ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΗΜΕΡΕΣ | ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ | ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ | |
---|---|---|---|
ΔΕΥΤΕΡΑ | ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ/ΣΤΙΒΟΣ* | Προνήπια - Νήπια | |
ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ | Προνήπια - Νήπια | ||
ΌΜΙΛΟΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ (CREATIVE STORYTELLING) | Προνήπια - Νήπια | ||
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ/ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ | Προνήπια - Νήπια | ||
ΤΡΙΤΗ | ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ/ΣΤΙΒΟΣ* | Προνήπια - Νήπια | |
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ/ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ | Προνήπια - Νήπια | ||
ΌΜΙΛΟΣ STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | Νήπια | ||
ΤΕΤΑΡΤΗ | ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ | Προνήπια - Νήπια | |
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ/ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ | Προνήπια - Νήπια | ||
ΟΜΙΛΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ * | Προνήπια - Νήπια | ||
ΠΕΜΠΤΗ | ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ/ΣΤΙΒΟΣ* | Προνήπια - Νήπια | |
ΌΜΙΛΟΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ (CREATIVE STORYTELLING) | Προνήπια - Νήπια | ||
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ/ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ | Προνήπια - Νήπια | ||
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | ΟΜΙΛΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ * | Προνήπια - Νήπια | |
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ/ΌΜΙΛΟΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ | Προνήπια - Νήπια | ||
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ | Προνήπια - Νήπια | ||
* Υπάρχει δυνατότητα επιλογής για 1 ή και περισσότερες ημέρες. |
ΗΜΕΡΕΣ | ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ | ΑΡΣΑΚΕΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΨΥΧΙΚΟΥ | |
---|---|---|---|
ΔΕΥΤΕΡΑ | ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗ (ΠΙΝΓΚ-ΠΟΝΓΚ) | Όλες οι τάξεις | |
ΟΜΙΛΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ * | Δ΄, Ε΄, Στ΄ | ||
ΟΜΙΛΟΣ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ (ΜΠΑΣΚΕΤ) * | Όλες οι τάξεις | ||
ΤΖΟΥΝΤΟ | Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ | ||
STEM (Science, technology, Engineering and Mathematics) - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ (WE DO) | Γ΄, Δ΄ | ||
ΠΙΑΝΟ | Όλες οι τάξεις | ||
ΌΜΙΛΟΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ | Α΄, Β΄ | ||
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ | Α΄, Β΄ | ||
ΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ | Α΄ | ||
ΤΡΙΤΗ | ΟΜΙΛΟΣ ΣΤΙΒΟΥ* | Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ | |
ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΙΒΟΥ | Α΄ | ||
ΟΜΙΛΟΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ (ΒΟΛΕΙ) * | Όλες οι τάξεις | ||
ΟΜΙΛΟΣ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗΣ (ΤΕΝΙΣ)* | Όλες οι τάξεις | ||
ΌΜΙΛΟΣ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ (ΧΑΝΤΜΠΟΛ) | Δ΄, Ε΄, Στ΄ | ||
ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ /ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΟΣ | Α΄, Β΄, Γ΄ | ||
PHYSICAL COMPUTING & PYTHON (IOT) | Ε΄, ΣΤ΄ | ||
ΠΙΑΝΟ | Όλες οι τάξεις | ||
ΘΕΑΤΡΟ-ΜΟΥΣΙΚΗ-ΧΟΡΟΣ (Ανακάλυψε το ταλέντο σου) | Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ | ||
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ | Α΄, Β΄ | ||
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ/ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ | Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ | ||
ΤΕΤΑΡΤΗ | ΟΜΙΛΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ * | Α΄, Β΄, Γ΄ | |
ΤΖΟΥΝΤΟ | Β΄,Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ | ||
ΟΜΙΛΟΣ ΣΤΙΒΟΥ* | Β΄,Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ | ||
ΡΥΘΜΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ | Όλες οι τάξεις | ||
ΟΜΙΛΟΣ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ (ΜΠΑΣΚΕΤ) * | Όλες οι τάξεις | ||
ΌΜΙΛΟΣ ΧΗΜΕΙΑΣ | Ε΄, Στ΄ | ||
ΠΙΑΝΟ | Όλες οι τάξεις | ||
ΣΚΑΚΙ | Όλες οι τάξεις | ||
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ | Α΄, Β΄ | ||
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ | Α΄ | ||
ΡΗΤΟΡΙΚΟΣ ΌΜΙΛΟΣ | Ε΄, Στ΄ | ||
