Αρσάκεια ΨυχικούΑρσάκεια - Τοσίτσεια ΕκάληςΑρσάκεια ΘεσσαλονίκηςΑρσάκεια ΠατρώνΑρσάκεια ΙωαννίνωνΑρσάκεια Τιράνων

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2017
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 44 1 2 3 4
week 45 5 6 7 8 9 10 11
week 46 12 13 14 15 16 17 18
week 47 19 20 21 22 23 24 25
week 48 26 27 28 29 30
Το Σάββατο 16 και την Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016 πραγματοποιήθηκε στα  Αρσάκεια Σχολεία τού Ψυχικού η πρώτη από τις δύο επιμορφωτικές συναντήσεις των φιλολόγων, με θέμα «Προσεγγίζοντας δυναμικούς τρόπους διδασκαλίας στα Αρχαία Ελληνικά, στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: εφαρμογές, προβληματισμοί».
Η πρώτη επιμορφωτική συνάντηση αφορούσε στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία.
Στη συνάντηση συμμετείχαν, το Σάββατο, οι φιλόλογοι των  Αρσακείων Γυμνασίων και των Λυκείων τού Ψυχικού και τής Πάτρας, ενώ την Κυριακή, οι φιλόλογοι των  Αρσακείων Γυμνασίων και των Λυκείων τής Εκάλης.
Προσκεκλημένοι εισηγητές στην πρώτη επιμορφωτική συνάντηση ήταν ο κ. Βασίλης Τσάφος, επίκουρος καθηγητής ΕΚΠΑ, και ο δρ Λάμπρος Πόλκας, καθηγητής στο 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών «Γεννάδειο», ενώ χαιρετισμό προς την ολομέλεια των εκπαιδευτικών απηύθυναν, το Σάββατο, η δρ Βενετία Μπαλτά, σχολική σύμβουλος φιλολόγων και, την Κυριακή, η δρ Λουκία Στέφου, επίσης, σχολική σύμβουλος φιλολόγων.
Κατά τη διάρκεια τής συνεδρίας τής ολομέλειας ο κ. Βασίλης Τσάφος ανέπτυξε το θέμα «Η πρόσληψη τού αρχαίου κόσμου στο σύγχρονο σχολείο. Προσκόμματα και προοπτικές», με το οποίο ανέδειξε τις δυνατότητες τού μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και τις δυσκολίες που συναντά ο φιλόλογος κατά την προσπάθειά του να προσεγγίσει διδακτικά το συγκεκριμένο μάθημα.
Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί μετέβησαν σε δύο εργαστήρια, όπου συγκρότησαν ομάδες εργασίας.
Στο πρώτο εργαστήριο ο κ. Τσάφος παρουσίασε το θέμα «Από τη σχολική εκδοχή τής φιλολογικής ερμηνευτικής στην εναλλακτική μαθητεία στον αρχαίο κόσμο: ενδεικτικές στρατηγικές προσέγγισης», κατά το οποίο αναλύθηκαν διαχρονικές επιστημονικές και διδακτικές προσεγγίσεις τού μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών, από πρωτότυπο και μετάφραση, στο γυμνάσιο και στο λύκειο.
Οι φιλόλογοι που συμμετείχαν στο εργαστήριο συνεργάστηκαν στην επεξεργασία ενδεικτικών διδακτικών προσεγγίσεων στην "Ελένη" (τής Γ΄ γυμνασίου), στην "Αντιγόνη" (τής Β΄ λυκείου) και στα Φιλοσοφικά Κείμενα (τής Γ΄ λυκείου).
Στο δεύτερο εργαστήριο ο κ. Πόλκας παρουσίασε το θέμα «Ανάλυση εκπαιδευτικού λόγου σε σενάρια διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών με τις ΤΠΕ: αντιπροσωπευτικές εφαρμογές». Στην παρουσίασή του ανέδειξε αφενός τις επιστημονικές αρχές επάνω στις οποίες βασίζεται η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών μέσω τής αξιοποίησης διδακτικών σεναρίων και αφετέρου τη μέθοδο εργασίας και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη συστηματική ενασχόληση ειδικών ομάδων συγγραφής και αποτίμησης εκπαιδευτικών σεναρίων για τα γλωσσικά μαθήματα («Πρωτέας»), στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
Η πρώτη αυτή επιμορφωτική συνάντηση των φιλολόγων αποτέλεσε  μια δημιουργική αφορμή για γόνιμο διάλογο μεταξύ των συναδέλφων φιλολόγων των Αρσακείων Γυμνασίων και Λυκείων σχετικά με σύγχρονες διδακτικές στρατηγικές προσέγγισης των Αρχαίων Ελληνικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.