Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν και να επεξεργαστούν αντίγραφα αρχαίων μουσικών οργάνων από την μουσειοσκευή «Αρχαία ελληνικά μουσικά όργανα» τού Μουσείου Ακροπόλεως, καθώς και πιστό αντίγραφο τού «τριγώνου», τής άρπας που βρέθηκε στον «τάφο τού ποιητή» πριν από περίπου 30 χρόνια στη Δάφνη Αττικής, μαζί με μία λύρα και έναν αυλό.
Κατέταξαν τα όργανα σε κατηγορίες (έγχορδα, πνευστά, κρουστά) και κατανόησαν τον τρόπο κατασκευής και κουρδίσματος, μπόρεσαν να εντοπίσουν τις μορφές τους σε αρχαία γλυπτά και αγγεία και συνειδητοποίησαν ότι οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν ότι η μουσική ήταν απαραίτητο στοιχείο κάθε πνευματικής, καλλιτεχνικής και κοινωνικής δραστηριότητας, αλλά και της καθημερινής ζωής τους.
Τέλος ταξίδεψαν πολύ μακριά στον χρόνο, στον λόγο, στη μουσική ακούγοντας τον ίδιο τον κ. Τερζή να απαγγέλλει, με την συνοδία πιστού αντιγράφου αρχαίας κιθάρας, την αρχαιότερη ολοκληρωμένη μουσική σύνθεση (με μουσική σημειογραφία) στον κόσμο που έχει ανακαλυφθεί μέχρι τώρα: τον Επιτάφιο τού Σικείλου, τον οποίο αφιέρωσε στη γυναίκα του Ευτέρπη, πάνω σε μια μικρή στρογγυλή μαρμάρινη στήλη, χρονολογούμενη από τον 2ο αι. π.Χ. (ανακαλύφθηκε από το W. Μ. Ramsay το 1883, κοντά στις αρχαίες Τράλλεις τής Μ. Ασίας).
“Όσον ζης φαίνου,
Μηδέν όλως συ λυπού
Προς ολίγον εστί το ζήν
Το τέλος ο χρόνος απαιτεί”.
(“Όσο ζεις, έβγα στο φως!
Καθόλου μα καθόλου μη λυπάσαι!
Είναι μικρή η ζωή
το τέλος ο χρόνος διεκδικεί”).
https://www.arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-b/events-activities/13211-arxaia-ellhnika-mousika-organa#sigProId5e804ab8f5