Εκτύπωση

Τα νήπια τού τμήματος Ν.3 τού Αρσακείου Νηπιαγωγείου Ψυχικού, την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2022, ξεκίνησαν να παρατηρούν δύο μήλα. Και τα δύο μήλα ήταν φρέσκα και γυαλιστερά και σε τίποτα δεν φαινόταν να διαφέρουν.


Στη συνέχεια η νηπιαγωγός τους κ. Ζαφείρα Ντούλη τοποθέτησε μπροστά τους ένα από τα δύο μήλα και τους ζήτησε να του φερθούν με ωραίο τρόπο. Ξεκίνησαν, λοιπόν, να του μιλούν γλυκά και με λόγια ενθαρρυντικά, να το θαυμάζουν, να το ενισχύουν και να το εξυμνούν για την ομορφιά, τη μυρωδιά και τη γεύση του. Του θύμιζαν πως μπορεί να κάνει ό,τι κι αν προσπαθήσει, πως είναι πολύ δυνατό και καλό μήλο που αξίζει όλον τον θαυμασμό. Μάλιστα, κάποια από τα παιδιά σηκώθηκαν να το χαϊδέψουν και να τού δώσουν ένα φιλί, συνεπαρμένα από την καλοσύνη που ξεχείλιζε σε όλη την ομάδα.
Στη συνέχεια, η νηπιαγωγός τους τούς παρουσίασε το δεύτερο μήλο και τους ζήτησε να μην τού φερθούν το ίδιο καλά. Τα παιδιά, συγκρατημένα στην αρχή, ξεκίνησαν να το κατηγορούν πως δεν έχει ωραία μυρωδιά ούτε ωραία γεύση. Οι προσβολές και οι κοροϊδίες συνεχίστηκαν με κάποια ντροπή αλλά και με συνέπεια. Κάποια παιδιά, παρασυρμένα από το ομαδικό αίσθημα, σηκώθηκαν μάλιστα να το σπρώξουν και να το χτυπήσουν.
Στη συνέχεια, η νηπιαγωγός έβαλε τα δύο μήλα δίπλα-δίπλα και ζήτησε από τα παιδιά να παρατηρήσουν αν βλέπουν κάτι να έχει αλλάξει στην εξωτερική εμφάνιση των δύο μήλων. Ομόφωνα απάντησαν πως δεν έχει αλλάξει τίποτα και παραμένουν και τα δύο ίδια όπως και πριν. Τότε όμως η νηπιαγωγός τους ξεκίνησε αργά και προσεκτικά να ξεφλουδίζει το μήλο στο οποίο τα παιδιά είχαν μιλήσει άσχημα και εκείνα άρχισαν να παρατηρούν πως ήταν γεμάτο μελανιές που δεν φαινόντουσαν απέξω. Αντίθετα, το μήλο στο οποίο είχα μιλήσει γλυκά δεν είχε καμία μελανιά.
Οι μεγάλοι πλέον μαθητές τού Νηπιαγωγείου, έτοιμοι να ανοίξουν τα φτερά τους για το Δημοτικό Σχολείο, κατάλαβαν πολύ γρήγορα τι συνέβαινε με τα δύο μήλα. «Αυτές οι μελανιές δεν φαίνονται, γιατί είναι στην καρδιά του», ακούστηκε από ένα παιδί και η συζήτηση συνεχίστηκε για πολλή ώρα. Όταν στο τέλος τα παιδιά άρχισαν να ζητούν συγγνώμη στο μήλο, να του λένε πως σίγουρα όλα στο τέλος θα πάνε καλά, η νηπιαγωγός άρχισε προσεκτικά να κόβει τις μελανιές και το μηλαράκι πήρε το σωστό του χρώμα.
Η παραπάνω δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο τής ψυχικής ενδυνάμωσης των νηπίων για τη μετάβασή τους στο Δημοτικό, αλλά και τής ευαισθητοποίησής τους σε θέματα που αφορούν στην ενσυναίσθηση απέναντι στον συνάνθρωπο, παιδί αλλά και ενήλικα.