Εξαιρετική επιτυχία σημείωσε η ενημερωτική εκδήλωση με τίτλο: «Σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» που διοργανώθηκε από τη Συμβουλευτική Υπηρεσία Σχολικού & Επαγγελματικού Προσανατολισμού σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις των Αρσακείων Λυκείων Ψυχικού. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 19 και την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024, στο Αμφιθέατρο του 2ου ορόφου, και είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι μαθητές της Β΄ τάξης των τριών Αρσακείων Λυκείων.
Στην εκδήλωση αυτή προσκλήθηκαν 16 διακεκριμένοι Πανεπιστημιακοί Καθηγητές. Στους μαθητές της καθεμίας από τις τέσσερις ομάδες Προσανατολισμού απευθύνθηκαν 4 ομιλητές, οι εισηγήσεις των οποίων αφορούσαν στις σπουδές και τις κατευθύνσεις των Τμημάτων που εκπροσωπούν, καθώς και τις προοπτικές και τις διεξόδους που προσφέρει η επιστήμη τους. Μετά το πέρας της κάθε παρουσίασης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να διατυπώσουν στον ομιλητή τις απορίες τους και να μιλήσουν για τους προσωπικούς τους στόχους. Μπορείτε να δείτε εδώ το πρόγραμμα των ομιλιών που παρακολούθησαν οι μαθητές.
Την ευθύνη για την οργάνωση και την πραγματοποίηση της εκδήλωσης είχαν εκ μέρους των Σχολείων, η Διευθύντρια του Α΄ Λυκείου Αμαλία Μαυροειδή, η Διευθύντρια του Β΄ Λυκείου Δρ Νέλλη Παππά και η Διευθύντρια του Κλασικού Λυκείου Δρ Μαρίκα Δουζίνα, και εκ μέρους των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών ο Παντελής Κατηνιώτης (Καθηγητής - Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, MSc, PhD) και η Κατερίνα Σουφλιά (Καθηγήτρια - Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, MSc).
Οι ενημερωτικές αυτές εκδηλώσεις συμβάλλουν αποφασιστικά στον εκπαιδευτικό και επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών μας, καθώς και στην ενίσχυση της μαθησιακής τους προσπάθειας.
Την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού μια ακόμη εκδήλωση που οργάνωσαν μαθητές και εκπαιδευτικοί του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, υποψήφιου σχολείου στο πρόγραμμα «Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», με κεντρικό θεματικό πυλώνα την κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της καταστροφής του περιβάλλοντος υπό το πρίσμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Προσκεκλημένοι της εκδήλωσης ήταν ο διευθυντής και πρόεδρος του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών Μανώλης Πλειώνης, η διευθύντρια του Βήμα Science βιολόγος Ιωάννα Σουφλέρη και σε απευθείας διαδικτυακή σύνδεση ο ευρωβουλευτής-αρμόδιος για θέματα περιβάλλοντος και υγείας Νίκος Παπανδρέου. Τη συζήτηση συντόνισε η γνωστή δημοσιογράφος Έλενα Παπαδημητρίου. Τους προσκεκλημένους προλόγισε η διευθύντρια του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού Νέλλη Παππά.
Οι προσκεκλημένοι αντάλλαξαν απόψεις και σημαντικές πληροφορίες και απάντησαν σε ερωτήματα της μαθητικής κοινότητας όπως αυτά προέκυψαν από τις απαντήσεις σε σχετικό ψηφιακό ερωτηματολόγιο που ετοίμασαν οι καθηγητές φυσικών επιστημών και πληροφορικής του σχολείου, καθώς και από τη δημιουργία posters που ετοίμασαν με τα παιδιά οι καθηγητές χημείας και βιολογίας στην Β’ Λυκείου επί θεμάτων που άπτονται της κλιματικής αλλαγής. Στο τέλος της συζήτησης προβλήθηκε εκπαιδευτικό βίντεο του φιλολόγου Γιάννη Καργάκου και κεντρικό θέμα την ιστορία της κλιματικής αλλαγής και τα σχετικά ηθικά διλήμματα.
