Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025
Δείτε σε βίντεο τα αποτελέσματα
Συγκεντρωτικά τα αποτελέσματα
Οι επιδόσεις ανά μάθημα
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών
Στην απαιτητική σε πολλαπλά επίπεδα εξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, πάνω από 18 έγραψε 4πλάσιο ποσοστό των μαθητών μας, σε σχέση με το πανελλαδικό ποσοστό. Πάνω από 16 έγραψε το 35,1% των μαθητών μας, ποσοστό διπλάσιο του πανελλαδικού.
Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών
Το 21% των μαθητών μας έγραψε πάνω από 16, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο σε σύγκριση με το πανελλαδικό.
Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας
Σε σύγκριση με το πανελλαδικό ποσοστό, 3πλάσιο ποσοστό των μαθητών μας έγραψε πάνω από 17.
Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
Σε σύγκριση με το πανελλαδικό ποσοστό, 5πλάσιο ποσοστό των μαθητών μας έγραψε πάνω από 17 και 3πλάσιο ποσοστό των μαθητών μας έγραψε πάνω από 16.
Γενική εκτίμηση για τη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λαμβάνοντας υπόψη τη διαχρονική πρόκληση που παρουσιάζει το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, η πολύ σημαντική αυτή επιτυχία οφείλεται στην αύξηση των διδακτικών ωρών και στη συστηματική, σε βάθος διδασκαλία των δύο βασικών γνωστικών πεδίων, της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας, η οποία ξεκινά ήδη από τις μικρότερες τάξεις. Καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει επίσης η συνεχής ενίσχυση των δεξιοτήτων των μαθητών στον προφορικό και τον γραπτό λόγο στα Σχολεία μας, τόσο μέσα από το πρόγραμμα διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας όσο και μέσα από πλούσιες εκπαιδευτικές δράσεις και πρωτοβουλίες (όπως είναι το πρόγραμμα Αγωγής Προφορικού Λόγου, οι Ρητορικοί Αγώνες, ο Αρσάκειος Διαγωνισμός Ορθογραφίας, οι Αγώνες Λόγου και Τέχνης κ.ά.), που ενισχύουν τη γλωσσική έκφραση και τη δημιουργική και κριτική σκέψη των μαθητών.
Μαθηματικά
Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών 1 στους 3 μαθητές των Αρσακείων – Τοσιτσείων σχολείων αρίστευσε (το 28,6% των μαθητών μας έγραψε τουλάχιστον 18) με το αντίστοιχο πανελλαδικό ποσοστό να είναι 16,6%. Από αυτούς, διπλάσιο ποσοστό μαθητών μας έγραψε πάνω από 19 (ποσοστό 13,5% έναντι του πανελλαδικού 6,3%).
Στην Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής το 9,4% των μαθητών μας έγραψε τουλάχιστον 18, ποσοστό 5πλάσιο έναντι του πανελλαδικού 2,1%. Από αυτούς 6πλάσιο ποσοστό μαθητών μας έγραψε πάνω από 19 (3,1% έναντι του πανελλαδικού 0,6%).
Γενική εκτίμηση για τα Μαθηματικά
Στις πολύ υψηλές επιδόσεις των μαθητών μας και στην μετέπειτα επιτυχία τους σε υψηλόβαθμες σχολές συντελεί η μεγάλη εμπειρία των καθηγητών μας, η ενίσχυση των διδακτικών ωρών του μαθήματος, τόσο στη Γ’ Λυκείου όσο και στην Άλγεβρα της Α’ και της Β’ Λυκείου, τα Παναρσακειακά Διαγωνίσματα (Α’ και Β’ τάξης), οι Προσομοιώσεις της Γ’ τάξης καθώς και η ποιότητα και πληρότητα του υποστηρικτικού υλικού.
Φυσική
Στην Ομάδα Προσανατολισμού Επιστημών Υγείας 1 στους 2 μαθητές μας (ποσοστό 49,4%) έγραψε πάνω από 15, γεγονός που καταδεικνύει τη συστηματική προετοιμασία των μαθητών μας ανεξαρτήτως δυσκολίας θεμάτων.
Ιδιαίτερα στις Θετικές Σπουδές, το 20% των μαθητών μας αρίστευσε (δηλαδή έγραψε πάνω από 18), ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό για μάθημα αυξημένων απαιτήσεων.
Χημεία
Στην Ομάδα Προσανατολισμού Επιστημών Υγείας 1 στους 4 μαθητές έγραψε τουλάχιστον 19 (ποσοστό 24,1%), ενώ στις Θετικές Σπουδές το ίδιο ποσοστό (25%) ξεπέρασε το 18, όταν σε πανελλαδικό επίπεδο μόλις 1 στους 8 μαθητές έφτασε σε τέτοια επίδοση.
Η σταθερή υπεροχή των μαθητών μας στο συγκεκριμένο μάθημα στηρίζεται στην ενίσχυση των ωρών διδασκαλίας, στη συστηματική επανάληψη με προσομοιωτικά διαγωνίσματα και στην έγκαιρη κάλυψη της ύλης.
