Στο πλαίσιο τής Φιλαναγνωσίας, που αναπτύσσεται στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, εφαρμόστηκε στο τμήμα επιπέδου Β2 τής Α΄ τάξης, με καθηγήτρια την κ. Μαίρη Μαρίν, μια διδακτική προσέγγιση που εμπνέει τα παιδιά και τα βοηθά να αναπτύξουν ακαδημαϊκές δεξιότητες και την αγάπη τους για τη γνώση.
Η διδακτική προσέγγιση
Αντί για την παραδοσιακή διδασκαλία, οι μαθητές ανέλαβαν τον ρόλο των εξερευνητών τής αγγλικής λογοτεχνίας. Προμηθεύτηκαν αρκετά βιβλία από τη δανειστική βιβλιοθήκη και το κάθε παιδί επέλεξε ένα αγγλικό βιβλίο τής αρεσκείας του, που το συνεπήρε και το ενέπνευσε. Αφού ολοκλήρωσαν την ανάγνωση, συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας (book report), το οποίο λειτούργησε ως ένας «προσωπικός χάρτης» τού αναγνωστικού τους ταξιδιού. Το φύλλο αυτό περιελάμβανε κριτική ανάλυση τής πλοκής, των χαρακτήρων, των κυρίαρχων θεμάτων, καθώς και μια προσωπική σύσταση για το αν θα πρότειναν το βιβλίο και γιατί. Η δραστηριότητα διήρκεσε 2 μήνες (Απρίλιο – Μάιο 2025).
Παρουσίαση και Δημιουργικότητα
Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των βιβλίων στην τάξη, σε 4 διδακτικές ώρες. Οι μαθητές, με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα, μοιράστηκαν τις ιδέες τους, αναλύοντας την πλοκή και τους χαρακτήρες, εμβαθύνοντας στα μηνύματα τού έργου και αιτιολογώντας την πρότασή τους. Η διαδικασία αυτή δεν περιορίστηκε σε μια απλή παρουσίαση. Αντίθετα, εξελίχθηκε σε έναν ζωντανό διάλογο, καθώς οι μαθητές απάντησαν σε ερωτήσεις των συμμαθητών τους, ενισχύοντας την κριτική σκέψη και την ικανότητα έκφρασης στα Αγγλικά. Επιπλέον, προσέθεσαν μια προσωπική πινελιά, ανακαλύπτοντας ή δημιουργώντας οι ίδιοι εικονογράφηση εμπνευσμένη από το βιβλίο τους, αναδεικνύοντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
Με τη δράση αυτή έγινε προσπάθεια να επιτευχθούν τα εξής:
1. Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Κατανόησης και Παραγωγής Γραπτού Λόγου.
2. Βελτίωση Προφορικής Επικοινωνίας.
3. Εμπλουτισμός Λεξιλογίου και Γραμματικής.
4. Κριτική Σκέψη και Ανάλυση.
5. Δημιουργικότητα και Αυτενέργεια.
6. Κίνητρο και αγάπη για την Ανάγνωση.