Στο πλαίσιο των σχεδίων δράσης: «Καινοτόμα διδακτικά σενάρια» και «Περισσεύει η Τέχνη στο σχολείο;» κατά τη διάρκεια τού Β΄ τετράμηνου τού σχολικού έτους 2024-2025 συνεργάστηκαν οι υπεύθυνες καθηγήτριες κ. Μαίρη Μαρίν (Αγγλικών) και κ. Ελένη Βλάχου-Τσοτσορού (Καλλιτεχνικών) τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, και δημιούργησαν μια σειρά μαθημάτων για την ιστορία και την ορολογία τής τέχνης στα Αγγλικά. Τα μαθήματα παρακολούθησαν οι μαθητές τού τμήματος αγγλικών τής Β΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, επιπέδου C1.
Τα παιδιά συμμετείχαν σε μία πρωτοποριακή και διαθεματική σειρά μαθημάτων με τίτλο «Understanding Art: A cross-curricular tutorial on Western Painting». Το μάθημα αυτό, σχεδιασμένο από τις δύο καθηγήτριες, είχε ως στόχο την κατανόηση τής δυτικής ζωγραφικής, συνδυάζοντας την ιστορία τής τέχνης με τη χρήση τής αγγλικής.
Δομή και Περιεχόμενο
Η διδασκαλία χωρίστηκε σε τρία μέρη:
• Part 1: 1st – 19th Century
• Part 2: 20th Century
• Part 3: 21st Century – Contemporary Art
Μέσα από αυτή τη δομή, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνικών ρευμάτων, από την Προϊστορική Τέχνη και την Αρχαία Τέχνη μέχρι τη Μεσαιωνική, Γοτθική, Αναγεννησιακή, Μπαρόκ, Νεοκλασική, Ρομαντική, Ρεαλιστική, Ιμπρεσιονιστική και Μετα-Ιμπρεσιονιστική περίοδο, καθώς και τον Εξπρεσιονισμό και τον Κυβισμό. Επιπλέον, το τρίτο μέρος του σεμιναρίου επικεντρώθηκε στην Σύγχρονη Τέχνη του 20ού και 21ου αιώνα. Οι μαθητές μελέτησαν σε βάθος καλλιτεχνικά ρεύματα όπως ο Fauvism, ο Σουρεαλισμός, ο Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός, η Pop Art, η Postmodern Art και η Contemporary Art. Αυτή η ενότητα παρείχε μια ολοκληρωμένη εικόνα της εξέλιξης της τέχνης (τόσο της ζωγραφικής όσο και της γλυπτικής, της φωτογραφίας και των παραστατικών τεχνών) μέχρι τις πιο σύγχρονες εκφάνσεις της, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να κατανοήσουν πώς η τέχνη αντανακλά και διαμορφώνει τις κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές.
Δραστηριότητες και Διδακτική Μεθοδολογία
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά μέσω ποικίλων δραστηριοτήτων, όπως συμπλήρωση φύλλων εργασίας, συμμετοχή σε κουίζ και σε συζητήσεις τα έργα τέχνης, τις ιστορικές περιόδους και τις επιρροές, προωθώντας την κριτική σκέψη και την ικανότητα διατύπωσης απόψεων στα Αγγλικά.
Το πρόγραμμα «Understanding Art» αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τού τρόπου με τον οποίο η διαθεματική διδασκαλία μπορεί να εμπλουτίσει την εκπαιδευτική εμπειρία, αναπτύσσοντας όχι μόνο γλωσσικές δεξιότητες, αλλά και κριτική σκέψη, πολιτισμική ευαισθησία και κυρίως το ενδιαφέρον για τη γνώση και την τέχνη.