Αρσάκεια Ιωαννίνων
Ακολουθήστε μας

banner1821

Στο πλαίσιο τού περιβαλλοντικού τους προγράμματος «Τα πτηνά: δείκτης τής αειφόρου ανάπτυξης», οι μαθητές των Γ΄2 και Γ΄3 τάξεων τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού πραγματοποίησαν τετραήμερη εκδρομή στο Ηράκλειο τής Κρήτης, από 2 έως 5 Απριλίου 2015. Αρχηγός τής εκδρομής ήταν ο υπεύθυνος τού προγράμματος κ. Καλλής και συνοδοί καθηγητές κ. Β. Κοντού, Αγγ. Μεταλληνού και Δ. Ραμπαούνη.
Τα παιδιά διέμειναν στο πολυτελές ξενοδοχείο Cnossos Beach. Επισκέφθηκαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Ηρακλείου και το ενυδρείο Θαλασσόκοσμος Cretaquarium. Ανέβηκαν στο όρος Γιούχτα, στις Αρχάνες, όπου ενημερώθηκαν από ειδικό ορνιθολόγο σχετικά με τους αετούς τής περιοχής και τον τρόπο σίτισής τους. Έφτασαν μέχρι τις ταΐστρες, όπου οι γυπαετοί κατεβαίνουν για να φάνε τα ψόφια ζώα που εναποθέτουν οι κάτοικοι τής περιοχής. Επίσης, διασχίζοντας το οροπέδιο Λασιθίου είδαν τα χωριά κάτω από τη στάθμη τού νερού. Επισκέφθηκαν το Δικταίο Άντρο, όπου σύμφωνα με τη μυθολογία γεννήθηκε ο Δίας, και θαύμασαν τη σπηλιά με τους σταλακτίτες και τους σταλαγμίτες, ενώ στη συνέχεια προσκύνησαν τη θαυματουργή εικόνα τής Παναγίας στην Ιερά Μονή Κεράς Καρδιωτίσσης, στο Λασίθι, και κατόπιν περιηγήθηκαν στην πόλη τού Αγίου Νικολάου. Επίσης επισκέφθηκαν την ιστορική Μονή Αρκαδίου και την πόλη τού Ρεθύμνου. Πραγματοποίησαν πεζοπορία στο Άνω Βαλσαμόνερο, όπου παρατήρησαν τη χλωρίδα και την πανίδα τής περιοχής, και περιηγήθηκαν στο παραδοσιακό χωριό Μοχός. Τέλος, επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο τής Κνωσού και την πόλη τού Ηρακλείου.
Οι μαθητές αποκόμισαν σημαντικές γνώσεις σχετικά με την ιστορία τής περιοχής, τη γεωμορφολογία της, τον φυσικό της πλούτο, την περιβαλλοντική της διαχείριση, την πολιτιστική της κληρονομιά. Το σημαντικότερο είναι ότι συνειδητοποίησαν τη σπουδαιότητα τής αειφόρου ανάπτυξης, τής διαχείρισης, δηλαδή, των φυσικών πόρων με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην επηρεαστούν οι επόμενες γενιές, ενώ συγχρόνως κατανόησαν την αναγκαιότητα τής γνώσης και τής ενημέρωσης γύρω από το περιβάλλον ως υπεύθυνοι πολίτες τού αύριο.

