Με τον όρο διαθεματικότητα ορίζεται η πολύπλευρη και πολυδιάστατη προσέγγιση της γνώσης, η διερεύνηση ενός θέματος, που άπτεται πολλών γνωστικών αντικειμένων. Η διαθεματικότητα εφαρμόζεται στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος, και έχει ως στόχο οι μαθητές μας να συνειδητοποιήσουν τη συμπληρωματικότητα των γνωστικών αντικειμένων, συνδυάζοντας τις γνώσεις που αποκτούν στα επιμέρους μαθήματα.
Μέσα από την εφαρμογή των διαθεματικών προγραμμάτων οι εκπαιδευτικοί βοηθούν τους μαθητές να αντιληφθούν τη σύνδεση των διαφόρων επιστημών και να αντιμετωπίσουν τη γνώση ως ενιαία ολότητα κι όχι αποσπασματικά, αναδεικνύοντας μαθητοκεντρικές μορφές διδασκαλίας, όπως είναι τα σχέδια εργασίας (projects), ενισχύοντας όλες τις δυνατότητές τους (φυσικές, γνωστικές, κοινωνικές, συναισθηματικές) και αξιοποιώντας παράλληλα τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντά τους.
Ο φετινός άξονας των διαθεματικών μας δραστηριοτήτων έχει ως θέμα: “Μουσική και Συναίσθημα” και αφορά στη συμβολή της Μουσικής στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών μας. Το πρόγραμμα αναπτύσσεται οριζόντια από την Α´τάξη ως και την Στ´ τάξη. Κάθε τάξη προσεγγίζει το θέμα από διαφορετική οπτική γωνία και πραγματοποιεί δράσεις ανάλογα με το ηλικιακό επίπεδο, τις δυνατότητες και τις γνώσεις των μαθητών. Κάθε τάξη εκπονεί το δικό της διαθεματικό πρόγραμμα από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ενώ μέχρι τώρα έχουν ήδη παρουσιάσει το πρόγραμμά τους οι Γ’ και Δ’ τάξεις ως εξής:
·Γ´ τάξη: Με οδηγό τον Vivaldi ταξιδεύουμε στις τέσσερις εποχές (5 Μαρτίου 2015 – Στοά του Βιβλίου) ·Δ´ τάξη: Μουσικές διαδρομές στην ελληνική λογοτεχνία – Διαβάζοντας και τραγουδώντας την ελληνική φύση(27 Μαρτίου 2015 – Θέατρο Αρσακείων Σχολείων)