e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Στο πλαίσιο τού προγράμματος επιχειρηματικότητας «Τράπεζες σε δράση», το οποίο ολοκλήρωσαν οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού κατά το σχολικό έτος 2012-2013, οι Νικόλαος Τσιλίκας και Κωνσταντίνος Παργινός, οι οποίοι είχαν συστήσει την εικονική Τράπεζα Paneuropean Bank, έλαβαν μέρος στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό «Business Dilemma». Οι παραπάνω μαθητές διακρίθηκαν και έλαβαν τη 10η θέση μεταξύ των εικονικών Τραπεζών των σχολείων των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Το «Business Dilemma» αποτελεί ένα κοινωνικοοικονομικό θέμα τής σύγχρονης ψηφιακής εποχής, στο οποίο καλούνται να προτείνουν μία καινοτόμο λύση οι Διευθυντές των εικονικών Τραπεζών.
Οι μαθητές κλήθηκαν όχι μόνο να εκθέσουν μία καινοτόμο ιδέα σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά να προβάλουν επιστημονικά τον τρόπο με τον οποίο αυτή καθίσταται εφαρμόσιμη.
Για το έτος 2013, το θέμα που πραγματευόταν το «Business Dilemma» ήταν το εξής: «Η αναβάθμιση και η διεύρυνση των ικανοτήτων των μαθητών, των αυριανών πολιτών που θα δημιουργήσουν και θα καλύψουν τις δουλειές του αύριο, αποτελούν δύο από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την Ευρώπη σήμερα. Η κατάρτιση των μαθητών στη χρήση νέων τεχνολογιών κατέχει θεμελιώδη σημασία τόσο για τη ζωή όσο και για την εργασία. Πώς, όμως, θα μπορέσει να χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία στην εκπαιδευτική διαδικασία, προκειμένου οι μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η καινοτομία και η επιχειρηματικότητα; Κάνετε κλικ εδώ (http://www.youtube.com/watch?v=Ax5cNlutAys) και δείτε ένα βίντεο που περιγράφει την περιπλοκότητα τού ζητήματος».
Οι διευθυντικές ομάδες των εικονικών Τραπεζών κλήθηκαν να δώσουν τη δική τους πρόταση για τον τρόπο με το οποίο πρέπει να χρησιμοποιούνται οι σύγχρονες τεχνολογίες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο πλαίσιο τής σημερινής ψηφιακής πραγματικότητας.
Οι τρεις βασικές παράμετροι βάσει των οποίων αξιολογήθηκε κάθε πρόταση ήταν η πρωτοτυπία της (the innovative idea – 40/100), η περιγραφή τού τρόπου μετατροπής της σε επιχειρηματική δραστηριότητα (the entrepreneurial acumen – 40/100), καθώς και η κοινωνική της προσφορά (the added value – 20/100).
 Η πρόταση των μαθητών Ν. Τσιλίκα και Κ. Παργινού, Διευθυντών τής εικονικής Τράπεζας Paneuropean Bank, ήταν η ακόλουθη:
"Στη σημερινή εποχή καθίσταται αναγκαία η αναβάθμιση τού ηλεκτρονικού εξοπλισμού των σχολικών μονάδων όλης τής επικράτειας, ώστε η παιδεία να συμπορευθεί με τη νέα τεχνολογική πραγματικότητα που βιώνουμε.
Η Paneuropean Bank (Πανευρωπαϊκή Τράπεζα) πρότεινε, σε αρχικό στάδιο, την ενσωμάτωση στοιχειωδών ηλεκτρονικών συσκευών (π.χ. προβολέων, υπολογιστών σε όλες τις τάξεις. Κάτι τέτοιο φαίνεται ανέφικτο σε μια Ευρώπη που διανύει καιρούς οικονομικής κρίσης. Το σχέδιο αποκτά ρεαλιστική όψη, αν σκεφτούμε τον κοινωνικό ρόλο των τραπεζών. Οι τράπεζες συνεχώς ανανεώνουν τα ηλεκτρονικά τους εξαρτήματα, λόγω τής ανάγκης τους να εκμεταλλεύονται ό,τι πιο σύγχρονο έχει να προσφέρει η τεχνολογία. Η ομάδα μας προτείνει τα παλιά ηλεκτρονικά εξαρτήματα, που είναι πλέον άχρηστα για την τράπεζα, να παρέχονται σε σχολεία. Δεδομένης τής συχνότητας τέτοιων ανανεώσεων, πιστεύουμε πως θα καλυφθούν, με τη συνεργασία τού τραπεζικού τομέα, οι ανάγκες, αν όχι όλων, πολλών ελληνικών και ευρωπαϊκών σχολείων. Επομένως, η εξασφάλιση βασικών ηλεκτρονικών εξαρτημάτων είναι δυνητικά εφικτή.