Την εκδήλωση είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διαδικτυακά και άλλα σχολεία που συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα και με τα οποία το σχολείο μας έχει ήδη ξεκινήσει να οργανώνει από κοινού δράσεις. Μεταξύ των σχολείων αυτών, η πρότυπος Ζωσιμαία Σχολή Ιωαννίνων, το 1ο ΓΕΛ Ναυπλίου, το εσπερινό ΓΕΛ Ρόδου, το Πρότυπο ΕΠΑΛ Σύρου και το 6ο ΓΕΛ Λάρισας.
Την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου η Διευθύντρια, ο Σύλλογος Διδασκόντων και οι τελειόφοιτοι μαθητές του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού είχαν την χαρά να φιλοξενήσουν στο Θέατρο των Αρσακείων Ψυχικού τον χρυσό Ολυμπιονίκη Νίκο Κακλαμανάκη.
Ο κ. Κακλαμανάκης, ο «γιος του ανέμου» όπως τον αποκαλούν τα μέσα ενημέρωσης και ο κόσμος, από το 2004 και μέχρι σήμερα κατέχει το ρεκόρ του καλύτερου αθλητή ολυμπιακής ιστιοσανίδας όλων των εποχών βάσει των διακρίσεών του. Το 2000 ήταν σημαιοφόρος της ελληνικής αποστολής στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σίδνεϊ και το 2004 ήταν ο τελευταίος λαμπαδηδρόμος στους Ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας.
Είκοσι χρόνια μετά, ο κ. Κακλαμανάκης μοιράζεται την πολύτιμη πείρα του με μαθητικά ακροατήρια στο πλαίσιο της ανταποδοτικότητας και της κοινωνικής ευθύνης. Τον Ολυμπιονίκη προλόγισε η Διευθύντρια του σχολείου Νέλλη Παππά μιλώντας για την καριέρα του, αλλά και για το πώς μέσα από την πορεία του κατέρριψε όρια και εμπόδια και συνεχίζει να είναι επιδραστικός μέσα από την επικοινωνία του με τους νέους. Εν συνεχεία οι μαθήτριες της Γ’ λυκείου Ολίβια Ρήγου και Μαρίνα Φραγκούλη παρουσίασαν εργασία με τη ζωή και το έργο του μεγάλου αθλητή. Τον κ. Κακλαμανάκη έφερε στο βήμα και υποδέχθηκε με θερμά λόγια ο καθηγητής φυσικής αγωγής του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού Μάκης Κάτσικας.
Στις 9 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η Ημέρα Φυσικών Επιστημών στα Αρσάκεια Σχολεία Ιωαννίνων. Εξέχουσα θέση σε αυτήν είχαν οι εναρκτήριες ομιλίες του προέδρου της Ακαδημίας Αθηνών Σταματίου Κριμιζή, ομότιμου διοικητή Διαστημικών Προγραμμάτων του Johns Hopkins University και επικεφαλής ερευνητή NASA Voyager 1 & 2, και του ομότιμου καθηγητή Πειραματικής Σωματιδιακής Φυσικής ΕΜΠ Ευάγγελου Ν. Γαζή, εταίρου της Φ.Ε.. Παράλληλα διενεργήθηκαν επιμορφωτικά εργαστήρια επίδειξης πειραμάτων Χημείας και Φυσικής, διδακτικά σενάρια από εκπαιδευτικούς της μέσης εκπαίδευσης και πειράματα επίδειξης από ομάδες μαθητών σε συνεργασία με τους καθηγητές τους.
Από το Β’ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού συμμετείχαν μία ομάδα πειραμάτων χημείας με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Ζεβόλη Ευάγγελο και δύο ομάδες βιολογίας με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Τζανετή Ανδρέα.