ΠΕΜΠΤΗ | ΟΜΙΛΟΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ (ΒΟΛΕΙ) * | Όλες οι τάξεις | |
ΟΜΙΛΟΣ ΣΤΙΒΟΥ* | Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, Στ΄ | ||
ΤΖΟΥΝΤΟ | Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ | ||
ΌΜΙΛΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗς (EV3) | Ε΄, Στ΄ | ||
ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ /ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΟΣ | Δ΄, Ε΄, Στ΄ | ||
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ | Α΄, Β΄ | ||
ΌΜΙΛΟΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ | Α΄, Β΄ | ||
ΌΜΙΛΟΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ | Ε΄, ΣΤ΄ | ||
ΌΜΙΛΟΣ STEM (Science, technology, Engineering and Mathematics) | Α΄, Β΄ | ||
ΠΙΑΝΟ | Όλες οι τάξεις | ||
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | ΤΖΟΥΝΤΟ | Ε΄, ΣΤ΄ | |
ΟΜΙΛΟΣ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗΣ (ΤΕΝΙΣ)* | Όλες οι τάξεις | ||
ΡΥΘΜΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ | Όλες οι τάξεις | ||
ΟΜΙΛΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ * | Α΄, Β΄, Γ΄ | ||
ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗ (ΠΙΝΓΚ-ΠΟΝΓΚ) | Όλες οι τάξεις | ||
ΠΙΑΝΟ | Όλες οι τάξεις | ||
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ | Α΄, Β΄ | ||
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ | Α΄ | ||
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ | Α΄,Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ | ||
*Υπάρχει δυνατότητα επιλογής για 1 ή και περισσότερες ημέρες. |
ΗΜΕΡΕΣ | ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ | ΑΡΣΑΚΕΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΨΥΧΙΚΟΥ | |
---|---|---|---|
ΔΕΥΤΕΡΑ | DEBATE & FORENSICS CLUB | Γ΄ τάξη | |
ΑΓΓΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ | Όλες οι τάξεις | ||
ΌΜΙΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ | Β΄τάξη | ||
ΟΜΙΛΟΣ ΧΗΜΕΙΑΣ | Όλες οι τάξεις | ||
ΌΜΙΛΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | Β΄τάξη | ||
ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗ (ΠΙΝΓΚ - ΠΟΝΓΚ) | Όλες οι τάξεις | ||
ΤΡΙΤΗ | |||
ΡΗΤΟΡΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ | Όλες οι τάξεις | ||
Όλες οι τάξεις | |||
Όλες οι τάξεις | |||
Όλες οι τάξεις | |||
ΌΜΙΛΟΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ | Όλες οι τάξεις | ||
PHYSICAL COMPUTING & PYTHON (IOT) | Όλες οι τάξεις | ||
ΤΕΤΑΡΤΗ | ΌΜΙΛΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | Γ΄ τάξη | |
ΠΕΜΠΤΗ | ΌΜΙΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ | Γ΄ τάξη | |
ΌΜΙΛΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ | Γ΄ τάξη | ||
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ (EV 3) | Όλες οι τάξεις | ||
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | |||
ΤΖΟΥΝΤΟ | Όλες οι τάξεις | ||
ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗ (ΠΙΝΓΚ - ΠΟΝΓΚ) | Όλες οι τάξεις | ||
ΟΜΙΛΟΣ ΧΗΜΕΙΑΣ | Όλες οι τάξεις | ||
*Υπάρχει δυνατότητα επιλογής για 1 ή και περισσότερες ημέρες. | |||
ΗΜΕΡΕΣ | ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ | ΑΡΣΑΚΕΙΑ ΛΥΚΕΙΑ ΨΥΧΙΚΟΥ | |
---|---|---|---|
ΔΕΥΤΕΡΑ | ΑΓΓΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ | Όλες οι τάξεις | |
ΟΜΙΛΟΣ ΧΗΜΕΙΑΣ | όλες οι τάξεις | ||
DEBATE & FORENSICS CLUB | Όλες οι τάξεις | ||
ΤΡΙΤΗ | ΡΗΤΟΡΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ | Όλες οι τάξεις | |
ΤΕΤΑΡΤΗ | ΌΜΙΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ | Α΄ | |
ΠΕΜΠΤΗ | ΌΜΙΛΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ | όλες οι τάξεις | |
ΌΜΙΛΟΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ (EV3) | Α΄ | ||
ΌΜΙΛΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | Α΄ | ||
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | ΟΜΙΛΟΣ ΧΗΜΕΙΑΣ | όλες οι τάξεις | |
Αθλητικοί Όμιλοι
Για μαθητές/-τριες Δημοτικού
Oι μαθητές των Ομίλων Καλαθοσφαίρισης εξοικειώνονται με βασικές αρχές και κινητικές δεξιότητες τού αθλήματος με ευχάριστο και παιδαγωγικό τρόπο ανάλογα με την ηλικία τους. Η προπόνησή τους περιλαμβάνει βελτίωση τής ικανότητάς τους στην ταχύτητα και την αλτικότητα, που είναι κύρια χαρακτηριστικά τού αθλήματος.
Για μαθητές/-τριες Δημοτικού
Οριοθετημένος στόχος των Ομίλων αποτελεί η καλλιέργεια τού συλλογικού πνεύματος, ενώ παράλληλα οι μαθητές αντιλαμβάνονται τη σημασία και την ευθύνη που έχει χωριστά κάθε παίκτης στην επιτυχία τής ομάδας. Το προπονητικά προγράμματα επικεντρώνονται στην απόκτηση των βασικών τεχνικών δεξιοτήτων του αθλήματος.