Ακολουθούν εντυπώσεις τής μαθήτριας Σταυρούλας Σταμούλη:
"Ο ενθουσιασμός μας είχε ήδη αρχίσει να πλανιέται στην ατμόσφαιρα του σχολείου 3-4 μέρες πριν την εκδρομή…. Άδικα προσπαθούσαν οι Καθηγητές μας να κάνουν μάθημα, εμείς ζούσαμε σε κλίμα Κρήτης…
Φτάνοντας στο σχολείο το κοίταζα με μια χαρά περίεργη… Ήταν σαν να το ευχαριστούσα για την εκδρομή που θα μου χάριζε. Ποτέ άλλοτε δεν είχαμε μοιραστεί κάτι τόσο όμορφο, όπως ο ενθουσιασμός μας.
Επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο… Ταράξαμε όλους τους συνεπιβάτες με τις φωνές και τα γέλια μας. Ο πιλότος μας καλωσόρισε και μας ευχήθηκε να περάσουμε όμορφα…
Φτάσαμε στο Ηράκλειο και ξεκίνησαν οι ξεναγήσεις. Πρώτα το υπέροχο, πρόσφατα ανακαινισμένο, Αρχαιολογικό Μουσείο, στη συνέχεια η Γόρτυνα με τους σκαλισμένους στην πέτρα νόμους και τέλος η Φαιστός στον κάμπο της Μεσαριάς. Ένιωθες τη φύση να σε αγκαλιάζει και τον αέρα να σου ψιθυρίζει αρχαία μυστικά. Οι πέτρες, τα δέντρα και τα λουλούδια έφερναν μια ανοιξιάτικη μυρωδιά. Κατάκοποι αλλά κατενθουσιασμένοι γυρίσαμε στο ξενοδοχείο που ήταν απλά τέλειο! Και το δωμάτιο ακόμα καλύτερο, με θέα την ταξιδιάρα θάλασσα….
Η επόμενη μέρα είχε επίσκεψη στη Μονή Αρκαδίου και στο Ρέθυμνο. Η συγκίνηση που απέπνεε η Μονή από τον ηρωισμό και το θάρρος των αγωνιστών για την ένωση της Κρήτης με το ελληνικό κράτος έδωσε τη θέση της στο παραδοσιακό και τουριστικό πνεύμα της πόλης του Ρεθύμνου. Εκεί περιηγηθήκαμε στα σοκάκια, ξετρυπώσαμε κάθε μικρό μαγαζί και σαρώσαμε την πόλη. Η συνέχεια επεφύλασσε πεζοπορία από το Άνω Βαλσαμόνερο μέχρι τους Αρμένους. Κι εκεί δεν έλειψαν τα τραγούδια . Τα μάτια μας δεν χόρταιναν την απέραντη ομορφιά της ανοιξιάτικης Κρήτης.
Την επόμενη μέρα ο καιρός ήταν σκυθρωπός. Είχε ένα μενεξεδί χρώμα που αντανακλούσε στη θάλασσα και στη διάθεσή μας. Αλλά αυτό δεν διάρκεσε πολύ καθώς σε λίγο επιβιβαστήκαμε σε ένα καραβάκι στην Ελούντα, για να γνωρίσουμε την τραγική Σπιναλόγκα. Φύσαγε λίγο και είχαμε παραταχθεί στο κατάστρωμα, για να παρακολουθούμε το ταξίδι μας. Η ιστορία του νησιού μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε την τραγικότητα που έχει βιώσει η ανθρωπότητα ανά τους αιώνες. Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στην Ελούντα που προετοιμαζόταν να υποδεχθεί τους καλοκαιρινούς τουρίστες και λίγο αργότερα βρεθήκαμε σε ένα αποστακτήριο αιθέριων ελαίων από τα οποία παράγουν διάφορα καλλυντικά. Μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία που μας χάρισε ξεχωριστές μυρωδιές και γνώσεις. Τέλος το πρόγραμμα προέβλεπε ανάβαση μέχρι το Δικταίο Άντρο απ’ όπου απολαύσαμε το καταπράσινο οροπέδιο του Λασιθίου. Στην επιστροφή στο ξενοδοχείο συντονιστήκαμε στο «Ράδιο Αρσάκειο» , στο οποίο οι αφιερώσεις μαρτύρησαν πολλά… Η μέρα έκλεισε με το πολυαναμενόμενο party στο ξενοδοχείο.
Την τελευταία μέρα επισκεφτήκαμε την περιβόητη Κνωσό με τα πολύχρωμα παλάτια που κατακλύζονταν από τουρίστες κάθε προελεύσεως. Ύστερα περιηγηθήκαμε στο Ηράκλειο, όπου γνωρίσαμε την πιο τουριστική πλευρά της Κρήτης.
Η εκδρομή αυτή έδωσε κάτι πολύ μεγάλο σε όλους μας: μας ένωσε και μας γέμισε όμορφες στιγμές. Δεν μου αρέσει να αναπολώ και να αποχαιρετώ….. Μ’ αρέσει να γεμίζω την βαλίτσα μου εμπειρίες, γιατί όσο πιο πολλά βάζω τόσο πιο ανάλαφρη γίνομαι! Οδεύω προς νέες εμπειρίες και χαίρομαι που μοιραστήκαμε αυτές μαζί! Σας ευχαριστούμε πολύ!"

Ανακοινώσεις Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού

Αναγγελίες Β' Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού

Απρίλιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα