Αρσάκεια Ιωαννίνων
banner3  VHMA MATHITON 3    amis unis 1    banner1821

Την Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013, οι μαθητές τής Β΄ τάξης τοὐ Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού στο πλαίσιο των ερευνητικών τους εργασιών (project) πραγματοποίησαν εκπαιδευτικές επισκέψεις σε διαφορετικούς προορισμούς.


Οι μαθητές που ασχολούνται με την ερευνητική εργασία «Δημιουργώντας με αριθμούς και πράξεις...», με υπεύθυνους καθηγητές τον μαθηματικό κ. Χρήστο Βραχνό και την καθηγήτρια Γερμανικών κ. Αγγέλα Μεταλληνού, επισκέφθηκαν τη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Η Βιβλιοθήκη αυτή δημιουργήθηκε με σκοπό να προσφέρει στους επισκέπτες, όσο και στους εξ αποστάσεως χρήστες, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, επιστημονική πληροφόρηση για τον χώρο τής μουσικής. Στη Βιβλιοθήκη ξεναγήθηκαν από την υπεύθυνη μουσικολόγο κ. Gabriella Spano και καθοδηγήθηκαν στο πώς να γίνουν «ερευνητές» για την εκπόνηση τής εργασίας τους. Αναζήτησαν βιβλιογραφία για τους Πυθαγορείους και τη σχέση τους με τη μουσική και τα μαθηματικά, ανακάλυψαν σύγχρονους μαθηματικούς μουσικούς, μελέτησαν το φαινόμενο Mozart και συνέλεξαν υλικό προκειμένου να το μελετήσουν στο εβδομαδιαίο δίωρο μάθημα τής ερευνητικής εργασίας. Με παρότρυνση τής κ. Spano, αρκετοί μαθητές έγιναν μέλη τής μεγαλύτερης σε περιεκτικότητα τίτλων Μουσικής Βιβλιοθήκης τής Ελλάδος και των Βαλκανικών χωρών, με σκοπό ανά τακτά διαστήματα να έχουν πρόσβαση στο υλικό και να μπορούν να μελετούν και να ερευνούν τομείς τής μουσικής ή τού μουσικού οργάνου με το οποίο ασχολούνται. Τόσο οι μαθητές όσο και οι υπεύθυνοι καθηγητές έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις από τη Βιβλιοθήκη για τις πληροφορίες και το υλικό που απεκόμισαν, αλλά και για την ευκαιρία που τους δόθηκε να γνωρίσουν έναν πλήθος αρχείων και υλικού.
Οι μαθητές που εργάζονται στην ομάδα των ερευνητικών εργασιών με θέμα «Ανθρώπινα δκαιώματα» επισκέφθηκαν τα γραφεία τής UNICEF, προκειμένου να ενημερωθούν για τις δραστηριότητες και τους σκοπούς τής οργάνωσης. Η συνάντηση ήταν για όλους μια πρωτόγνωρη εμπειρία, αφού όσα θεωρητικά γνωρίζαν μέχρι εκείνη τη στιγμή είδαν πώς πραγματώνονται χάρη στον ζήλο, το πάθος και τον αλτρουισμό χιλιάδων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, τους οποίους η UNICEF ευαισθητοποιεί αποτελεσματικά. Η παρουσίαση περιελάμβανε πληροφορίες που δόθηκαν από τους υπευθύνους, καθώς και μέσα από οπτικοακουστικό υλικό σχετικό με τη δράση τής UNICEF. Παράλληλα, τα παιδιά κατατοπίστηκαν για τις δράσεις που μπορούν να αναλάβουν στο Σχολείο, προκειμένου να στηρίξουν με τον δικό τους τρόπο το έργο τής οργάνωσης. Το πιο σημαντικό από όλα πάντως ήταν το γεγονός ότι όλοι οι μαθητές ταξίδεψαν για λίγο στον απάνθρωπο κόσμο των πολέμων, τής πείνας, τής φτώχειας, τής λειψυδρίας, τής απάνθρωπης μεταχείρισης ανηλίκων και τής βίας που αυτοί βιώνουν καθημερινά στις χώρες τους. Τα μάτια αυτών των παιδιών έκαναν απελπισμένη έκκληση για ανθρωπιά, υποστήριξη και αλληλεγγύη. Τα παιδιά έφυγαν έχοντας σχεδιάσει ήδη κάποιες από τις δράσεις τους προκειμένου να στηρίξουν με τον τρόπο τους συνομηλίκους τους που πλήττονται σε όλο τον κόσμο.
Το τμήμα των μαθητών που έχει αναλάβει να διερευνήσει το θέμα «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε: Η κοινωνική οπτική τής WEB 2.0 μάθησης», με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κ. Αικατερίνη Γλέζου και Βασιλική Τσιράκη, πραγματοποίησε εκπαιδευτική σχολική επίσκεψη στο ψυχαγωγικό πάρκο “Allou! Fun Park”, το οποίο διοργανώνει «ημερίδες γνώσης» αξιοποιώντας σύγχρονες μεθόδους και καινοτόμα εργαλεία διαδραστικής-βιωματικής μάθησης. Ο τίτλος τής θεματικής δέσμης στην οποία συμμετείχαν οι μαθητές ήταν «Τεχνολογία και Πληροφορική» και περιελάμβανε τις ομιλίες «Κοινωνικά δίκτυα» και «Κινητή τηλεφωνία». Στη συνέχεια παρακολούθησαν ταινία 4D διάρκειας 5 λεπτών και, τέλος, διασκέδασαν σε επιλεγμένα παιχνίδια τού Allou! καθοδηγούμενοι από ειδικούς συνοδούς. Ήταν μια «πάρα πολύ ικανοποιητική εμπειρία», όπως οι ίδιοι οι μαθητές ανέφεραν, καθώς συνταιριάστηκαν επιτυχημένα η τεχνολογία, η μάθηση και η αναψυχή με την ενεργό συμμετοχή τους σε όλη τη διάρκεια τής επίσκεψης.
Οι μαθητές που συμμετέχουν στην ερευνητική εργασία «Φ-ractals: Από την αρχαιοελληνική σκέψη στα υπερσύγχρονα Μαθηματικά» επισκέφθηκαν το Μουσείο τής Ακρόπολης, συνοδευόμενοι από τους υπεύθυνους καθηγητές τού project κ. Σχοινά και Ραμπαούνη. Σκοπός τής επίσκεψης ήταν η διερεύνηση τής πιθανολογούμενης χρήσης τού χρυσού λόγου φ στην αρχιτεκτονική τού Παρθενώνα και η καλλιτεχνική απόλαυση των γλυπτών τού Φειδία, που το αρχικό γράμμα τού ονόματός του δόθηκε στον χρυσό λόγο. Οι μαθητές επισκέφθηκαν το αναγνωστήριο τού Μουσείου και αναζήτησαν σχετικό υλικό. Παραθέτουμε κάποια από τα ευρήματά τους:
"... Ολόκληρος ο ναός έχει διαστάσεις 70 μέτρα μήκος, 31 πλάτος και 15 ύψος. Οι δωρικοί εξωτερικοί κίονες έχουν κάτω διάμετρο 1,91 μέτρα και ύψος 10,50 μέτρα..."
Πηγή: "Περίπατοι στον Παρθενώνα" Κορνηλία Χατζηασλάνη, Εκδόσεις: "Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη", 3η έκδοση, έτος 2010
"... Το μόνο ευρύτερα αποδεκτό προϊόν μετρήσεων είναι η σχέση 4:9 (100:225) κατά Stuart και συγκεκριμένα:
α) Διάμετρος κίονος προς μεταξόνιο 4:9 ( 2^2 ∶ 3^(2 ))
β) Κύριο ορθογώνιο κατόψεως (στυλοβάτης) 4:9
γ) Κύριο ορθογώνιο προσόψεως (μέχρι και το γείσο) 4:9
δ) Κύριο ορθογώνιο μακρών πλευρών 16:81 (=4^(2 ):9^(2 )=2^(4 ):3^(4 ))
Εκ των ανωτέρω η σχέση Α είναι γενικώς αποδεκτή, η σχέση Β ισχύει μόνο κατά προσέγγιση και η σχέση Γ είναι παράγωγος των προηγουμένων..."