Για μαθητές/-τριες Δημοτικού
Η συστηματική ενασχόληση με τα αγωνίσματα του Στίβου συμβάλει στην ανάπτυξη των κινητικών δυνατοτήτων των μαθητών και των επιδόσεών τους. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει όλα τα είδη αγωνισμάτων του κλασικού αθλητισμού (δρόμοι, άλματα, ρίψεις) ώστε σε δεύτερη φάση τα παιδιά να ανακαλύψουν τις κλήσεις και τις προτιμήσεις τους.
Για μαθητές/-τριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού
Η προπόνηση στους Ομίλους Ποδοσφαίρου αποσκοπεί στην εξάσκηση της τεχνικής που απαιτεί το συγκεκριμένο άθλημα και στην εισαγωγή τους στις βασικές αρχές του ομαδικού παιχνιδιού.
Για μαθητές/-τριες Δημοτικού
Οι μαθητές ασκούνται σε βασικές κινήσεις και κτυπήματα (drive, reverse, volley, smash, service) και σε δεύτερο στάδιο σε πιο σύνθετες ασκήσεις και δεξιότητες (κτυπήματα με φάλτσο εμπρός – πίσω – πλάγια, lob, slice).
Για μαθητές /-τριες Δημοτικού και Γυμνασίου
Άθλημα που απαιτεί από τον παίκτη ακρίβεια κινήσεων, αυτοσυγκέντρωση, ταχύτητα αντίδρασης και επιδεξιότητα. Οι μαθητές διδάσκονται τους βασικούς κανόνες τού παιχνιδιού και εξασκούνται στη βασική τεχνική και κινησιολογία τού αθλήματος.
Για μαθήτριες Δημοτικού
Άθλημα ακριβείας, στο οποίο οι μαθήτριες διδάσκονται να ακολουθούν τον ρυθμό και να εντάσσονται στην ομάδα.
Για μαθητές /-τριες Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού
Σας αρέσει ο χορός; Θέλετε να μπείτε στο ρυθμό αποκτώντας δύναμη και ευλυγισία, να εκφραστείτε και να χαλαρώσετε διασκεδάζοντας; Ο όμιλος χορού για νέους των Αρσακείων Σχολείων προσφέρει την ευκαιρία στα παιδιά να χορέψουν και να αγαπήσουν το σώμα τους!
Χορός είναι τα πάντα και ιδιαίτερα η ενέργεια, που συνεχώς ρέει, αλλάζει μορφή, μεταφέρεται και δημιουργεί.
Για μαθητές/-τριες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου
Το τζούντο αποτελεί ολοκληρωμένο παιδαγωγικό σύστημα φυσικής αγωγής που σκοπό έχει να προάγει την προσωπικότητα τού αθλητή μέσα από την συνεργασία νου και σώματος. Οι μαθητές μέσα από την άσκηση καλούνται να κατανοήσουν τις αρχές τού σεβασμού και να τις εφαρμόσουν σε προσωπικό (αυτοσεβασμός) αλλά και σε συλλογικό επίπεδο (σεβασμός προς τον αντίπαλο, τους συναθλητές, τον δάσκαλο). Οι μαθητές εξασκούνται σε συγκεκριμένες τεχνικές-λαβές (ρίψεις και ακινητοποιήσεις), πάνω στις οποίες εξετάζονται στο τελευταίο ανοιχτό μάθημα τού έτους, παρουσία αντιπροσώπου από την Ελληνική Ομοσπονδία Τζούντο για την απόκτηση επίσημου διπλώματος και ανάλογης ζώνης.
Για μαθητές/-τριες Νηπιαγωγείου (νήπια και προνήπια)
Tο πρόγραμμα έχει σκοπό να δώσει την δυνατότητα στα παιδιά να γνωρίσουν τα αγωνίσματα του κλασικού αθλητισμού , μέσα από έναν συνδυασμό ποικίλων ατομικών και ομαδικών αθλητικών δραστηριοτήτων, που υλοποιούνται προσαρμοσμένα στις ανάγκες τις ηλικίας τους.
Για μαθητές /-τριες Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων Δημοτικού
Η Χειροσφαίριση είναι ένα συναρπαστικό ομαδικό άθλημα που ανήκει στο πρόγραμμα των Ολυμπιακών αγώνων. Μαθαίνεται εύκολα, παίζεται ευχάριστα από αγόρια και κορίτσια και διαθέτει στοιχεία από όλα τα ομαδικά αθλήματα.
Ιδιαίτερες τεχνικές δεξιότητες και βασικές μορφές οργανωμένου παιχνιδιού αποτελούν διδακτικά αντικείμενα του προγράμματος.
Πνευματικοί Όμιλοι
Για μαθητές/-τριες Ε΄, ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου
Η λειτουργία των Ομίλων Ρητορικής των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων, που είναι από τους πρώτους τής χώρας, συνδέεται με μία πλούσια παράδοση κορυφαίων διακρίσεων σε σχολικούς Ρητορικούς Αγώνες σε πανελλήνιο επίπεδο, καθώς και με τη συνεπή μέριμνα των Σχολείων μας για την προώθηση τής ρητορικής τέχνης και ευρύτερα την καλλιέργεια τού ελληνικού λόγου.
Οι Όμιλοι Ρητορικής προσφέρουν στους μαθητές και τις μαθήτριες των σχολείων μας την ευκαιρία περαιτέρω βελτίωσης τού προφορικού τους λόγου και ανάπτυξης των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων, μέσω τής διδασκαλίας των αγωνισμάτων των Διττών Λόγων (debate), τού Προτρεπτικού Λόγου (oratory), τού Αυθόρμητου Λόγου (impromptu) και τής Νοηματικής Ανάγνωσης (interpretive reading). Η παρακολούθηση των εβδομαδιαίων μαθημάτων –παράλληλα με τη διδασκαλία των ρητορικών Αγωνισμάτων– προσφέρει στους μαθητές και τις μαθήτριες των Ομίλων τη δυνατότητα προετοιμασίας για την εκπροσώπηση τού Σχολείου τους σε πανελλήνιους αγώνες ρητορικής και, ιδίως, στους Αρσάκειους Ρητορικούς Αγώνες (Α.Ρ.Α.), κατόπιν επιλογής τους, με βάση τις επιδόσεις τους.
Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου (Νήπια και Προνήπια) και Α΄, Β΄ τάξεων Δημοτικού
Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες κάθε μήνα με τη χρήση κατάλληλου οπτικοακουστικού υλικού επεξεργάζονται θεματικές ενότητες μέσα από γνωστά παραμύθια και ιστορίες.
Για μαθητές/τριες Γ΄ Γυμνασίου και Λυκείου
Το Forensics Club απευθύνεται στους μαθητές και τις μαθήτριες τής Γ΄ Γυμνασίου και των Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου.
Οι αγγλόφωνοι όμιλοι έχουν ως κύριο σκοπό τους την καλλιέργεια τής ρητορικής ικανότητας, τής επιχειρηματολογίας, τής αποτελεσματικής έκφρασης ιδεών, των δεξιοτήτων τής δημόσιας ομιλίας και τής καλλιτεχνικής έκφρασης των μαθητών με το επιπλέον πλεονέκτημα τής εξάσκησής τους στην Αγγλική γλώσσα.
Επιμέρους στόχος κάθε Debate & Forensics Club είναι η αποτελεσματική προετοιμασία των μαθητών/μαθητριών για τους εγκεκριμένους εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς Debate (WSDC, ICYD, PFA, ECNAIS Debate), οι οποίοι διεξάγονται καθ΄ όλη τη διάρκεια τής σχολικής χρονιάς, καθώς και για τους Πανελλήνιους Αγώνες Επιχειρηματολογίας-Αντιλογίας και Έντεχνου Ρητορικού Λόγου στην αγγλική γλώσσα (Panhellenic Forensics Tournament).
Τα αγωνίσματα στα οποία εξασκούνται οι μαθητές/μαθήτριες είναι: Debate (BP & WSDC), Original Oratory (Προτρεπτικός Λόγος), Group Discussion (Ομαδική Συζήτηση), Impromptu Speaking (Αυθόρμητος Λόγος), Oral Interpretation (Comic
& Dramatic) (Νοηματική Ανάγνωση Κωμική και Δραματική), Duet Acting (Comic & Dramatic) (Θεατρικά Ντουέτα Κωμικά και Δραματικά).
Τα απαιτούμενα επίπεδα στην αγγλική γλώσσα είναι:
- C1, C2 για τα αγωνίσματα Debate, Impromptu, Original Oratory και Group Discussion και
- Β2 για τα καλλιτεχνικά αγωνίσματα Oral Interpretation και Duet Acting (κατόπιν ακρόασης).
- Δίγλωσσοι μαθητές μπορούν επίσης να εγγραφούν.
Για μαθητές/-τριες Νηπιαγωγείου (Νήπια) και Δημοτικού
Οι μαθητές τού Ομίλου ασχολούνται με την εκμάθηση κινήσεων, την ανάπτυξη στρατηγικής, καθώς και με την επίλυση σκακιστικών προβλημάτων. Πρακτική εφαρμογή αυτών κάνουν οι μαθητές σε παρτίδες μεταξύ τους. Επιδίωξη τού Ομίλου είναι η συμμετοχή των μαθητών σε ατομικούς και ομαδικούς σκακιστικούς αγώνες.
Για μαθητές/-τριες Β΄, Γ΄ τάξεων Γυμνασίου και Α΄τάξης Λυκείου
Ο Όμιλος απευθύνεται σε μαθητές / μαθήτριες οι οποίοι δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα Μαθηματικά και επιθυμούν να συμμετάσχουν σε Μαθηματικούς Διαγωνισμούς που διοργανώνονται από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και άλλους φορείς.
