Εκτύπωση

Τη Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023 οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού παρακολούθησαν ομιλία από την κ. Γκέλη Αρώνη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.

Στη διαδραστική παρουσίαση που έγινε, κυρίως, στα Αγγλικά αλλά και στα Ελληνικά από την κ. Αρώνη, Προϊσταμένη Μονάδας Ένταξης και Υποστήριξης Ασυνόδευτων Ανηλίκων από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, η οποία συνοδευόταν από τους δύο Μέντορες Jameel Khan και Negin Torfinezhadian, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τα Δικαιώματα για το Παιδί, και να συμμετάσχουν ενεργά, θέτοντας και απαντώντας σε σημαντικά ερωτήματα.

Οι καλεσμένοι μας παρουσίασαν το έργο τής Ειδικής Γραμματείας Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, ένα πρωτοπόρο εγχείρημα πολιτικού σχεδιασμού και υλοποίησης, το οποίο αξιολογείται ως μια βέλτιστη πρακτική στον τομέα τής παιδικής προστασίας.

Βασικός σκοπός αυτής τής πρωτοβουλίας είναι να διασφαλίσει ότι κανένα ασυνόδευτο παιδί δεν θα μείνει μόνο του, χωρίς την προστασία και φροντίδα τού κράτους.

Το αποτύπωμα τής δουλειάς τους είναι ορατό στα αριθμητικά δεδομένα τής ασφαλούς στέγασης χιλιάδων παιδιών, τής θεσμικής και νομικής τους προστασίας, τής ψυχοκοινωνικής υποστήριξής τους, τής ένταξής τους στην εκπαίδευση και στην επαγγελματική κατάρτιση, στοιχεία που απαιτούνται για την ομαλή μετάβασή τους στην ενήλικη ζωή.

Πολύ σημαντική συμβολή στην παρουσίαση αποτέλεσε η συμμετοχή των Μεντόρων Jameel Khan και Negin Torfinezhadian που εξέθεσαν, μαζί με την κυρία Αρώνη, τις δράσεις τής Ειδικής Γραμματείας.

Οι Μέντορες, μέσα από την αφήγηση τής δικής τους ιστορίας, το προσωπικό τους παράδειγμα ένταξης, τις εμπειρίες και τα βιώματά τους, ενημέρωσαν τους μαθητές μας σχετικά με το πρόγραμμα και τα οφέλη του για τη διαβίωση, την υποστήριξη, την εκπαίδευση, την ένταξη και την προετοιμασία των ασυνόδευτων ανηλίκων πριν την ενηλικίωση.

Η παρουσίαση στο σύνολό της αποτέλεσε μια πολύ εποικοδομητική και συγκινητική εμπειρία, και ευχόμαστε να λειτουργήσει ως μια γέφυρα σύνδεσης με μια άλλη πραγματικότητα.