Αρσάκεια Ιωαννίνων
Στο πλαίσιο συμμετοχής μαθητών τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού στο πρόγραμμα Teachers 4 Europe ο καθηγητής Επαγγελματικού Προσανατολισμού κ. Παντελής Κατηνιώτης σχεδίασε τη βιωματική δράση «Αναζητώντας εργασία στην Ευρωπαϊκή Ένωση».


Στη δράση αυτή συμμετείχαν 18 μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης, οι οποίοι έλαβαν μέρος σε διάφορες ομαδικές και βιωματικές δραστηριότητες που σχετίζονταν με την εκπαίδευση και την εργασία στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Βασικοί στόχοι αυτού τού project ήταν η εξοικείωση των μαθητών με τις μεθόδους αναζήτησης εργασίας και επιλογής προσωπικού που ακολουθούνται από τις σύγχρονες επιχειρήσεις, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και ο εντοπισμός των δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για μια επιτυχημένη σταδιοδρομία.
Το project πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια τής βιωματικής δράσης τού Σχολικού και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και διήρκησε 12 διδακτικές ώρες (Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2016).
Στην αρχή τού προγράμματος οι μαθητές ενημερώθηκαν από διδάσκοντα για θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση και την επαγγελματική κινητικότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τις απαιτήσεις τής σύγχρονης αγοράς εργασίας και τις τεχνικές αναζήτησης εργασίας. Ακολούθησε εργασία στις ομάδες, κατά την οποία κάθε ομάδα επινόησε τη δική της επιχείρηση σε κάποια χώρα τής Ε.Ε. και δημιούργησε στα Αγγλικά αγγελία προς αναζήτηση ενός επαγγελματία με συγκεκριμένα εργασιακά χαρακτηριστικά. Ως ανταπόκριση στις εργασιακές προδιαγραφές που έθετε η αγγελία, μια άλλη ομάδα ανέλαβε τη σύνταξη τού βιογραφικού ενός εικονικού προσώπου, στο πρότυπο τού ευρωπαϊκού βιογραφικού (Europass). Στην τελική φάση, μετά από σχετική προετοιμασία και επεξεργασία των βιογραφικών από τις ομάδες, έλαβαν χώρα προσομοιώσεις συνεντεύξεων επιλογής, μέσα από τις οποίες αναδείχθηκε η φαντασία και η δημιουργική σκέψη των μαθητών.
Στη συζήτηση που έγινε στην τάξη μετά το πέρας τού προγράμματος, οι μαθητές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το γεγονός ότι τους δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ποικίλες ομαδικές και βιωματικές δραστηριότητες. Τέλος, διατύπωσαν την άποψη πως η παρούσα δράση συνετέλεσε σημαντικά τόσο στον εμπλουτισμό των γνώσεών τους για τα ευρωπαϊκά θέματα και στην ενδυνάμωση τής ευρωπαϊκής τους ταυτότητας  όσο και στην ενίσχυση τής επαγγελματικής τους ανάπτυξης.

Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ.