Εκτύπωση
Με αφορμή τον εορτασμό τής Παγκόσμιας Ημέρας Παραμυθιού και Αφήγησης (20 Μαρτίου) και τής Ημέρας Παιδικού Βιβλίου και Παιδικού Διηγήματος (2 Απριλίου), οι μαθητές των Γ΄ και Δ΄1 τάξεων τού Δ΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης που διδάσκονται Γαλλικά, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Έφης Γεώργα, συμμετείχαν στις εξής δράσεις, στις 2 Απριλίου 2014:
α) Παρακολούθησαν δύο ολιγόλεπτες ταινιούλες-βίντεο σε απλοποιημένη μορφή τής γαλλικής γλώσσας: η πρώτη διηγείται την κλασική ιστορία τής Κοκκινοσκουφίτσας μέσα από σκηνές κουκλοθεάτρου και η δεύτερη, σε μορφή κινουμένων σχεδίων, προτείνει ιδέες σε σχέση με τη διαφορετική πλοκή τού παραμυθιού και δίνει εναλλακτικές ιστοριούλες για την εξέλιξής του.
β) Συζήτησαν και φαντάστηκαν πώς θα ήταν το αγαπημένο τους παραμύθι εάν π.χ. ο λύκος ήταν καλός, εάν η Κοκκινοσκουφίτσα δεν άλλαζε δρόμο, εάν εκείνη τη μέρα έβρεχε κ.λπ.
γ) Αποτύπωσαν τις πολύ πρωτότυπες ιδέες τους σε χαρτόνια, ζωγραφίζοντας τη δική τους εκδοχή για την πορεία τής ιστορίας και έτσι έφτιαξαν τα δικά τους παραμύθια, τα οποία παρουσίασαν μέσα στην τάξη με απλές φρασούλες και με τα οποία στόλισαν το ταμπλό.
δ) Ασχολήθηκαν, δημιούργησαν και έπαιξαν με διάφορες ευχάριστες δραστηριότητες παιδαγωγικού τύπου μέσα στην τάξη, κατακτώντας με αυτό τον τρόπο απλές γλωσσολογικές και επικοινωνιακές δομές και αποκτώντας άνεση στο να εκφράζονται προφορικά.
Με αυτό τον βιωματικό τρόπο προσέγγισης και δημιουργίας των δικών τους παραμυθιών, τα παιδιά έγιναν για λίγο «παραμυθάδες» και έζησαν τη μαγευτική αυτή εμπειρία μέσα σε ένα κλίμα χαράς, ανταλλαγής και διάδρασης.
Διευκολύνθηκαν στην έκφραση των συναισθημάτων τους και ένιωσαν πιο άνετα στο να εκφράσουν προβληματισμούς και συναισθήματα με αφορμή τα όσα άκουσαν, άλλαξαν την οπτική τους για τις προσωπικές δυσκολίες δίνοντας περισσότερη έμφαση στα βοηθητικά μέσα και στην αλλαγή οπτικής των καταστάσεων, καθώς τους προσφέρθηκαν περισσότερες από μία λύσεις, πλημμύρισαν από αισιόδοξα και ενθαρρυντικά μηνύματα, ενισχύθηκε η αντίληψή τους, αφού εκλήθησαν να κατανοήσουν τη ροή και το περιεχόμενο των εναλλακτικών πλοκών τού παραμυθιού, ενώ ταυτόχρονα ενισχύθηκε και καλλιεργήθηκε η μνήμη τους, η συγκέντρωση και η προσοχή τους, η γλωσσική τους έκφραση και η φαντασία τους.