Για μαθητές/-τριες Β΄, Γ΄ τάξεων Γυμνασίου και Α΄τάξης Λυκείου
Ο Όμιλος απευθύνεται σε μαθητές / μαθήτριες οι οποίοι δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις Φυσικές Επιστήμες και επιθυμούν να συμμετάσχουν σε μαθητικούς Διαγωνισμούς Φυσικών Επιστημών που διοργανώνονται από εγκεκριμένους εκπαιδευτικούς φορείς.
Για μαθητές/-τριες Ε΄, Στ ΄ τάξεων Δημοτικού και Γυμνασίου
Ο Όμιλος απευθύνεται σε μαθητές/-τριες των Αρσακείων Ψυχικού με ενδιαφέρον για τον χώρο της δημοσιογραφίας, της επικοινωνίας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Σκοπός του Ομίλου είναι η εξοικείωση των μαθητών/-τριών με την κριτική προσέγγιση της δημοσιογραφικής λειτουργίας, καθώς και η ενημέρωσή τους για τον ρόλο των δημοσιογράφων και των μέσων επικοινωνίας.
Στο πλαίσιο του Ομίλου μπορεί να αναπτυχθούν ποικίλες δραστηριότητες, όπως εκπαιδευτικά εργαστήρια, συζητήσεις, σεμινάρια και εκδηλώσεις που αφορούν στη δημοσιογραφία, την επικοινωνία, τη δημιουργία περιεχομένου, κ.ά.
Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, επιδιώκεται η ανάπτυξη των ικανοτήτων των μαθητών/-τριών στη γραπτή και προφορική έκφραση, την έρευνα, την κριτική επεξεργασία των πληροφοριών και την ομαδική εργασία. Επιπλέον, ο Όμιλος λειτουργεί ως χώρος ελεύθερης και εποικοδομητικής ανταλλαγής ιδεών και απόψεων μεταξύ μαθητών/-τριών που ενδιαφέρονται για τα μέσα ενημέρωσης.
Το μακροπρόθεσμο όφελος από τη συμμετοχή στον Όμιλο έγκειται τόσο στην καλλιέργεια δεξιοτήτων που είναι αναγκαίες για μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία στον χώρο της ενημέρωσης και της δημοσιογραφίας, όσο και στην εμβάθυνση του προβληματισμού των μαθητών/-τριών για τα σύγχρονα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα.
Για μαθητές/-τριες Γ΄ Γυμνασίου και Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων Λυκείου
Η δημιουργία ενός δομημένου πλάνου στον όμιλο δημοσιογραφικού εγγραμματισμού (media literacy) περιλαμβάνει περιεχόμενο και δραστηριότητες που προάγουν την κριτική σκέψη, την αξιολόγηση πηγών, την ανάλυση της ειδησεογραφίας, και την κατανόηση του ρόλου των μέσων ενημέρωσης στην κοινωνία μας.
Στόχοι του Ομίλου:
- Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών για την ανάλυση της πληροφόρησης.
- Εξοικείωση με τη δομή, τη λειτουργία και τη δυναμική των μέσων ενημέρωσης.
- Διδασκαλία δεξιοτήτων αξιολόγησης πηγών και εντοπισμού ψευδών ειδήσεων.
- Κατανόηση του τρόπου δημιουργίας ειδήσεων και του ρόλου της δημοσιογραφικής δεοντολογίας.
- Ενίσχυση της ικανότητας των μαθητών να συμμετέχουν ενεργά ως υπεύθυνοι καταναλωτές και παραγωγοί περιεχομένου.
Για μαθητές/τριες Ε΄, ΣΤ΄ τάξης Δημοτικών και Γυμνασίου
Στο τμήμα αρχαρίων των Ισπανικών, οι μαθητές μας θα έρθουν σε επαφή με μια από τις πιο ζωντανές και πλούσιες γλώσσες του κόσμου, η οποία ομιλείτε από περισσότερα από 500 εκατομμύρια ανθρώπους! Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί ειδικά για μαθητές που δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία με τα Ισπανικά. Μέσα από ένα σύγχρονο, διαδραστικό και βιωματικό μάθημα, τα παιδιά θα γνωρίσουν όχι μόνο τη γλώσσα, αλλά και τον πολιτισμό της Ισπανίας και της Λατινικής Αμερικής.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εξάσκηση τόσο του προφορικού όσο και του γραπτού λόγου, με στόχο την ανάπτυξη των επικοινωνιακών τους ικανοτήτων στα Ισπανικά. Η διδασκαλία πραγματοποιείται με σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους: διαδραστικό υλικό, παιχνίδια ρόλων, επιτραπέζια, μουσικοκινητικές δραστηριότητες και δημιουργικές εργασίες.
Ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε αυτό το όμορφο γλωσσικό ταξίδι μαζί τους!
