Ημερολόγιο

Ιούνιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 22 1
week 23 2 3 4 5 6 7 8
week 24 9 10 11 12 13 14 15
week 25 16 17 18 19 20 21 22
week 26 23 24 25 26 27 28 29
week 27 30
Από τη Μυθολογία στο Διάστημα

Tο Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Από την ελληνική Μυθολογία στις διαστημικές αποστολές τής NASA», που υλοποιείται από τα Αρσάκεια - Τοσίτσεια Σχολεία το οποίο αναβαθμίστηκε σε σημαντικό διεθνές δίκτυο για την αειφορία με τίτλο “Από τη Μυθολογία στο Διάστημα” με αφορμή το πρόγραμμα τής NASA Artemis Mission και τη διεθνή κίνηση Alpha Mission – Δelos.
Πρόκειται για ένα σύνολο καινοτόμων δραστηριοτήτων που βασίζεται πάνω στην ολιστική προσέγγιση τής μάθησης βάζοντας στο κέντρο τον μαθητή και τη μαθήτρια με στόχο την ολοκληρωμένη συγκρότηση τής προσωπικότητάς τους. Η αφορμή για την ενασχόληση των παιδιών με ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι η αποστολή Artemis τής NASA και η προσσελήνωση τής πρώτης γυναίκας και τού πρώτου έγχρωμου άνδρα, με απώτερο στόχο την προσεδάφιση στον Άρη, καθώς και η σύνδεση τής αποστολής, αφενός από τους ίδιους τους προγραμματιστές της γενικότερα με τη σοφία τής ελληνικής μυθολογίας, αφετέρου από την παράλληλη διεθνή κίνηση Alpha Mission – Δelos, η οποία μέσα από την ιστορία και τη μυθολογία του νησιού τού Απόλλωνα και τής Άρτεμης αναδεικνύει την ανθρωπιστική και περιβαλλοντική πλευρά τού ιστορικού αυτού νέου τεχνολογικού βήματος τής ανθρωπότητας.
Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να ασχοληθούν με θέματα τής επικαιρότητας, να προβληματιστούν και να πάρουν πρωτοβουλίες πάνω σε σύγχρονα θέματα όπως η κλιματική κρίση και η ισότιμη κοινωνική θέση τής γυναίκας και των εγχρώμων. Μέσα από το πρόγραμμα οι μαθητές και οι μαθήτριες θα καλλιεργήσουν και θα αναπτύξουν δεξιότητες τού 21ου αιώνα, θα συμμετέχουν σε βιωματικές δράσεις και δράσεις SHTEAM.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι αποτέλεσμα και τής παρότρυνσης τής NASA προς τα σχολεία, σε παγκόσμιο επίπεδο, να ασχοληθούν με ένα τόσο επίκαιρο ζήτημα. Τέλος, το πρόγραμμα στηρίζεται στην εξωστρέφεια και την συνεργασία σχολείων με στόχο τη δημιουργία ενός σχολικού πολιτιστικού δικτύου.
Πιο συγκεκριμένα, στο Πρόγραμμα συμμετέχουν όλες οι τάξεις τού Σχολείου μας και συνεργάζονται με άλλα σχολεία τού Δικτύου όπως το Β΄ Αρσάκειο Δημοτικό Ψυχικού, το Αρσάκειο Δημοτικό Πατρών, το 8ο Δημοτικό Σχολείο Αργυρούπολης, το Δημοτικό Σχολείο Απειράνθου Νάξου, το Δημοτικό Σχολείο Αλίμου, το Δημοτικό Σχολείο Θολαρίων Αμοργού, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης Σύρου και το Δημοτικό Σχολείο Γλινάδου Νάξου.
Το Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο ένα «ανοιχτό» και πρωτοπόρο σχολείο στα εκπαιδευτικά δρώμενα.