Η καινοτομία στην πρότασή μας έγκειται στην τοποθέτηση τρισδιάστατων προβολέων στις σχολικές τάξεις. Η πρωτοπορία αυτή πρόκειται για μια νέα τεχνολογία, επονομαζόμενη «ολογραφία», η οποία βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο, όμως υπόσχεται πολλά. Δύναται να προβάλλει τρισδιάστατα είδωλα στον χώρο και είχε πρωτοεμφανιστεί στο ευρύ κοινό στο πλατό τού CNN στη Νέα Υόρκη, όπου ο παρουσιαστής των ειδήσεων επικοινωνούσε με μία δημοσιογράφο. Το είδωλο τής δημοσιογράφου, αν και η ίδια βρισκόταν στο Σικάγο, εκπέμφθηκε στο στούντιο τής Νέας Υόρκης και εισήγαγε την ενημέρωση, κυριολεκτικά και μεταφορικά, σε μια νέα διάσταση. Τέτοιοι προβολείς δεν διατίθενται ακόμα στην αγορά, καθώς το κόστος τους θα ήταν υπέρογκο. Αν λάβουμε υπ’ όψιν, όμως, τη συνεχή ανάπτυξη αυτής τής τεχνολογίας, άρα και τη δυνατότητα μείωσης τού κόστους πώλησής της στο εγγύς μέλλον, οι ολογράφοι θα γίνουν οικονομικά προσιτοί για τα σχολεία. Αντίθετα με τους στοιχειώδεις ηλεκτρονικούς εξοπλισμούς, η εγκατάσταση των ολογράφων θα γίνεται σταδιακά και μπορεί να διαρκέσει μέχρι και δεκαετίες, στο τέλος των οποίων ευελπιστούμε η οικονομική κρίση να έχει, έστω και μερικώς, αντιμετωπιστεί. Προκειμένου να μειωθούν οι μακροπρόθεσμες δαπάνες αυτής τής καινοτομίας, προτείνουμε κατάλληλη διαμόρφωσή τους έτσι ώστε να μπορούν να λειτουργούν με τη βοήθεια τής ηλιακής ενέργειας.
Τόσο τα βασικά εξαρτήματα όσο και οι ολογράφοι θα αποτελέσουν την κινητήρια δύναμη για τον εκσυγχρονισμό τής εκπαίδευσης. Ειδικότερα οι τελευταίοι, θα βοηθήσουν τους μαθητές να έρθουν σε εικονική επαφή με ανθρώπους των γραμμάτων και τής τέχνης που μπορεί να ζουν χιλιόμετρα μακριά. Κατ’ αυτό τον τρόπο το μάθημα θα γίνει ευχάριστο και ενδιαφέρον για τους μαθητές, καθ’ ότι θα ξεφεύγει από τους περιορισμούς που θέτει το σχολικό βιβλίο. Η εκπαιδευτική διαδικασία θα αποκτήσει πολυδιάστατο σχήμα και θα διευκολύνει το έργο μαθητών και καθηγητών.
Όλα τα παραπάνω στοχεύουν, μεταξύ άλλων, και στην καταπολέμηση τής διαρθρωτικής ανεργίας. Οι μαθητές, οι οποίοι μέσω αυτών των τεχνολογιών εξοικειώνονται με το e-learning, θα μπορούν στο μέλλον, ως ενήλικες, να κινούνται αυτόνομα στον χώρο τής επιμόρφωσης έτσι, ώστε τα προσόντα τους να αναβαθμίζονται συνεχώς και να αντιστοιχούν στα νέα standards που θέτει η αγορά εργασίας και η εξειδίκευση.
Τέλος, η ομάδα μας σε καμία περίπτωση δεν στοχεύει στον εκτοπισμό παραδοσιακών μέσων διδασκαλίας. Στο πλαίσιο αυτής τής νέας τεχνολογικής πραγματικότητας, η καινοτομία και η παράδοση θα σταθούν ενωμένες ως αρωγοί των μετεχόντων στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι."

Υπεύθυνη καθηγήτρια τού προγράμματος επιχειρηματικότητας «Τράπεζες σε δράση» είναι η καθηγήτρια Νομικών και Οικονομικών Μαθημάτων κ. Δήμητρα Χατζηαγγελάκη.