Βιολογία
Στο απαιτητικό μάθημα της Βιολογίας το 23% των μαθητών του Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας έγραψε τουλάχιστον 19, γεγονός που αποδεικνύει την υψηλή ετοιμότητα των μαθητών μας και την αποτελεσματικότητα της διδακτικής διαδικασίας. Η μακρόχρονη εμπειρία των διδασκόντων, η πληρότητα του υποστηρικτικού υλικού και οι πολλαπλές φάσεις επανάληψης έχουν συμβάλει καθοριστικά στις υψηλές επιδόσεις.
Γενική εκτίμηση για τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών
Η επιτυχία των μαθητών μας στα μαθήματα Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας είναι αποτέλεσμα ενός συνεκτικού και πολυεπίπεδου εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Η ενίσχυση των διδακτικών ωρών ήδη από την Α΄ Λυκείου, η συστηματική αξιοποίηση επαναληπτικών διαδικασιών όπως τα Παναρσακειακά και τα προσομοιωτικά διαγωνίσματα, καθώς και η διαθεσιμότητα πλήρους και ελεύθερα προσβάσιμου υποστηρικτικού υλικού μέσω της πλατφόρμας e-arsakeio συγκροτούν ένα δυναμικό και μεθοδικό πλαίσιο μάθησης.
Καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει και η σταθερή λειτουργία των εβδομαδιαίων παιδαγωγικών συναντήσεων του Συντονιστή Φυσικών Επιστημών με τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04. Οι συναντήσεις αυτές λειτουργούν ως πεδίο συστηματικής υποστήριξης, ανάδειξης προβληματισμών και ενίσχυσης του έργου των εκπαιδευτικών.
Όλα τα παραπάνω διαμορφώνουν ένα σταθερό και αξιόπιστο πλαίσιο προετοιμασίας, το οποίο συνεχίζουμε να ενισχύουμε με συνέπεια. Ήδη από την επόμενη σχολική χρονιά η Β΄ Λυκείου θα υποστηρίζεται με στοχευμένο πρόγραμμα για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, εξασφαλίζοντας στους μαθητές μας στέρεες βάσεις και ουσιαστική ετοιμότητα για την τελική φάση της προετοιμασίας τους.
Αρχαία
Στο πολύ απαιτητικό μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών 1 στους 4 μαθητές μας έγραψε τουλάχιστον 18, ποσοστό σχεδόν 5πλάσιο σε σύγκριση με το πανελλαδικό ποσοστό, ενώ πάνω από 17 έγραψε 4πλάσιο ποσοστό των μαθητών μας.
Λατινικά
45% των μαθητών μας έγραψε τουλάχιστον 18, ποσοστό διπλάσιο του πανελλαδικού, ενώ το 33% έγραψε πάνω από 19, ποσοστό σχεδόν 3πλάσιο του πανελλαδικού.
Ιστορία
1 στους 4 μαθητές μας έγραψε πάνω από 19, ποσοστό διπλάσιο του πανελλαδικού.
Το 24,5% των μαθητών μας έγραψε πάνω από 18, ποσοστό διπλάσιο σε σύγκριση με το πανελλαδικό ποσοστό (13%).
Γενική εκτίμηση για τα μαθήματα του Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών
Και τη φετινή χρονιά οι μαθητές του Ανθρωπιστικού Προσανατολισμού των Αρσακείων Σχολείων κατέγραψαν πολύ αξιόλογες επιδόσεις στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Η αύξηση των διδακτικών ωρών, η έγκαιρη ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης και οι συστηματικές επαναλήψεις και προσομοιωτικές δοκιμασίες αποτέλεσαν βασικούς άξονες της αποτελεσματικής προετοιμασίας των μαθητών. Σε αυτό συνέβαλε επίσης η πολύχρονη εμπειρία και η επιστημονική επάρκεια των Φιλολόγων των Σχολείων μας, οι διαρκείς επιμορφώσεις τους εντός και εκτός σχολείου, η οργανωμένη και μεθοδική διδασκαλία με στόχο την ουσιαστική κατανόηση της γνώσης, η εφαρμογή διαφοροποιημένων διδακτικών προσεγγίσεων, όποτε αυτό κρίθηκε αναγκαίο, και οι στοχευμένες παρεμβάσεις από τις αρμόδιες Συμβουλευτικές Υπηρεσίες των σχολείων μας με στόχο τη διαχείριση του χρόνου μελέτης και του άγχους. Επιπλέον, η δημιουργική αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών και της πλατφόρμας e-arsakeio στη μαθησιακή διαδικασία καθώς και η σταθερή ενθάρρυνση της ενεργού συμμετοχής των μαθητών μας σε πλήθος δραστηριοτήτων που προάγουν τον λόγο, την κριτική και δημιουργική σκέψη αλλά και την αυτοπεποίθησή τους (εκπαιδευτικές δράσεις, μαθητικοί διαγωνισμοί, συνέδρια και εκδηλώσεις της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας) συνεισέφεραν καθοριστικά σε αυτή την πολύ σημαντική επιτυχία.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές μας!