ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
| ΗΜΕΡΕΣ | ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ |
|---|---|
| ΔΕΥΤΕΡΑ | ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ |
| ΤΡΙΤΗ | ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ |
| TAE KWON DO | |
| ΣΚΑΚΙ | |
| ΤΕΤΑΡΤΗ | ΣΤΙΒΟΣ |
| ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | |
| ΠΕΜΠΤΗ | ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ |
| TAE KWON DO | |
| STEM-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | |
| ΔΕΥΤΕΡΑ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ | |
| ΗΜΕΡΕΣ | ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ | ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
|---|---|---|---|
| ΔΕΥΤΕΡΑ | ΣΤΙΒΟΣ | ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ | |
| ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ | Α΄-Β΄ | ||
| ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ (ΜΠΑΣΚΕΤ) | Γ΄-Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ | ||
| TAE KWON DO | Γ΄-Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ | ||
| ΠΙΑΝΟ | Β΄ | ||
| ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ | ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ | ||
| ΤΡΙΤΗ | ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ | ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ | |
| ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗ (ΤΕΝΙΣ) | Γ΄-Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ | ||
| TAE KWON DO | Α΄ - Β΄ | ||
| ΠΙΑΝΟ | Γ΄-Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ (ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΑΡΙΩΝ) | ||
| ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ | Β΄- Γ΄-Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ (ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΑΡΙΩΝ) | ||
| MASTER CHEF | ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ | ||
| ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ CATWALK | ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ | ||
| ΣΚΑΚΙ | ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ | ||
| STEM-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | Γ΄-Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ | ||
| ΤΕΤΑΡΤΗ | ΣΤΙΒΟΣ | ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ | |
| ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗ (ΤΕΝΙΣ) | Β΄ | ||
| TAE KWON DO | Γ΄-Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ | ||
| ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ | ||
| ΠΙΑΝΟ | Α΄ | ||
| ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ | Γ΄-Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ (ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΩΝ) | ||
| ΠΕΜΠΤΗ | |||
| ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ | ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ | ||
| TAE KWON DO | Α΄ - Β΄ | ||
| ΠΙΑΝΟ | Γ΄-Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ (ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΩΝ) | ||
| ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ CATWALK | ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ | ||
| ΡΗΤΟΡΙΚΗ | Ε΄-ΣΤ΄ | ||
| ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ STEM ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ | ||
| ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ | Γ΄-Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ | |
| ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ (ΜΠΑΣΚΕΤ) | Α΄-Β΄ | ||
| STEM-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | Α΄-Β΄ | ||
| ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ | Γ΄-Δ΄-Ε΄ | ||
| ΔΕΥΤΕΡΑ εως ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | ΦΥΛΑΞΗ | ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ | |
ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ
ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
| ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Σ.Ε.2025 2026 | |||
|---|---|---|---|
| ΗΜΕΡΕΣ | ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ-ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ | ΤΑΞΕΙΣ ΑΡΣΑΚΕΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | ΑΙΘΟΥΣΕΣ |
| ΔΕΥΤΕΡΑ | |||
| ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ 2 ΦΟΡΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ | όλες οι τάξεις | ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | |
| ΟΜΙΛΟΣ TAEKWONDO 2 ΦΟΡΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ | όλες οι τάξεις | ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | |
| ΟΜΙΛΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | όλες οι τάξεις | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | |
| ΤΡΙΤΗ | |||
| ΟΜΙΛΟΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ | όλες οι τάξεις | ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ | |
| ΟΜΙΛΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | Β-Γ | ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ Φ - Χ - Β | |