Για μαθητές/τριες Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού
Ο Όμιλος έχει ως στόχο να εφοδιάσει τους μαθητές – μαθήτριες με πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να έχουν μία πρώτη επαφή με τον κόσμο της οικονομίας, να γνωρίσουν τις νέες τεχνολογίες που διαμορφώνουν το μέλλον και να αποκτήσουν συγκεκριμένα εφόδια επαγγελματικού προσανατολισμού.
Οι μαθητές/τριες θα μάθουν βασικές αρχές διαχείρισης χρημάτων, αποταμίευσης, δανεισμού, και θα αναπτύξουν υπεύθυνες χρηματοοικονομικές συνήθειες, που θα τους βοηθήσουν στη μελλοντική τους ζωή.
Ο Όμιλος θα βοηθήσει τους/ις μαθητές/τριες να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η διαχείριση του χρόνου, η δημιουργική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η συναισθηματική νοημοσύνη και η ομαδική συνεργασία. Τα λεγόμενα αυτά soft skills αποτελούν απαραίτητα εφόδια για μία επιτυχή επαγγελματική αλλά και προσωπική σταδιοδρομία.
Ο Όμιλος αποτελεί μία καινοτόμα εκπαιδευτική πρωτοβουλία, που συνδυάζει τη γνώση με την πρακτική εφαρμογή, προετοιμάζοντας τα παιδιά για έναν κόσμο που αλλάζει με εκθετική ταχύτητα μοναδική στην ιστορία της ανθρωπότητας!
Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείων (Νήπια και Προνήπια) και Α΄, Β΄ τάξεων Δημοτικού
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα περιλαμβάνει δημιουργικές δραστηριότητες στον χώρο τού Νηπιαγωγείου, όπως: ομαδικά παιχνίδια, φιλαναγνωστικές δραστηριότητες, πρωτότυπες κατασκευές και εικαστικές δημιουργίες.
Στον όμιλο «Δημιουργική απασχόληση» τα παιδιά της Α΄και Β΄τάξης θα μελετούν τα καθήκοντα της επόμενης ημέρας και θα απασχολούνται δημιουργικά.
Όμιλοι Τεχνολογίας
Για μαθητές/-τριες Ε΄, Στ΄ τάξεων Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου
Μία συλλογή από ελκυστικά, θεαματικά και εντυπωσιακά πειράματα είναι έτοιμη για να την ανακαλύψουν οι μαθητές μέσα στο χημικό εργαστήριο. Διδάσκεται ο επιστημονικός τρόπος σκέψης και η ακρίβεια που απαιτούν οι φυσικές επιστήμες ώστε να γίνει βίωμα η αξία τής χημείας στην καθημερινότητα αλλά και σε ειδικές περιπτώσεις. Κάθε ενότητα αναλύεται με λεπτομέρεια πειραματικά και θεωρητικά, με στόχο οι μαθητές να εμβαθύνουν σε θεμελιώδεις έννοιες τού μαθήματος και να εμπεδώσουν γνώσεις απαραίτητες για τη θετική κατεύθυνση και όχι μόνο.
Για μαθητές/-τριες Ε΄ και Στ΄ τάξεων Δημοτικού και Γυμνασίου
Στόχος τού Ομίλου είναι να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τις βασικές αρχές σχεδιασμού και προγραμματισμού ρομποτικών κατασκευών. Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία και η συνεργασία τους μέσα από μικρές ομάδες οδηγεί στην κατασκευή και τον χειρισμό, τόσο χειροκίνητα όσο και ψηφιακά, μιας μηχανικής οντότητας, μέσω ενός απλού και εύχρηστου προγραμματιστικού περιβάλλοντος. Μέσα από ένα τέτοιο διαδραστικό περιβάλλον εποικοδομητικής μάθησης προωθείται η κοινωνική αλληλεπίδραση, η ενίσχυση τής διερευνητικής στάσης, η ενθάρρυνση έκφρασης και γενικότερα η προσωπική εμπλοκή των μαθητών στην επίλυση προβλημάτων.
Επιπρόσθετα, μέσω τού Ομίλου Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, οι μαθητές αναπτύσσουν οργανωτικές, νοητικές αλλά και χειριστικές δεξιότητες, εξοικειώνονται με τον θαυμαστό κόσμο των ρομπότ, εμβαθύνουν στον τομέα τού προγραμματισμού και φυσικά διασκεδάζουν!
