά των μαθημάτων δίδαξε σε μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων τού Σχολείου η καθηγήτρια Αγγλικών και υπεύθυνη τού ομίλου MUN Debate κ. Μαίρη Μαρίν, η οποία επιμορφώθηκε το 2020 στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και εξασφάλισε μια σειρά ειδικά διαμορφωμένων μαθημάτων σχεδιασμένων για μαθητές γυμνασίου. Το πρώτο μισό τού προγράμματος, που είχε διάρκεια 1 μήνα, μέσα από βίντεο, παρουσιάσεις, ερωτηματολόγια και συζητήσεις προσέφερε στους μαθητές γνώσεις από την ψυχολογία σχετικά με το τι οδηγεί στην ευτυχία. Το δεύτερο μισό, που διήρκησε 3 μήνες: από Ιανουάριο έως και Μάρτιο τού 2022, περιελάμβανε βιωματικές ασκήσεις αλλαγής συμπεριφοράς που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν στην επανασύνδεση τού εγκεφάλου.
Τα παιδιά που συμμετείχαν και που αποτέλεσαν την πειραματική ομάδα ήταν 44, 24 μαθητές τής Β΄ τάξης και 20 μαθητές τής Γ΄ τάξης. Παρακολούθησαν βίντεο και συμμετείχαν σε δραστηριότητες θετικών παρεμβάσεων, ανάμεσα στις οποίες το βάζο των καλών σκέψεων, ασκήσεις διαλογισμού, γράμμα στον μελλοντικό εαυτό μου, καθημερινή έκφραση ευγνωμοσύνης και το «Ημερολόγιο καλών πράξεων», όπου τους ζητήθηκε να παρακολουθούν τις ευγενικές τους ενέργειες κάθε μέρα για δύο εβδομάδες και να τις καταγράφουν με τα συναισθήματά τους.
Η έρευνα μέσω ερωτηματολογίων πριν και μετά έδειξε ότι 90% των συμμετεχόντων θεωρούν ότι το σχολείο δεν τους κάνει ευτυχισμένους και είναι πηγή άγχους, 75% των συμμετεχόντων ένιωσαν να ωφελούνται από τις παρεμβάσεις ενσυνειδητότητας και θετικών σκέψεων και σχεδόν όλοι (97%) ότι το σχολείο θα ωφελούνταν από παρόμοια προγράμματα θετικής ψυχολογίας.
Η κ. Μαρίν παρακολούθησε επίσης το 9μηνο επιμορφωτικό πρόγραμμα ΚΕΔΙΒΙΜ τού Παντείου Πανεπιστημίου με τίτλο «Θετική ψυχολογία στην εκπαίδευση».