| ΤΕΤΑΡΤΗ | ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ 2 ΦΟΡΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ | όλες οι τάξεις | ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ |
| ΟΜΙΛΟΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ | όλες οι τάξεις | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | |
| ΟΜΙΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ | Β-Γ | ΑΙΘΟΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | |
| ΟΜΙΛΟΣ TAEKWONDO 2 ΦΟΡΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ | όλες οι τάξεις | ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | |
| ΠΕΜΠΤΗ | ΟΜΙΛΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΑΓΟΡΙΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ - ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ | όλες οι τάξεις | ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ - ΑΝΟΙΧΤΟ ΓΗΠΕΔΟ |
| ΟΜΙΛΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ | όλες οι τάξεις | ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | |
| ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ | όλες οι τάξεις | ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΛΥΚΕΙΟΥ |
| Υπάρχει δυνατότητα επιλογής για 1 ή και περισσότερες ημέρες. | |||
| ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Σ.Ε. 2025 2026 | |||
|---|---|---|---|
| ΗΜΕΡΕΣ | ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ-ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ | ΤΑΞΕΙΣ ΑΡΣΑΚΕΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | ΑΙΘΟΥΣΕΣ |
| ΔΕΥΤΕΡΑ | ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ 2 ΦΟΡΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ | Α-Β | ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ |
| ΤΡΙΤΗ | |||
| ΟΜΙΛΟΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ | Α-Β | ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ | |
| ΤΕΤΑΡΤΗ | ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ 2 ΦΟΡΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ | Α-Β | ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ |
| ΟΜΙΛΟΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ | όλες οι τάξεις | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | |
| ΠΕΜΠΤΗ | |||
| ΟΜΙΛΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΑΓΟΡΙΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ - ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ | Α | ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ - ΑΝΟΙΧΤΟ ΓΗΠΕΔΟ | |
| ΟΜΙΛΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ | Α | ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | |
| ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ | όλες οι τάξεις | ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΛΥΚΕΙΟΥ |
| Υπάρχει δυνατότητα επιλογής για 1 ή και περισσότερες ημέρες. | |||
Αθλητικοί Όμιλοι
Όμιλος Ποδόσφαιρου (Για μαθητές Νηπιαγωγείου & Δημοτικού)
Οι μαθητές/τριες των Ομίλων Ποδοσφαίρου προπονούνται για να βελτιώνουν τη φυσική τους κατάσταση και ειδικότερα την ικανότητα αντοχής και ταχύτητας, που είναι απαραίτητες για το άθλημα. Παράλληλα μαθαίνουν την τακτική και τα συστήματα που χρησιμοποιούνται. Τα παιδιά αποκτούν ποδοσφαιρική παιδεία και γνώση για το άθλημα, μαθαίνουν να σέβονται ο ένας τον άλλο, τους συμπαίκτες και τους αντιπάλους. Το ποδόσφαιρο είναι σήμερα το πιο δημοφιλές άθλημα στον κόσμο, είναι ένα ομαδικό παιχνίδι που στο τέλος είμαστε όλοι φίλοι.
Η φιλοσοφία του Ομίλου βασίζεται στη χαρά της συμμετοχής, στην καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος και στη δημιουργία θετικής σχέσης με την άθληση και το ποδόσφαιρο. Το μάθημα μετατρέπεται σε μια δυναμική και ταυτόχρονα παιδαγωγική εμπειρία, με έμφαση στην κίνηση, τη συνεργασία και την προσωπική εξέλιξη κάθε παιδιού μέσα από το αγαπημένο άθλημα.
Όμιλος Ποδοσφαίρου (για αγόρια και κορίτσια Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου)
Ο όμιλος ποδοσφαίρου προσφέρει υψηλού επιπέδου ατομικές προπονήσεις και group training με ολιγομελή τμήματα. Η προπόνηση βασίζεται στην ατομική και υπο-ομαδική βελτίωση των συμμετεχόντων με τις μεθόδους Coerver coaching και SmartFootball στους τομείς: · Ατομική τεχνική · Ατομική και υπο-ομαδική τακτική · Φυσική κατάσταση (ενδυνάμωση, ταχύτητα, αντοχή, συντονισμός, ευλυγισία) · Συμβουλευτική.
Μέσα σε ένα ευχάριστο και παράλληλα ενδυναμωτικό κλίμα, παρέχεται εξατομικευμένη προσέγγιση για τη βελτίωση αδυναμιών αλλά και στοιχείων που ενδιαφέρουν τον κάθε αθλητή/τρια. Οι συμμετέχοντες στον όμιλο, εφόσον το επιθυμούν και αξιολογηθούν, έχουν τη δυνατότητα να στελεχώσουν και την ομάδα του σχολείου στα επίσημα αθλητικά σχολικά τουρνουά. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές και μαθήτριες από την Α’ γυμνασίου μέχρι και την Α’ λυκείου που είτε συμμετέχουν στις ομάδες τους και στοχεύουν στην περαιτέρω ατομική τους ανάπτυξη, είτε απλώς αγαπούν το ποδόσφαιρο και επιθυμούν να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους.
Όμιλος Τάε Κβο Ντο (Για μαθητές /τριες Νηπιαγωγείου & Δημοτικού)
Το Tae Kwon Do είναι μια Κορεάτικη πολεμική τέχνη αυτοάμυνας με την οποία το παιδί μαθαίνει να υπερασπίζεται τον εαυτό του (χωρίς να γίνεται επιθετικό), και η οποία δεν βελτιώνει μόνο τη γενική φυσική κατάσταση ενός παιδιού αλλά και την ψυχική και πνευματική του υγεία. Γενικότερα, η συγκεκριμένη πολεμική τέχνη βοηθάει το παιδί να αποκτήσει σεβασμό, ευγένεια, μετριοφροσύνη και αυτοέλεγχο, προάγει την συγκέντρωση και την αντίδραση, όπως επίσης την υπομονή, την αυτοπεποίθηση και την πειθαρχία, στοιχεία πολύ σημαντικά για την υγιή ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου. Το παιδί μέσα από ειδικές τεχνικές μαθαίνει πώς να χειρίζεται και να εξωτερικεύει το άγχος, το θυμό του και άλλα αρνητικά συναισθήματα, διοχετεύοντας έτσι την ενέργειά του με έναν υγιή τρόπο. Επίσης, είναι μια ψυχαγωγική (μέσω κινητικών παιχνιδιών) και ευχάριστη δραστηριότητα για τα παιδιά, τα οποία χαρακτηρίζονται από την έμφυτη ανάγκη για κίνηση και δημιουργική έκφραση γνωρίζοντας τις αδυναμίες τους, τα όρια τους αλλά και τις δυνατότητες τους!
Όμιλος Τάε Κβο Ντο (για αγόρια και κορίτσια γυμνασίου)
Το Τάε Κβο Ντο είναι μια από τις πιο διαδομένες και πλήρεις πολεμικές τέχνες παγκοσμίως και επίσημο ολυμπιακό άθλημα. Οι αθλητές αποκτούν σωματική αντοχή και ασκούνται στην ταχύτητα, την ακρίβεια και την ευλυγισία των ποδιών. Οι αρχές του Τάε Κβο Ντο είναι η ευγένεια, η εντιμότητα, η επιμονή, ο αυτοέλεγχος, η ακεραιότητα και το αδάμαστο Πνεύμα. Στο Τάε Κβο Ντο χρησιμοποιείται ένα ιεραρχικό σύστημα ζωνών, το οποίο προσδιορίζει το επίπεδο τεχνικής και εμπειρίας του αθλητή και αντιστοιχίζεται σε βαθμούς. Ο όμιλος πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα.
Όμιλος Καλαθοσφαίρισης (Μπάσκετ) (Για μαθητές/τριες Δημοτικού)
Οι μαθητές/τριες του Ομίλου Καλαθοσφαίρισης μυούνται στις βασικές αρχές και κινητικές δεξιότητες τού αθλήματος με ευχάριστο και παιδαγωγικό τρόπο ανάλογα με την ηλικία τους. Η προπόνησή τους περιλαμβάνει βελτίωση της ικανότητάς τους στην ταχύτητα και την αλτικότητα, που είναι κύρια χαρακτηριστικά τού αθλήματος καθώς και στην απόκτηση κινητικών δεξιοτήτων που σχετίζονται άμεσα με την τεχνική του συγκεκριμένου αθλήματος.
Όμιλος στίβου (Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου & Δημοτικού)
Ο στίβος προάγει τη σωματική υγεία, καθώς γυμνάζει αρμονικά όλες τις μυϊκές ομάδες. Ενισχύει την αντοχή, τη δύναμη και την καρδιοαναπνευστική ικανότητα του παιδιού, ενώ επιπρόσθετα συμβάλλει και στην ψυχοκινητική ανάπτυξη του. Σκοπός του Ομίλου είναι η επίτευξη όλων των παραπάνω στόχων, μέσα από την παιγνιώδη μάθηση των αθλημάτων, ενώ παράλληλα καλλιεργούνται τα ιδεώδη του ολυμπισμού, η φιλία, η συνεργασία, η ευγενής άμιλλα και η αυτοπειθαρχία. Η τελική διαμόρφωση των τμημάτων θα γίνει ανάλογα με τον αριθμό και τις προτιμήσεις των εγγεγραμμένων μαθητών/τριών.