Για μαθητές/-τριες Νηπιαγωγείου (Νήπια) και Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ τάξεων Δημοτικού (αρχάριοι)
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων των ΟΜΙΛΩΝ εισάγουμε ένα καινοτόμο πρόγραμμα που είναι δομημένο κατά κύριο λόγο στην αντίληψη τής έρευνας. Στόχος αυτού του προγράμματος είναι να αντιληφθούν τα παιδιά πώς λειτουργεί ο πραγματικός κόσμος. Τα παιδιά, χρησιμοποιώντας ένα ειδικά σχεδιασμένο απλό σύστημα δόμησης, κατασκευάζουν μηχανικά και ηλεκτρικά συστήματα, εξερευνούν τον τρόπο λειτουργίας τους, ανακαλύπτουν νόμους που διέπουν την κίνηση και τον ηλεκτρισμό. Χρησιμοποιούν τα μαθηματικά ως «εργαλείο» για τη διατύπωση των νόμων αυτών κατανοώντας έτσι την αναγκαιότητα ύπαρξής τους. Συζητούν πάνω στις διάφορες μορφές ενέργειας και τέλος, φιλοτεχνούν τις κατασκευές τους, εισάγοντας κατ' αυτόν τον τρόπο το προσωπικό-υποκειμενικό τους στοιχείο: για το πώς δηλαδή η αισθητική τους αντίληψη θα ήθελε να είναι διακοσμημένη η μηχανική η ηλεκτρική κατασκευή τους.
Τα παιδιά, μέσα από τα διαδοχικά βήματα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, βιώνουν τη χαρά τής δημιουργίας, αλλά και την αναγκαιότητα κάθε επόμενου βήματος, το οποίο θα πρέπει να στηρίξουν λογικά. Ο όμιλος STEM είναι ένα ταξίδι που πραγματοποιούν τα παιδιά μέσα από την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά. Ο τρόπος με τον οποίο εργάζονται τα παιδιά είναι ατομικός και ομαδικός. Κατά την ετήσια διάρκεια λειτουργίας ομίλου STEM επιλέγονται διαφορετικές κατασκευές. Μετά την ολοκλήρωση κάθε κατασκευής, η οποία διαρκεί περίπου έναν μήνα, κάθε παιδί παίρνει τις κατασκευές αυτές σπίτι του, έχοντας έτσι τη δυνατότητα για περισσότερη παρατήρηση και εμβάθυνση στη λειτουργία τους.
Για μαθητές /-τριες Στ΄ τάξεων Δημοτικού και Γυμνασίου
Σε αυτό το πρόγραμμα, οι μαθητές εξερευνούν τον κόσμο των Φυσικών Επιστημών και της Ηλεκτρονικής Κατανοούν και επαληθεύουν μέσω των μετρήσεων τους νομους που διέπουν τη Φυσική (Physical Computing). Μέσα από συναρπαστικά projects, αποκτούν πολύτιμες δεξιότητες και έμπνευση για την εξερεύνηση περαιτέρω της επιστήμης και της τεχνολογίας.
Το μέσο για να το πετύχουν αυτό οι μαθητές είναι η γλώσσα προγραμματισμού Python, μια φιλική προς αρχάριους γλώσσα που χρησιμοποιείται ευρέως στον κόσμο της ρομποτικής.
Αρχικά, μαθαίνουν τα βασικά στοιχεία της Python. Στην συνέχεια, δημιουργούν απλά προγράμματα για το Micro:bit, αξιοποιώντας τις ενσωματωμένες του λειτουργίες. Καθώς προχωρούν, εξοικειώνονται με την ηλεκτρονική χρησιμοποιώντας πλακέτες επέκτασης στο Micro:bit. Μαθαίνουν να συνδέουν και να προγραμματίζουν αισθητήρες, LED και κινητήρες, δημιουργώντας έξυπνα κινούμενα ρομπότ και αναπτύσσοντας διασκεδαστικές εφαρμογές.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες θα κατασκευάσουν συστήματα, θα μάθουν να προγραμματίζουν με τη γλώσσα Python για μικροελεγκτές, μια φιλική προς αρχάριους γλώσσα που χρησιμοποιείται ευρέως στον κόσμο των αυτοματισμών. Επίσης θα κατανοήσουν φυσικά φαινόμενα και μεγέθη με τη χρήση κυκλωμάτων και αισθητήρων.
Σκοπός προγράμματος
- Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν:
- Προγραμματίζουν με τη γλώσσα προγραμματισμού Python
- Κατανοούν την λειτουργία απλών κυκλωμάτων
- Κατανόηση φυσικών μεγεθών
- Λήψη μετρήσεων από το φυσικό περιβάλλον και αξιοποίηση αυτών
- Αξιοποιούν αισθητήρες και ενεργοποιητές για δημιουργία αυτοματισμών
Όμιλοι Καλλιτεχνικής έκφρασης
Για μαθητές/-τριες Νηπιαγωγείου (Νήπια και Προνήπια)
Ο όμιλος αυτός είναι ειδικά σχεδιασμένος για μαθητές νηπίου, προνηπίου . Μέσα από στοματοπροσωπικές ασκήσεις και ασκήσεις ορθοφωνίας τα παιδιά ενδυναμώνουν το λόγο τους και τις γλωσσικές τους δεξιότητες. Παράλληλα με την ελεύθερη κίνηση, το χορό και το θεατρικό παιχνίδι, ενισχύουν τον κινητικό συντονισμό τους, καλλιεργούν τη φαντασία τους και μαθαίνουν να εκφράζουν σκέψεις και συναισθήματα. Με τρόπο βιωματικό και κατάλληλο για την ηλικία τους τα παιδιά παίζουν, μαθαίνουν και αναπτύσσουν τη συνεργασία, την επικοινωνία και την αυτοπεποίθηση τους.
