Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που «λυγίζει» κάτω από το βάρος της υπολογιστικής σκέψης δεν είναι καθόλου αμελητέα η συμβολή μιας πολυήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής στην κοινωνική και ψυχοσυναισθηματική ολοκλήρωση των μαθητών. Οι σχολικές εκδρομές προσφέρουν ένα τεράστιο εύρος πλεονεκτημάτων για τους μαθητές όχι μόνο σε εκπαιδευτικό επίπεδο. Είναι μια θαυμάσια εμπειρία για «απόσπαση» και «συγκόλληση». Μπορούν να «μάθουν» πραγματικού κόσμου «μαθήματα» γιατί στα εκπαιδευτικά ταξίδια δημιουργείται ένα άτυπο περιβάλλον μάθησης. Το μυαλό αποσπάται κάπου αλλού, σε εικόνες που περνούν πίσω από το παράθυρο του λεωφορείου και σε παραστάσεις πρωτόγνωρες. Καθώς κινούνται όλοι μαζί γίνονται όλοι ένα, κάθονται δίπλα στον άλλον, μοιράζονται το ίδιο φαγητό, βγαίνουν από τον εγωκεντρισμό τους, προστατεύουν ο ένας τον άλλον και έτσι υιοθετείται μια δοτική, διακονητική, αγαπητική προσφορά. Στην εκδρομή τα εγωκεντρικά θέλω δεν μπορούν να βρουν ικανοποίηση γιατί ο αυτοματισμός της ομάδας δεν το επιτρέπει.

Μια σχολική εκδρομή θα δώσει στους μαθητές εμπειρίες, θα ξεφύγουν από την καθημερινότητα της τάξης, θα μπορέσουν να χτίσουν την εμπιστοσύνη και το σεβασμό μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του συνοδού εκπαιδευτικού. Ο χρόνος που περνάνε ως ομάδα σε μια εκδρομή μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν τις βασικές κοινωνικές δεξιότητες. Υπάρχει κίνητρο για καλύτερη συμπεριφορά και συμμετοχή, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γίνουν πιο σίγουροι για τον εαυτό τους, πιο ανοικτοί σε νέες εμπειρίες και κοινωνοί της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και κουλτούρας.
Όλα τα παραπάνω θα ήταν ανέφικτα εάν δεν υπήρχαν ακούραστοι, πρόθυμοι και δημιουργικοί παιδαγωγοί που αναλαμβάνουν με κάθε κόστος να οργανώσουν και να υλοποιήσουν τις μετακινήσεις των μαθητών, οι οποίοι στις αποσκευές τους μεταφέρουν όχι μόνο τα προσωπικά τους αντικείμενα αλλά και πολλές αδιάγνωστες ιδιαιτερότητες.
Με την ενσωμάτωση των εκδρομών στο εκπαιδευτικό σύστημα αφήνουμε τα παιδιά να αρμενίζουν μακριά από τη κοπιαστική τους καθημερινότητα και να «ταΐζουν» τη δημιουργική τους φύση. Γίνονται δειλά δειλά μια από τις πιο απολαυστικές δραστηριότητες των παιδιών και μέσα σ’ αυτές πλάθονται αλησμόνητες αναμνήσεις.
Με αυτές τις σκέψεις ο Σύλλογος Διδασκόντων Καθηγητών του Α’ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού, αποφάσισε να πραγματοποιήσει από 2-4 Μαΐου τις εξής εκδρομές:
-Α’ Λυκείου στην Λακωνία (Μυστράς, Μάνη, Μονεμβασία), διαβάστε τις εντυπώσεις των μαθητών, εδώ.
-Β’ Λυκείου στη Σύρο, διαβάστε τις εντυπώσεις των μαθητών, εδώ.