Αρσάκεια Ιωαννίνων
Στο πλαίσιο συμμετοχής τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού στο πρόγραμμα Teachers 4 Europe σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τον καθηγητή Επαγγελματικού Προσανατολισμού κ. Παντελή Κατηνιώτη η βιωματική δράση «Αναζητώντας εργασία στην Ευρωπαϊκή Ένωση». Στο ίδιο πλαίσιο εκπονήθηκε εργασία, η οποία περιλαμβάνει την ταυτότητα, τους στόχους, τη μεθοδολογία και την περιγραφή των σταδίων τής δράσης, καθώς και παράρτημα με τις εργασίες των παιδιών. Η εργασία «Αναζητώντας εργασία στην Ευρωπαϊκή Ένωση» απέσπασε άκρως θετικά σχόλια από τους επικεφαλής τού προγράμματος και αξιολογήθηκε ως η δεύτερη καλύτερη ανάμεσα σε όλες τις εργασίες που υποβλήθηκαν.
Στη δράση αυτή συμμετείχαν 17 μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, οι οποίοι έλαβαν μέρος σε διάφορες ομαδικές και βιωματικές δραστηριότητες που σχετίζονταν με την εκπαίδευση και την εργασία στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Βασικοί στόχοι τού project ήταν η εξοικείωση των μαθητών με τις μεθόδους αναζήτησης εργασίας και επιλογής προσωπικού που ακολουθούνται από τις σύγχρονες επιχειρήσεις, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και ο εντοπισμός των δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για μια επιτυχημένη σταδιοδρομία. Το project πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια τής βιωματικής δράσης τού Σχολικού και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και διήρκησε 12 διδακτικές ώρες (τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2016).
Αναφορικά με τη διαδικασία υλοποίησης και το περιεχόμενο των επιμέρους δραστηριοτήτων:
Στην αρχή του project οι μαθητές ενημερώθηκαν από τον διδάσκοντα για θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση και την επαγγελματική κινητικότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τις απαιτήσεις τής σύγχρονης αγοράς εργασίας και τις τεχνικές αναζήτησης εργασίας. Ακολούθησε η εργασία στις ομάδες, κατά την οποία οι μαθητές κάθε ομάδας επινόησαν τη δική τους επιχείρηση σε κάποια χώρα τής Ε.Ε. και ετοίμασαν αγγελία στα Αγγλικά προς αναζήτηση ενός επαγγελματία με συγκεκριμένα εργασιακά χαρακτηριστικά. Ως ανταπόκριση στις εργασιακές προδιαγραφές που έθετε η αγγελία, οι μαθητές μιας άλλης ομάδας ανέλαβαν τη δημιουργία τού βιογραφικού ενός εικονικού προσώπου, στο πρότυπο τού ευρωπαϊκού βιογραφικού (Europass). Στο τελικό στάδιο, μετά από σχετική προετοιμασία και επεξεργασία των βιογραφικών από τις ομάδες, έλαβαν χώρα προσομοιώσεις συνεντεύξεων επιλογής, μέσα από τις οποίες αναδείχθηκε η φαντασία και η δημιουργική σκέψη των μαθητών.
Στη συζήτηση που έγινε στην τάξη μετά το πέρας τού προγράμματος, οι μαθητές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους γιατί τους δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ποικίλες ομαδικές και βιωματικές δραστηριότητες. Τέλος, διατύπωσαν την άποψη πως η παρούσα δράση συντέλεσε σημαντικά τόσο στον εμπλουτισμό των γνώσεών τους για τα ευρωπαϊκά θέματα και στην ενδυνάμωση τής ευρωπαϊκής τους ταυτότητας όσο και στην ενίσχυση τής επαγγελματικής τους ανάπτυξης.

1

Κλικ για να δείτε την εργασία