Όμιλος Αντισφαίρισης (Τένις) (Για μαθητές/τριες Β’-Στ΄Δημοτικού)
Πιστός στις παιδαγωγικές αρχές της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, ο Όμιλος Αντισφαίρισης αποσκοπεί αφενός στην πλήρη, τεκμηριωμένη και προσαρμοσμένη ανά ηλικία τεχνογνωσία του αθλήματος, αφ’ ετέρου στη διάπλαση ενός υγιούς και πειθαρχημένου ατόμου. Αρχικά, οι μαθητές /τριες αναπτύσσουν τις δεξιότητες της αδρής κινητικότητας, πηδήματα, πέταμα-πιάσιμο μπάλας, τριποδισμό-πλάγια βήματα, περιστροφή-κάμψη και συμμετοχή ολόκληρου του σώματος στη κίνηση με παράλληλη εξοικείωση της αίσθησης της ρακέτας σε συνδυασμό με τη μπάλα. Στη συνέχεια μαθαίνουν βασικές κινήσεις και κτυπήματα (forehand, backhand και service) και αργότερα πιο σύνθετες ασκήσεις και ειδικά κτυπήματα (κτυπήματα με φάλτσο, lob, slice, volley). Αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελεί η ψυχαγωγία των μαθητών/τριών, η δημιουργία νέων φίλων καθώς και η ανάδειξη των αρχών της ομαδικότητας και της άμιλλας.
Όμιλος Κολύμβησης (Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου & Δημοτικού)
Στο SWIM College οι κολυμβητές προπονούνται στην πιο άρτια μελετημένη κολυμβητική δεξαμενή, με την επεξεργασία του νερού να γίνεται αποκλειστικά με φυσικά μέσα και χωρίς καμία προσθήκη χημικού, με σταθερή θερμοκρασία νερού 31 C° και με τήρηση των αυστηρότερων προδιαγραφών υγιεινής και ασφάλειας. Ακόμη, επειδή η αλατότητα είναι μεγαλύτερη από ότι σε οποιοδήποτε άλλο κολυμβητήριο, οι μικροί μας κολυμβητές, μαθαίνουν την τεχνική της κολύμβησης σε καλύτερη άνωση, δίνοντάς τους μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, και ταχύτερη πρόοδο. Το υπερσύγχρονο σύστημα καθαρισμού του νερού της πισίνας λειτουργεί αυτόματα, και φροντίζει το επίπεδο προστασίας των κολυμβητών να έχει πολύ ήπιες διακυμάνσεις, εξασφαλίζοντας 100% ότι δεν θα τσούξουν ούτε θα κοκκινήσουν τα μάτια των παιδιών, τα μαλλιά και το δέρμα τους δε θα μυρίζουν καθόλου χλώριο.
Όμιλοι Τεχνολογίας
Όμιλος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (όλες οι τάξεις γυμνασίου και Α΄- Β΄ λυκείου)
Ο Όμιλος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι μια εκπαιδευτική δραστηριότητα που πραγματοποιείται με την ενεργό συμμετοχή μαθητών, οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες χρησιμοποιώντας πακέτα εργαλείων που αποτελούνται από επεξεργαστή, αισθητήρες, κινητήρες και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση μιας κατασκευής. Στη συνέχεια προγραμματίζουν την κατασκευή τους σε μια απλή γλώσσα προγραμματισμού, ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές. Οι μαθητές μαθαίνουν να δουλεύουν και να λειτουργούν συλλογικά, εξοικειώνονται με τον Προγραμματισμό και συνδέουν ιδέες και πληροφορίες που διδάσκονται θεωρητικά με τον φυσικό κόσμο.
Όμιλος Αστρονομίας (όλες οι τάξεις γυμνασίου και Α΄- Β΄ λυκείου)
Στόχος του Ομίλου Αστρονομίας θα είναι η μελέτη βασικών θεμάτων αστρονομίας και αστροφυσικής προσαρμοσμένων στις γνώσεις των μαθητών. Η μελέτη των παραπάνω θεμάτων θα γίνει τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά και με τη βοήθεια προσομοιώσεων, αξιοποιώντας εκπαιδευτικά λογισμικά που μπορούν να προσομοιώσουν με ακρίβεια τα φαινόμενα που θα μελετήσουμε. Οι προσομοιώσεις πειραμάτων έχουν ιδιαίτερη εκπαιδευτική αξία, καθώς οι μαθητές θα μπορούν να αντιληφθούν την εφαρμογή της θεωρίας στην κατανόηση ενός φαινομένου και πως το φαινόμενο μεταβάλλεται αλλάζοντας τις αρχικές συνθήκες.