Πηγή: "Ο Παρθενώνας και η ακτινοβολία του στα νεώτερα χρόνια", Επιστημονική επιμέλεια και συντονισμός: Παναγιώτης Τουρνικιώτης, Εκδόσεις "Μέλισσα", έτος 1994.
Στο πλαίσιο τής ερευνητικής εργασίας με θέμα «Όταν η Λογοτεχνία συναντά την Πληροφορική» πραγματοποιήθηκε εξόρμηση στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αφιέρωμα στον Νίκο Καζαντζάκη και στο έργο του. Ξεναγήθηκαν στον κόσμο τού συγγραφέα, διερεύνησαν τις ιδέες του και νοερά περιηγήθηκαν μαζί του στους τόπους των ταξιδιών του, παρακολουθώντας τις φάσεις τής ζωής του με οπτικοακουστικό υλικό. Στη συνέχεια παρακολούθησαν, με τη βοήθεια τής εικονικής πραγματικότητας, ξενάγηση στην Αρχαία Αγορά, όπου παρακολούθησαν το κτίσιμο των οικοδομημάτων κατά τη διάρκεια των διαφόρων χρονικών περιόδων. Οι μαθητές γοητεύτηκαν από την όλη παρουσίαση, συνέλεξαν στοιχεία και ανακάλυψαν τρόπους για την εκπόνηση των ερευνητικών τους εργασιών. Τους μαθητές συνόδευσαν οι υπεύθυνοι καθηγητές κ. Σ. Ραπτάκη και Α. Μιχαήλ.

 

Ανακοινώσεις Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού

Αναγγελίες Β' Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού

Απρίλιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 14 1 2 3 4 5 6
week 15 7 8 9 10 11 12 13
week 16 14 15 16 17 18 19 20
week 17 21 22 23 24 25 26 27
week 18 28 29 30