Αρσάκεια Θεσσαλονίκης
Κατά το τριήμερο 16–18 Δεκεμβρίου 2016 ένδεκα μαθητές του Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης και εννέα μαθητές του Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης έλαβαν μέρος στην 1η Πανελλήνια Μαθητική Προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου με τίτλο «Μαθητές σε ρόλο διπλωμάτη». 
Επρόκειτο για την πρώτη πανελλήνια μαθητική προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ για τα δικαιώματα του ανθρώπου με γλώσσα εργασίας την ελληνική. Οι τελετές έναρξης και λήξης την Παρασκευή 16/12/2016 και την Κυριακή 18/12/2016 έλαβαν χώρα στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο, ενώ οι Εργασίες των Επιτροπών το Σάββατο 17/12/2016 διεξήχθησαν στα Εκπαιδευτήρια «Ο Απόστολος Παύλος». Στόχος του εγχειρήματος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που αφορούν την προστασία και προάσπιση των δικαιωμάτων του ανθρώπου, καθώς και η γνωριμία και εξοικείωση τους με ζητήματα εφαρμογής των σχετικών διεθνών Συμβάσεων του ΟΗΕ. Η προσομοίωση επικεντρώθηκε στη διαδικασία ενώπιον των διαφόρων Επιτροπών, που δημιουργήθηκαν και λειτουργούν στο πλαίσιο των διεθνών πράξεων προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου, οι οποίες ήταν οι εξής: Συμβούλιο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, Επιτροπή για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα, Επιτροπή για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων, Επιτροπή για την εξάλειψη των Διακρίσεων σε βάρος των Γυναικών, Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Παιδιού και Επιτροπή για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία. 

423 μαθητές από πολλά μέρη της Ελλάδας ανέλαβαν τον ρόλο του διπλωμάτη κατά το τριήμερο αυτό και η συμμετοχή, ειδικά στις τελετές έναρξης και λήξης, αλλά και στη Γενική Συνέλευση όπου παρουσιάστηκαν οι αποφάσεις των Επιτροπών την τελευταία ημέρα ήταν πράγματι εντυπωσιακή. Οι δικοί μας μαθητές συμμετείχαν σε ποικίλες Επιτροπές και εκπροσώπησαν διάφορες χώρες, της Ευρώπης (Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Σλοβενία, Αυστρία, Ελβετία), της Νότιας Αμερικής (Βραζιλία, Περού), της Ασίας (Μπαγκλαντές) και της Αφρικής (Μαρόκο, Μαυρίκιος). Η εμπειρία υπήρξε μοναδική για τους μαθητές μας και οι εντυπώσεις τους άριστες. Παράλληλα με το περιεχόμενο των συμβάσεων και τη διαδικασία ενώπιον των Επιτροπών, εξοικειώθηκαν στα ζητήματα εφαρμογής των διεθνών πράξεων από τα κράτη μέρη, έμαθαν να υπερασπίζονται τα δικαιώματα του ανθρώπου, να δέχονται τα επιχειρήματα των άλλων, να σέβονται τις απόψεις των άλλων κρατών και να αναπτύσσουν την κατάλληλη επιχειρηματολογία προκειμένου να πείσουν για τις θέσεις τους. Γνώρισαν τη διαδικασία των Επιτροπών, τη διαδικασία ενός διεθνούς forum, τη διπλωματία όπως εφαρμόζεται στο πλαίσιο ενός διεθνούς οργανισμού, βασισμένη σε κανόνες διεξαγωγής γόνιμου διαλόγου και στην καλλιέργεια του σεβασμού σε επίπεδο αντιλογίας. Αλλά και χάρηκαν την όλη διαδικασία, καθώς είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν με συμμαθητές τους από διάφορα μέλη της Ελλάδας, να ανταλλάξουν απόψεις και να αποκτήσουν νέους φίλους. 

Στιγμές διάκρισης για τα σχολεία μας ήταν στην τελετή έναρξης, όταν η μαθήτρια της Β΄ Λυκείου Λυδία Κωνσταντινίδου μίλησε ως εκπρόσωπος του Μπαγκλαντές στην Επιτροπή για την εξάλειψη των διακρίσεων σε βάρος των γυναικών για τη σύμβαση «Ίση αµοιβή για ίση εργασία και εργασία ισότιµης αξίας», καθώς επίσης και η βράβευση του μαθητή της Γ΄ Γυμνασίου Βασίλη Καραγιάννη ως Καλύτερου Ομιλητή και της μαθήτριας της Β΄ Λυκείου Αλεξάνδρας Γαϊδατζή ως Καλύτερης Ομιλήτριας. Συγχαρητήρια, όμως, αξίζουν σε όλους τους μαθητές μας, που εκπροσώπησαν επάξια τα Αρσάκεια Σχολεία στη διοργάνωση αυτή. Τους ευχαριστούμε και τους ευχόμαστε να έχουν πολλές αντίστοιχες δημιουργικές εμπειρίες στη ζωή τους. Τους μαθητές προετοίμασαν και συνόδευσαν στην προσομοίωση αυτή οι καθηγήτριες Μαρία-Αμαλία  Βέργουλα και Αναστασία Πιλωνά (οικονομολόγοι) και Ιφιγένεια Αναγνώστου (φιλόλογος).