Όμιλος Σχεδίου (όλες οι τάξεις γυμνασίου και Α΄ λυκείου)
Στόχος του ομίλου είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με το αρχιτεκτονικό σχέδιο προκειμένου να διερευνήσουν τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες τους σχετικά με την επιστήμη της Αρχιτεκτονικής. Με τη βοήθεια σχεδιαστικών οργάνων και μετρήσεων, οι μαθητές θα σχεδιάσουν το εσωτερικό μιας κατοικίας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία έμπνευσης και σχεδίασης τα παιδιά θα μπορέσουν να αντιληφθούν την έννοια του χώρου ενός σχεδίου και θα συνειδητοποιήσουν τη δύναμη που έχει ο χώρος να διαμορφώνει τη διάθεσή μας.
Όμιλος STEM – Ρομποτικής (Νηπιαγωγείο & Δημοτικό)
Το Αρσάκειο Θεσσαλονίκης συνεχίζει την συνεργασία του με τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης, Τεχνολογίας & Μαθηματικών “STEM education” καθώς εφαρμόζεται ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που συνδυάζει το STEM με την Ρομποτική. Ο STEM Education αναπτύσσει ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα ετήσιας διάρκειας για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Παράλληλα, είναι ο επιστημονικός σύμβουλος του WRO Hellas, όπου αναπτύσσει τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό και την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.
Πνευματικοί Όμιλοι
Όμιλος Ρητορικής και Δημιουργικού Προφορικού Λόγου (Δημοτικού)
Σκοπός των Ομίλων είναι η καλλιέργεια της γλωσσικής ικανότητας των μαθητών, ώστε να εκφράζονται κάθε φορά όπως οι ίδιοι επιθυμούν, δηλαδή με αποτελεσματικότητα. Η εξάσκηση στα ρητορικά αγωνίσματα των διττών λόγων (αντιπαράθεση επάνω σε ένα ζήτημα), τού αυθόρμητου λόγου (σύντομος αυτοσχέδιος λόγος) και τού προτρεπτικού λόγου (προετοιμασμένος λόγος με επιχειρήματα) αλλά και σε άλλες δραστηριότητες, όπως η εκφραστική ανάγνωση, η αυθόρμητα συνεχιζόμενη ιστορία και η ομαδική συζήτηση, προσφέρει στα μέλη των Ομίλων ποικίλες εκφραστικές εμπειρίες και μεταδίδει βιωματικά σημαντικές επικοινωνιακές ικανότητες. Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με καίριες σύγχρονες αντιπαραθέσεις, αλλά και διαχρονικά ζητήματα που απασχολούν τις ανθρώπινες κοινωνίες και μαθαίνουν να σκέπτονται και να εκφράζονται με επιχειρήματα, κατακτώντας έτσι έναν πλούτο γνώσεων, που ίσως δεν θα μπορούσαν να προσεγγίσουν με άλλον τρόπο. Επίσης, ασκούνται στην κριτική σκέψη, την ολοκληρωμένη έρευνα, τη λογική οργάνωση και την αναζήτηση της γλωσσικής και εκφραστικής ακρίβειας. Η εξάσκηση στη ρητορική τέχνη συμβάλλει στην καλύτερη επίδοση των μαθητών στα γλωσσικά μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο, ωστόσο διαφοροποιείται ριζικά από οποιοδήποτε σχολικό μάθημα. Οι μαθητές, λειτουργώντας με ελευθερία έκφρασης, δημιουργικότητα και αυτενέργεια, αντιμετωπίζουν τη μάθηση ως ευχάριστο πνευματικό παιχνίδι.
