Το Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2022 οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας ΠΕ04 (φυσικοί, χημικοί και βιολόγοι) παρακολούθησαν διαδικτυακό σεμινάριο που οργάνωσε η Εποπτεία των Σχολείων τής Φ.Ε. (Συντονισμός Φυσικών Επιστημών) σε συνεργασία με τον ομότιμο καθηγητή Σωματιδιακής Φυσικής κ. Ευάγγελο Γαζή, με τίτλο «Εισαγωγή στην Κβαντομηχανική».
Το επιμορφωτικό σεμινάριο ήταν χωρισμένο σε δύο βασικά σκέλη:
το πρώτο είχε σκοπό την υπενθύμιση βασικών εννοιών-μεγεθών, που διδάσκονται ήδη στο μάθημα τής Χημείας και τής Φυσικής και αποτελούν σημαντικούς πυλώνες τής Κβαντικής Μηχανικής.
Στο δεύτερο σκέλος υπήρξε εκτενής αναφορά στην ουσία τής εξεταστέας ύλης μέσα από παραδείγματα, εφαρμογές και αναφορές σε πειράματα τα οποία είχαν ως βάση τις αρχές τής συγκεκριμένης ενότητας.
Για την καλύτερη κατανόηση κάποιων εννοιών ή παραγράφων ο κ. Γαζής, όπου θεωρούσε σκόπιμο, έδινε μια περισσότερο λεπτομερή εικόνα πάνω σε τεχνικά θέματα αυτού του κεφαλαίου με σκοπό τη διασάφησή τους.
Στη συνέχεια ακολούθησε επίλυση βασικών ασκήσεων από κάθε ενότητα του κεφαλαίου τής Φυσικής Γ΄ λυκείου, οι οποίες βοήθησαν αφενός στην καλύτερη και ουσιαστικότερη κατανόηση των εννοιών αυτών και αφετέρου στον εντοπισμό των καίριων σημείων τής διδακτέας ύλης.
Τέλος, ο κ. Γαζής απάντησε και στις ρωτήσεις συναδέλφων που έγιναν κατά την διάρκεια τού σεμιναρίου προκειμένου να αποφευχθούν παρερμηνείες και δυσκολίες τής ύλης.
Για τους εκπαιδευτικούς τού Β΄Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού το διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο υπήρξε αναμφισβήτητα χρήσιμο σε όσους πρόκειται να διδάξουν τη σχετική ύλη στα αντίστοιχα μαθήματα (Χημεία και Φυσική), αφού φώτισε δύσκολα σημεία της, ενώ υπήρχαν και προεκτάσεις που σχετίζονταν με το μάθημα τής Βιολογίας (π.χ. ακτίνες Χ).
Το παράδειγμα τού κ. Γαζή είναι πολύτιμο, καθώς υποδεικνύει στους συναδέλφους τον τρόπο οργάνωσης μιας διαφωτιστικής και πλούσιας παρουσίασης.
Τέλος, για τους εκπαιδευτικούς ήταν πολύ συγκινητικό το γεγονός ότι το σεμινάριο αφιερώθηκε στη μνήμη τού εκλιπόντος Συντονιστή Φυσικών Επιστημών και Φυσικού τού Λυκείου μας Δ. Κλαυδιανού.