e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Με πολλή χαρά σάς παρουσιάζουμε τη μαθητική εφημερίδα «Για μια Βιώσιμη Οικονομία», στην οποία μαθητές  της Α΄ τάξης τού Β΄Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού συνέγραψαν άρθρα κατά το σχολικό έτος 2020-21.

Οι μαθητές τού τμήματος Α΄3 μελέτησαν υλικό σχετικά με τη ψηφιακή εποχήτον ενεργό πολίτη, τα κρυπτονομίσματα, και συγκεκριμένα το Bitcoin, και συνέγραψαν άρθρα τα οποία δημοσιεύθηκαν στη μαθητική εφημερίδα που επιμελείται η υπεύθυνη Εκπαιδευτικού Έργου στον τομέα τής Οικονομίας κ. Δήμητρα Μακρή.

Το υλικό επιλέχθηκε από το πρόγραμμα “Personal Finance” τού καθηγητή Χρηματοοικονομικής τού Πανεπιστημίου Πειραιώς κ. Νικολάου Φίλιππα και αποτέλεσε αφορμή συζήτησης και προβληματισμού σχετικά με τις αλλαγές που επέφερε η Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση στην κοινωνία και τη ζωή των ανθρώπων.
Tεχνητή νοημοσύνη, robots, machine learning, virtual reality, digital wallet, Fintech, Blockchain και κρυπτονομίσματα αποτελούν ορισμένες από τις εκδηλώσεις τής ψηφιακής εποχής, στην οποία οι νέοι οφείλουν να προσαρμοστούν αναπτύσσοντας νέες δεξιότητες, ώστε να ενταχθούν μελλοντικά στην αγορά εργασίας.

Τα άρθρα υπό τους τίτλους «Ο Ενεργός Πολίτης στην Ψηφιακή Εποχή»«Γενικές Γνώσεις για το Bitcoin»«Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα του Bitcoin» των μαθητριών-αρθρογράφων Χρυσούλας-Δέσποινας Παρίση, Σοφίας Πατσούρη και Μαρίας Σαλτέλλη θα τα αναγνώσετε στις σελίδες 12-17 τής εφημερίδας.
Το άρθρο με τίτλο «Το κρυπτονόμισμα και η Δημοκρατία τής μη-ύλης» των μαθητών Παναγιώτη Ρηγόπουλου, Αικατερίνης Μπαλτά και Ανδριάνας-Βιολέτας Μουρατάι θα το αναγνώσετε στη σελίδα 17.

Ξεφυλλίζοντας την εφημερίδα, θα αναγνώσετε την περιγραφή τής εκπαιδευτικής δραστηριότητας υπό τον τίτλο «Προσομοίωση Συνέντευξης Τύπου», στη σελίδα 18, 19, 22. Το θέμα τής συγκεκριμένης συνέντευξης περιστράφηκε γύρω από την «Οικονομία και Πανδημία».

Στη Συνέντευξη Τύπου έλαβαν μέρος οι εξής φορείς: 1. DOCK - Συνεργατικός Χώρος για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία (Κ.ΑΛ.Ο). 2. Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού και 3. Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ.

Οι μαθήτριες-δημοσιογράφοι Καλλιρρόη Σαραντοπούλου, Παρασκευή-Δανάη Σταυροπούλου και Μαρκέλλα Συρίου τού τμήματος Α΄4, προσεγγίζοντας το θέμα από την πλευρά τής Οικονομίας, μελέτησαν το άρθρο τού καθηγητή Χρηματοοικονομικής και ιδρυτή-προέδρου τού Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού κ. Ν. Φίλιππα με τίτλο «Το μέλλον του χρήματος είναι ψηφιακό - Η πανδημία θα φέρει γρήγορα τη νέα πραγματικότητα» και την ημέρα τής συνέντευξης δύο εκπρόσωποί τους έθεσαν ερωτήσεις επί τού θέματος, τις οποίες θα αναγνώσετε στις σελίδες 23, 24, 26.

Στη συνέχεια οι μαθήτριες συνέταξαν Δελτίο Τύπου, το οποίο θα αναγνώσετε στη σελίδα 29.
Να σημειωθεί ότι οι μαθητές με την καθηγήτριά τους επέλεξαν το παρόν άρθρο από τη Βιβλιοθήκη τής ιστοσελίδας τού Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού (www.gfli.gr).

Τέλος, στη σελίδα 29 τής εφημερίδας θα αναγνώσετε απόσπασμα άρθρου τής υπεύθυνης τού συγγραφικού αυτού εγχειρήματος δρος Δήμητρας Χατζηαγγελάκη, με τον τίτλο «Οι επιπτώσεις του Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού», που έχει δημοσιευθεί στο οικονομικό φύλλο τής εφημερίδας «Καθημερινή τής Κυριακής», στις 25 Ιουλίου 2021.

Η κ. Δ. Χατζηαγγελάκη αποτέλεσε μέλος τής Οργανωτικής Επιτροπής στην 3η Μαθητική Προσομοίωση Συνέντευξης Τύπου: "Οικονομία και Πανδημία", καθώς και μέλος τής Συντακτικής Επιτροπής τής εν λόγω ηλεκτρονικής εφημερίδας.

Η εκπαιδευτική αυτή δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο τού μαθήματος «Πολιτική Παιδεία», κατά το σχολικό έτος 2020-2021, από την υπεύθυνη καθηγήτρια σε συνεργασία με τη Διευθύντρια τού Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού δρα Νέλλη Παππά.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για το συγγραφικό τους εγχείρημα, που θα αποτελέσει σημαντική εμπειρία για το μέλλον τους.

Διαβάστε την εφημερίδα εδώ.