Όμιλος Ρητορικής και Δημιουργικού Προφορικού Λόγου (Γυμνασίου – Λυκείου)
Ο Όμιλος Ρητορικής λειτουργεί από το 2000 στα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης και δίνει την ευκαιρία στους μαθητές και των δύο βαθμίδων να ασκηθούν στον προφορικό λόγο, παρουσιάζοντας ενώπιον ακροατηρίου τις ιδέες τους με δομή, σαφήνεια και επαρκή τεκμηρίωση. Οι μαθητές ασκούνται σε τέσσερα αγωνίσματα: στους Διττούς λόγους, στον Αυθόρμητο λόγο, στον Προτρεπτικό λόγο και στη Νοηματική Ανάγνωση. Συμμετέχουν και διακρίνονται κάθε χρόνο στις Διαρσακειακές Συναντήσεις Δημιουργικού Προφορικού Λόγου που διοργανώνουν τα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Αθηνών αλλά και σε διαγωνιστικές δράσεις άλλων σχολείων. Η Ομάδα τού σχολείου μας έχει κατακτήσει δύο (2) φορές (2009, 2012) το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Επιχειρηματολογίας-Αντιλογίας, που διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών.
Όμιλος Μαθηματικών Διαγωνισμών (Β΄, Γ΄ τάξεων Γυμνασίου και Α΄ τάξης Λυκείου)
Ο Όμιλος απευθύνεται σε μαθητές / μαθήτριες οι οποίοι δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα Μαθηματικά και επιθυμούν να συμμετάσχουν σε Μαθηματικούς Διαγωνισμούς που διοργανώνονται από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και άλλους φορείς.
Όμιλος Φυσικών Επιστημών (Β΄, Γ΄ τάξεων Γυμνασίου και Α΄ τάξης Λυκείου)
Ο Όμιλος απευθύνεται σε μαθητές / μαθήτριες οι οποίοι δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις Φυσικές Επιστήμες και επιθυμούν να συμμετάσχουν σε μαθητικούς Διαγωνισμούς Φυσικών Επιστημών που διοργανώνονται από εγκεκριμένους εκπαιδευτικούς φορείς.
Όμιλος Δημιουργικής Γραφής (Δημοτικού)
Ευτυχώς ή δυστυχώς η έμπνευση δεν διδάσκεται. Διδάσκονται όμως οι τρόποι για τη δημιουργία ενός πλαισίου που ευνοεί τη γέννησή της και την έκφρασή της .. Η δημιουργική γραφή αποτελεί μια σύγχρονη εκπαιδευτική μέθοδο, η οποία φιλοδοξεί να αποδώσει και να μεταδώσει ορθά τον πρωτεύοντα ρόλο της έκφρασης, της γραφής και του λόγου στους μαθητές. Πρόκειται για τη διαδικασία κατά την οποία, με την κατάλληλη διέγερση της παιδικής δημιουργικότητας, προκαλείται η παραγωγή λόγου με παιγνιώδη και απαλλαγμένο από αυστηρά μαθησιακά και αξιολογικά πλαίσια τρόπο. Η μέθοδος αυτή προσεγγίζει βιωματικά, μέσα από το παιχνίδι και τη μάθηση του λόγου και των δυνατοτήτων του και στηρίζεται στην αναδόμηση των στοιχείων της λέξης, της πρότασης και κατ’ επέκταση του κειμένου, με σκοπό της παραγωγή νέων κειμένων. Έτσι το παιδί έχει τη δυνατότητα να επικεντρώσει την προσοχή του στο περιεχόμενο του κειμένου και όχι στο πώς θα το γράψει, αξιοποιώντας τις δημιουργικές του ικανότητες.
Όμιλος Μαθηματικής Σκέψης (Δημοτικού)
Τα Μαθηματικά θεωρούνται από τα πιο σημαντικά μαθήματα που διδάσκονται οι μαθητές και οι μαθήτριες καθʼ όλη τη διάρκεια της φοίτησής τους στο σχολείο. Τα Μαθηματικά γίνονται παιχνίδι μάθησης, εξερεύνησης, κατασκευής και δημιουργίας. Μαθαίνουμε Μαθηματικά μέσα από τα μάτια σπουδαίων Μαθηματικών αλλά και καλλιτεχνών της Ιστορίας, πειραματιζόμαστε για να βρούμε τη λύση, κατασκευάζουμε τα δικά μας προβλήματα και εξασκούμαστε στην μαθηματική επιχειρηματολογία. Όλα αυτά γίνονται μέσα από βιωματικές δραστηριότητες που βοηθούν τους μαθητές και τις μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι τα Μαθηματικά δεν είναι μαγικά αλλά είναι μαγεία!