Περισσότερα: https://myth2space.arsakeio.gr/

Οικολογική ευαισθητοποίηση μέσω βιωματικής και ψηφιακής μάθησης στη Δ΄ τάξη τού Σχολείου μας

Στο πλαίσιο τού πρώτου κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και στη θεματική «Φροντίζω το Περιβάλλον-Οικολογία», οι μαθήτριες και οι μαθητές τής Δ’ τάξης τού Αρσακείου Δημοτικού Ιωαννίνων, ασχολήθηκαν με τη θεματική «Το Δάσος».
Το γεγονός ότι τα δάση είναι ένα από τα κύρια στοιχεία τής φυσικής μας κληρονομιάς καθώς και τού φυσικού περιβάλλοντος τού τόπου μας, τής Ηπείρου, ήταν το βασικό κριτήριο για την επιλογή τής υλοποίησης τού συγκεκριμένου περιβαλλοντικού προγράμματος.
Η μείωση των δασικών εκτάσεων που τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει σε αυξανόμενη ευαισθητοποίηση και κατανόηση των σοβαρών απειλών που αντιμετωπίζουν τα δάση όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση, η υποβάθμιση τού εδάφους, ο αυξανόμενος αριθμός δασικών πυρκαγιών καθώς και η κακή διαχείριση τής δασικής κληρονομιάς ήταν θέματα και προβληματισμοί που απασχόλησαν τη Δ΄ τάξη.
Δύο ήταν οι βασικοί στόχοι τού συγκεκριμένου προγράμματος το οποίο υλοποιήθηκε όχι μόνο εντός τής αίθουσας διδασκαλίας αλλά και βιωματικά με επιτόπια μελέτη στο πεδίο.
Ο πρώτος ήταν η ανάπτυξη τής οικολογικής συνείδησης και η ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών, μέσα από την ενημέρωση σχετικά με τα δάση και την προστασία τους, καθώς και η καλλιέργεια κουλτούρας πρόληψης και προστασίας των δασικών εκτάσεων.
Ο δεύτερος, ο συνδυασμός τής βιωματικής μάθησης με την ψηφιακή και παραγωγική μάθηση μέσω τής τέχνης, τής δημιουργικότητας και τής κριτικής σκέψης, δηλαδή των «Δεξιοτήτων Μάθησης τού 21ου αιώνα», καθώς και άλλων δυναμικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων.
Ομαδικά στην τάξη και με την αξιοποίηση οπτικοακουστικού ψηφιακού υλικού διασαφηνίστηκαν οι έννοιες «δάσος» και «δασικό οικοσύστημα». Με τη χρήση διαδραστικού χάρτη και σχετικού ερωτηματολογίου τα παιδιά πληροφορηθήκαν για τα Δάση που υπάρχουν στην Ελλάδα, τα Εθνικά Πάρκα και τους Εθνικούς Δρυμούς. Ακολούθησε καταιγισμός ιδεών, έχοντας την ευκαιρία οι μαθητές/-τριες να φανταστούν τους λόγους για τους οποίους μπορεί να απειλούνται αυτές οι περιοχές και γιατί οφείλουμε να τις διαφυλάττουμε. Ακολούθησε σειρά σχετικών διαθεματικών διαδραστικών δραστηριοτήτων.
Η μελέτη στο πεδίο έγινε με την επίσκεψή τής τάξης στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πραμάντων και τη συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Άραχθος, ο αγγελιοφόρος των βουνών».
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος και της περιήγησής τους οι μαθητές/-τριες συμμετείχαν ενεργά σε μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων, όπως:
-Το παιχνίδι «Λιθοβολώντας τον ποταμό»
-Μέτρηση τού pH τού ποταμού Αράχθου
-Δημιουργία έργω τέχνης με υλικά που μάζεψαν στο δάσος (Τέχνη της Γης/Land Art)
-Πεζοπορία στο δάσος - παρατήρηση και μελέτη στο πεδίο
-Το Γεφύρι τής Πλάκας – η αρχιτεκτονική τής Ηπείρου
-Φωτογράφισή εικόνων φυσικού τοπίου, κ.ά.

Arsakeio Christmas Club 2023