Στο πλαίσιο τού σχεδίου δράσης: «Εκπαίδευση στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης– Global School Program» τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, οι μαθητές των τμημάτων ξένων γλωσσών τής Γ΄ τάξης, υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών κυριών Μαριάννας Κεκάτου (Αγγλικών), Σοφίας Κουμαριανού (Γαλλικών), Ελεάννας Βασιλείου (Γαλλικών), Αλίκης Παπασταθοπούλου (Γερμανικών), Ευαγγελίας Δεμέστιχα (Γερμανικών), Δανάης Κουτρομάνου (Γερμανικών) και Ξένιας Σιούτη (Πληροφορικής), συνεργάστηκαν και δημιούργησαν μια πρωτότυπη παρουσίαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Αποτέλεσμα τής δημιουργικής σύμπραξής τους ήταν ένα πρωτότυπο πολύγλωσσο podcast σε δύο μέρη (στα Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και Ελληνικά), αφιερωμένο στην Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Στόχος τής δράσης είναι να αναδειχθεί η αξία τής εκμάθησης ξένων γλωσσών, να ενισχυθούν οι προφορικές δεξιότητες των μαθητών και να καλλιεργηθούν η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η ευαισθησία απέναντι στις πανανθρώπινες αξίες, συνδέοντας τις γλώσσες με την αγωγή τού πολίτη.
Τα τμήματα των κυριών Κεκάτου και Κουμαριανού συνεργάστηκαν πάνω στο θέμα: «Τα δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση». Οι μαθητές ανέφεραν τους λόγους για τους οποίους πολλά από τα παιδιά του κόσμου στερούνται το δικαίωμα στη μόρφωση και ανέπτυξαν έναν σύντομο διάλογο όπου εξέφρασαν τα συναισθήματα τους.
Τα τμήματα των κυριών Παπασταθοπούλου, Δεμέστιχα και Κουτρομάνου, δημιούργησαν σύντομους διαλόγους στα Γερμανικά, μέσα από τους οποίους ανέδειξαν τη σύνδεση τής πολυγλωσσίας με τα ανθρώπινα δικαιώματα, προβάλλοντας αξίες όπως η ελευθερία, η εκπαίδευση, η υγεία και ο σεβασμός στις μειονοτικές γλώσσες.
Οι μαθητές τού τμήματος τής κ. Βασιλείου ενημερώθηκαν για την ελευθερία τής έκφρασης που αναφέρεται στο Άρθρο 19 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Μέσα από συζήτηση και βιωματικές δράσεις, οι μαθητές αναγνώρισαν το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης στο σχολείο, στην κοινωνία και στα κοινωνικά δίκτυα. Κατανόησαν τι σημαίνει να εκφράζεται κανείς χωρίς να καταστρατηγεί τα δικαιώματα των συνανθρώπων του. Στη συνέχεια, οι ιδέες τους ενσωματώθηκαν σε μορφή προφορικών ερωτήσεων και απαντήσεων στο podcast.
Η κ. Σιούτη επεξεργάστηκε τα ηχητικά αρχεία που έφτιαξαν οι μαθητές των ξενόγλωσσων τμημάτων. Έτσι δημιουργήθηκε ένα πολύγλωσσο podcast σε δύο μέρη.