Όμιλος Σκάκι (Νηπιαγωγείου & Δημοτικού)
Τα μαθήματα σκάκι γίνονται με τη χρήση προβολέα με το κορυφαίο σκακιστικό πρόγραμμα Chess Tutor, μεταφρασμένο εξολοκλήρου στα Ελληνικά. (http://www.vima-vima.gr/chess-tutor-kai-diadrastikos-pinakas.html). Κάθε μαθητής έχει το ειδικό τετράδιο ασκήσεων, όπου όποιος επιθυμεί μπορεί να παρακολουθεί την πρόοδό του, ενώ ο στόχος του προγράμματος είναι η γνωριμία των παιδιών με το σκάκι και η προσπάθεια να το αγαπήσουν.
Όμιλοι Καλλιτεχνικής έκφρασης
Όμιλος Χορωδίας (γυμνασίου – λυκείου)
Ο Όμιλος Χορωδίας του Αρσακείου Γυμνασίου-Λυκείου Θεσσαλονίκης έχει δώσει τα τελευταία χρόνια την ευκαιρία στα παιδιά να συμμετάσχουν σε πολλές και σπουδαίες εκδηλώσεις πολιτισμού και να συνεργαστούν με μεγάλα ονόματα του καλλιτεχνικού χώρου. Από το 1999 συμμετέχει σε πολυάριθμες θεσμικές εκδηλώσεις πολιτισμού και διακρίνεται κατ’ επανάληψη με βραβεία στους Πανελλήνιους Καλλιτεχνικούς Αγώνες του Υπουργείου Παιδείας. Το ρεπερτόριο είναι ευρύ και καλύπτει διάφορα είδη χορωδιακής και παραδοσιακής μουσικής. Όλα τα παιδιά που σχετίζονται με τη μουσική αλλά και όσα διαθέτουν φωνητικά προσόντα καλούνται να συμμετάσχουν στους ομίλους χορωδίας – ορχήστρας. Το μάθημα της χορωδίας ενεργοποιεί τις πρωτοβουλίες και καλλιεργεί τις μουσικές κλίσεις, βοηθώντας τα παιδιά να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν μέσα από την παγκόσμια γλώσσα της μουσικής.
Όμιλος πιάνου (Δημοτικού)
Δεδομένου ότι τα παιδιά αποφασίζουν να ασχοληθούν με κάποιο μουσικό όργανο σε ηλικία 7-9 χρόνων και ότι το πιάνο ανήκει στα μαθήματα της υποχρεωτικής ωδειακής εκπαίδευσης, η επιλογή ενός τέτοιου Ομίλου θα δώσει αφενός στους μαθητές την ευκαιρία να διδαχτούν, τόσο εξατομικευμένα όσο και ομαδικά (κλειστό τμήμα-μάθημα με σεμιναριακό χαρακτήρα), ένα αγαπητό και ευρέως διαδεδομένο μουσικό όργανο και αφετέρου στους γονείς τη δυνατότητα να εξοικονομήσουν χρόνο. Παράλληλα με το πιάνο, οι μαθητές θα διδάσκονται και τα βασικά στοιχεία θεωρίας, προσαρμοσμένα στις ηλικιακές και εξατομικευμένες ικανότητές τους.
Όμιλος Θεατρικής Αγωγής (Νηπιαγωγείου & Δημοτικού)
O Όμιλος Θεατρικής Αγωγής στοχεύει στην εξοικείωση των παιδιών με τη γλώσσα τού θεάτρου αλλά κυρίως στην αισθητική, πολιτιστική και κοινωνική τους καλλιέργεια. Περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα : Αγωγή τού λόγου, δραματοποίηση, εκπαιδευτικό δράμα, αυτοσχεδιασμό, παντομίμα, σε μια ηλικία που τα παιδιά διαπλάθονται, κοινωνικοποιούνται, αποκτούν άποψη αλλά δεν παύουν να επιθυμούν το παιχνίδι.
Όμιλος Θεατρικής Αγωγής (γυμνασίου – λυκείου)
Ο Όμιλος Θεατρικής Αγωγής παρέχει την ευκαιρία στους μαθητές να εκφραστούν δημιουργικά μέσω της τέχνης τού θεάτρου φέρνοντάς τους σε επαφή με σημαντικά έργα τής ελληνικής και ξένης δραματουργίας. Μέσα από ασκήσεις σωματικής έκφρασης, αυτοσχεδιασμούς και θεατρικά παιχνίδια τα παιδιά θα επικοινωνήσουν και θα εργαστούν ομαδικά με απώτερο στόχο το στήσιμο μιας θεατρικής παράστασης.