Για μαθητές/-τριες Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, Στ΄ τάξεων Δημοτικού
Στόχος του ομίλου είναι να δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά, να πειραματιστούν με διαφορετικές μορφές τέχνης και να ανακαλύψουν τα ιδιαίτερα χαρίσματα και τις κλίσεις τους. Μέσα από θεατρικές ασκήσεις, μουσικά παιχνίδια και ρυθμική κίνηση, τα παιδιά ενισχύουν την αυτοπεποίθηση, τη φαντασία, τη συνεργασία και την προσωπική έκφραση. Σε ένα περιβάλλον χαράς και δημιουργικότητας, κάθε παιδί βρίσκει τον δικό του χώρο να λάμψει.
Για μαθητές/-τριες Γυμνασίου – Λυκείου
Στόχος του Ομίλου Αγγλικού Θεάτρου είναι το άνοιγμα στον κόσμο του θεάτρου, με αφορμή το ανέβασμα μίας παράστασης στην αγγλική γλώσσα, είτε πρωτότυπου αγγλικού κειμένου, είτε μεταφρασμένου στα αγγλικά.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες μέλη έρχονται σε επαφή με το πνεύμα της σύνθεσης μίας ολοκληρωμένης παράστασης. Γνωρίζουν σημαντικά παγκόσμια θεατρικά κείμενα, τόσο κλασικά όσο και σύγχρονα, δραματικά, κωμικά αλλά και μιούζικαλ όπως Annie, The Sound of Music, Mary Poppins, Mama Mia, My Fair Lady κ.α.
Ασκούνται στην έκφραση της αγγλικής γλώσσας και στην εξωτερίκευση του συναισθήματος μέσα απ' αυτήν. Οι μαθητές γνωρίζουν τον κόσμο του θεάτρου με βιωματικό – διερευνητικό τρόπο, συμμετέχοντας σε όλες τις φάσεις του ανεβάσματος του έργου – της δραματοποίησης του κειμένου, των σκηνικών, των κουστουμιών, της μουσικής επένδυσης, της κίνησης. Βελτιώνουν το λεξιλόγιο και την προφορά τους και αποκτούν αυτοπεποίθηση στη χρήση της αγγλικής γλώσσας.
Ενισχύεται επίσης η δημιουργικότητα και η φαντασία των μαθητών αφού η διαδικασία της μάθησης ξεφεύγει από τη στείρα απομνημόνευση και τον ανταγωνισμό και γίνεται απολαυστική και ενδιαφέρουσα. Μαθαίνουν να ακούν ο ένας τον άλλο, να σέβονται τη διαφορετικότητα, να χτίζουν σχέσεις αλληλεγγύης. Ανακαλύπτουν τις προσωπικές δεξιότητες και τα όριά τους και απελευθερώνουν τις δημιουργικές τους δυνάμεις.
Για μαθητές/-τριες Δημοτικού
Τα μαθήματα θα απευθύνονται σε μαθητές Δημοτικού. Ιδανικά μπορούμε να προτείνουμε έναρξη σπουδών σε μαθητές τής Γ' τάξης Δημοτικού (χωρίς όμως να αποκλείουμε και μικρότερα παιδιά) και το μάθημα να είναι μία φορά την εβδομάδα, όπως συμβαίνει και στα περισσότερα Αναγνωρισμένα από το Υπουργείο Πολιτισμού Ωδεία τής χώρας. Κάθε φορά μέσα στην αίθουσα θα παρακολουθούν το μάθημα τέσσερα παιδιά, που θα είναι στο ίδιο επίπεδο σπουδών.
Το κάθε ένα παιδί θα κάνει ατομικό μάθημα με τον δάσκαλο στο πιάνο, για μισή ώρα (όσο περίπου είναι και το μάθημα που προσφέρουν όλα τα ωδεία), αλλά θα έχει και τη δυνατότητα να παρακολουθεί και να συμμετέχει στο ατομικό μάθημα των άλλων συμμαθητών του. Με τον τρόπο αυτό, το παιδί είναι ασφαλές μαζί με τον δάσκαλο καθ' όλη τη διάρκεια τού απογευματινού κύκλου μαθημάτων και ταυτόχρονα επωφελείται και διδάσκεται παρακολουθώντας τους συμμαθητές του.
Για μαθητές/-τριες Νηπιαγωγείων (Νήπια και Προνήπια) και Δημοτικού
Οι εικαστικές δραστηριότητες είναι από τις πιο ευχάριστες και συναρπαστικές δραστηριότητες για παιδιά. Με την καθοδήγηση και χρησιμοποιώντας κυρίως άχρηστα υλικά τα παιδιά μαθαίνουν να ζωγραφίζουν, να κάνουν κολλάζ, κατασκευές, ψηφιδωτά, μόμπιλ κ.λπ.