Η πρώτη ομάδα με μαθητές Α’ Λυκείου (Ιωαννίδη Μάρθα, Βαγγελάτου Σταυρούλα, Κυριακόπουλος Κυριάκος, Πανταζόπουλος Κωνσταντίνος, Κωστάκη Αικατερίνη Μαρία, Μουζιούρα Ελένη, Πουφινά Αγγελική) είχε τίτλο πειράματος «Το κρασί γίνεται νερό», η δεύτερη ομάδα με μαθητές Β’ Λυκείου (Μακρής Γεώργιος, Μαυραγάνης Παναγιώτης, Λιάπης Γεώργιος, Λιάπης Δημήτριος) είχε τίτλο πειράματος «Ποιοτική ανάλυση μελιού μέσω μικροσκοπικής παρατήρησης», ενώ η τρίτη ομάδα επίσης με μαθητές Β’ Λυκείου (Βράζου Μαρία, Κυριάκου Μαρία, Κωστοπούλου Βασιλική , Μουρατάι Βασιλική) είχε τίτλο πειράματος «Πόσο μεταλλαγμένος είσαι;».
Όλοι οι μαθητές συμμετείχαν στην ημερίδα με μεγάλο ενθουσιασμό και παρουσίασαν άψογα τα πειράματα που είχαν αναλάβει, το θεωρητικό τους υπόβαθρο και τις εφαρμογές τους στην καθημερινή ζωή. Έτσι, με τη συμμετοχή τους στην ημέρα φυσικών επιστημών, οι μαθητές κατανόησαν τη σημασία των εφαρμογών των Φυσικών Επιστημών στην κοινωνία, ανέπτυξαν συνεργατικές δεξιότητες στο πεδίο της επιστημονικής έρευνας και εξοικειώθηκαν με τη μεθοδολογία και τις εφαρμογές των Φυσικών Επιστημών για τη μελέτη και επίλυση πραγματικών προβλημάτων της καθημερινής ζωής.
Την Δευτέρα 29 Ιανουαρίου, με αφορμή την εορτή των Τριών Ιεραρχών που είναι προστάτες των Γραμμάτων και της Παιδείας, η σχολική κοινότητα του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού είχε την χαρά και την τιμή να υποδεχθεί στο Θέατρο των Αρσακείων Ψυχικού τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος κύριο Γαβριήλ.
Στον εισαγωγικό της λόγο η Διευθύντρια του σχολείου Νέλλη Παππά παρουσίασε στο μαθητικό κοινό και στους εκλεκτούς προσκεκλημένους τον βίο και κυρίως το πολυσχιδές δεκαετές έργο του Σεβασμιωτάτου στην Μητρόπολή του. Αναφέρθηκε με ιδιαίτερη έμφαση στην προτεραιότητα που δίνει ο φωτισμένος Ιεράρχης στον διάλογο με τους νέους μέσα από τα κανάλια της σύγχρονης τεχνολογίας, αλλά και στο τεράστιο ποιμαντικό, κοινωνικό και φιλανθρωπικό του έργο που φανερώνει την ανύστακτη μεριμνά του για μια δυναμική παρουσία της Εκκλησίας στον σύγχρονο κόσμο. Εν συνεχεία, προβλήθηκε εκπαιδευτικό βίντεο για τους τρεις Ιεράρχες που επιμελήθηκαν ο φιλόλογος Γιάννης Καργάκος και η θεολόγος Χρυσάνθη Βαβέτση. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μετά την προβολή πήρε θέση στην σκηνή μαζί με την Διευθύντρια και απάντησε σε δεκάδες ερωτήσεις μαθητών και μαθητριών Α’, Β’ και Γ’ λυκείου με λόγο λιτό, βιωματικό και άκρως ελκυστικό. Στο τέλος της εκδήλωσης, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στους δασκάλους και στην δική του πείρα από την διδασκαλία στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και κάλεσε την Διευθύντρια και τους μαθητές του σχολείου να επισκεφθούν την Μητρόπολη και να ξεναγηθούν στους χώρους όπου η Εκκλησία βοηθά πολύπλευρα τον άνθρωπο.