Όμιλος Εικαστικών (Δημοτικού)
Με ελάχιστη καθοδήγηση και χρησιμοποιώντας κυρίως άχρηστα υλικά τα παιδιά μαθαίνουν να ζωγραφίζουν, να κάνουν κολλάζ, κατασκευές, ψηφιδωτά, μόμπιλ κ.λ.π.. H παραγωγή εικαστικής δημιουργίας μέσα από σωστή καθοδήγηση βοηθά στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων και την καλλιέργεια του πνεύματος του παιδιού. Η εσωτερική εκτόνωση προέρχεται μέσα από τη δημιουργική διαδικασία της γνώσης τεχνικών και της χρήσης υλικών.
Όμιλος Ενδυματολογίας Catwalk (Δημοτικού)
Είναι ένα πρότυπο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενδυματολογίας ειδικά σχεδιασμένο και προσαρμοσμένο για παιδιά. Οι μαθητές, με αφορμή το ένδυμα και την ιστορία του ρούχου, μαθαίνουν για πολλές μορφές τέχνης (ζωγραφική, αρχιτεκτονική, γλυπτική, θέατρο, κινηματογράφο, χορό κ.α.) και τις επιρροές τους στην ιστορική εξέλιξη της ανάγκης του ανθρώπου για ένδυση. Αναλύουμε κοινωνικά φαινόμενα, εποχές και τεχνολογικά επιτεύγματα καθώς όλα αυτά είναι παράγοντες που επηρεάζουν και αποτυπώνονται στην τεχνολογία και εξέλιξη της ένδυσης μέσα από ένα σύνολο επιρροών ανακαλύπτουμε γιατί και πώς οι άνθρωποι σχεδιάζουν, δημιουργούν και φορούν ρούχα.
Δημιουργώντας καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, μέσα από τα πρακτικά εργαστήρια μας, τα παιδιά μαθαίνουν να δουλεύουν με μεθοδικό τρόπο ώστε να έχουνε αυτοπεποίθηση, να τολμούν, να ονειρεύονται, να βάζουν στόχους. Διδάσκονται μέσω εκπαιδευτικών πρακτικών και βιωματικών εργαστηρίων ιστορία της τέχνης, ενδυματολογία, δημιουργία collection, υλοποίηση ενδύματος, κατασκευή πατρόν και ραπτική.
Αγγίζουμε σύγχρονα ζητήματα, όπως την ανακύκλωση υφάσματος και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της βιομηχανίας της ένδυσης, αλλά και εναλλακτικούς τρόπους δημιουργίας με σύγχρονα και οικολογικά υλικά. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι τα παιδιά δημιουργούν ατομικά αλλά και ομαδικά project κατασκευής τα οποία , μετά την υλοποίηση τους, μπορούν να φορέσουν ή να χρησιμοποιήσουν και στην καθημερινότητά τους. Ενισχύουν έτσι τις προσωπικές τους δεξιότητες, την αυτοπεποίθηση τους και μαθαίνουν να είναι περήφανα για τα αποτελέσματα της δουλειάς τους, απογειώνοντας συγχρόνως τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.
Όμιλος Master Chef (Δημοτικού)
Το πρόγραμμα Master Chef δημιουργήθηκε για τα παιδιά σχολικής ηλικίας με ερεθίσματα πάνω στην τέχνη της μαγειρικής αλλά και διατροφικών προτιμήσεων. Βασικός στόχος του είναι η εκμάθηση της σωστής μαγειρικής και της αλλαγής των αρνητικών διατροφικών συνηθειών. Τα παιδιά μαθαίνουν να μαγειρεύουν, και να δημιουργούν φαγητά και γλυκά με πρωτογενής πρώτες ύλες, προσαρμοσμένα στις γευστικές τους συνήθειες, με αποτέλεσμα να μαθαίνουν βιωματικά μέσα από το μαγείρεμα τη σωστή θρέψη, την και ισορροπημένη διατροφή και τη σωστή διαχείριση βάρους.
Επομένως όλες οι συνταγές που θα δημιουργήσουμε εκτός από ευφάνταστες, πολύχρωμες και διασκεδαστικές θα είναι από απλά και υγιεινά υλικά για να μάθουν να ακολουθούν έναν τρόπο διατροφής, ο οποίος θα είναι πιο υγιεινός.
