Στο πλαίσιο τού Σχεδίου Δράσης: «Βία – Συμμορία – Εκφοβισμός: Πρόληψη και Αντιμετώπιση με στόχο την Ψυχική Υγεία»,   με στόχο την προαγωγή τής ψυχικής υγείας και τής ενίσχυσης τής σχολικής ευημερίας, στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο τού 2025, υλοποιήθηκαν οργανωμένα προγράμματα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης με κάθε τμήμα μαθητών ανά τάξη.

Η ψυχοκοινωνική πλαισίωση και υποστήριξη των μαθητών και των μαθητριών τού σχολείου μας υλοποιείται στο πλαίσιο προγραμμάτων που σχεδιάζονται και οργανώνονται από τις Συμβουλευτικές Υπηρεσίες τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, υπό την Εποπτεία τής Προϊσταμένης κ. Ξένιας ΠαρασκευοπούλουΣχολικής Ψυχολόγου, MSc, PhD(c), σε συνεργασία με τη Διευθύντρια τού σχολείου μας κ. Ευδοκία Πατσιλινάκου.

Ακολουθεί σύντομη περιγραφή Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, για τις Ημέρες Ψυχικής Υγείας:

Το  εργαστήρια δεξιοτήτων «Ενότητα Σεβασμός» και «Ενότητα Φιλία», δημιουργήθηκε από την κ. Βίκη ΠαυλίδηΕιδική Παιδαγωγό, Εκπαιδευτική Ψυχολόγο (HCPC/UK) και Σύμβουλο Σταδιοδρομίας, με σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές της Α΄ τάξης τού σχολείου μας, να αναπτύξουν και να ενισχύσουν τις κοινωνικές και ηθικές τους δεξιότητες.

Το εργαστήριο δεξιοτήτων «Ενότητα Αυτοσεβασμός – Σεβασμός – Διαχείριση Θυμού», δημιουργήθηκε από τον κ. Γιώργο ΓεωργουλέαΣχολικό Ψυχολόγο των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών των Σχολείων τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας.

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Ενότητα Σεβασμός

Στόχος τού συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να ενισχύσει μέσα από βιωματικές ασκήσεις, καινοτόμες δραστηριότητες και βιωματικές συζητήσεις την κατανόηση και την εφαρμογή των αξιών του σεβασμού σε διάφορα περιβάλλοντα. Το εργαστήριο προωθεί την ηθική ανάπτυξη των μαθητών και ενδυναμώνει την ικανότητα κατανόησης των συναισθημάτων των άλλων (φίλων, συμμαθητών, καθηγητών, μεγαλύτερων, μελλοντικών συναδέλφων και συγγενών).

Οι  δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν μέσα στην τάξη, περιλάμβαναν συζητήσεις για το τι σημαίνει σεβασμός και γιατί είναι σημαντικό να συμπεριφερόμαστε με ενσυναίσθηση σε όλους τους ανθρώπους. Στόχος μας είναι η καλλιέργεια ενός κλίματος θετικότητας και αποδοχής. Δόθηκαν  παραδείγματα και ανατέθηκαν ρόλοι για την κατανόηση των διαφορετικών απόψεων, ενώ στο τέλος εφαρμόστηκαν βιωματικές ασκήσεις ενεργητικής ακρόασης για την κατανόηση τής έννοιας τής ισότητας ανάμεσα στα μέλη ενός σχολείου και μιας ευρύτερης κοινωνίας.

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Ενότητα Φιλία

To πρόγραμμα δεξιοτήτων ζωής αυτή τη φορά εστιάζει στη φιλία, βοηθώντας τους μαθητές και τις μαθήτριες να κατανοήσουν τη σημασία της και να αναπτύξουν υγιείς σχέσεις (για να δείτε την παρουσίαση πατήστε εδώ ).

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και συζητήσεις, τα παιδιά:

  • εξερευνούν τι σημαίνει φιλία για τον καθένα ξεχωριστά και γιατί αυτή είναι απαραίτητη για τη συναισθηματική τους υποστήριξη και την ανάπτυξη τής ταυτότητάς τους,
  • εντοπίζουν τον δικό τους «τύπο φίλου» και μαθαίνουν να αναγνωρίζουν διαφορετικούς ρόλους στις φιλίες.
  • αντιμετωπίζουν κοινές προκλήσεις, όπως τα προβλήματα εμπιστοσύνης, την πίεση από την παρέα, τις διαφορές μεταξύ online και offline φιλίας, και τις παρεξηγήσεις στα social media.
  • εφοδιάζονται με πρακτικές δεξιότητες για να είναι καλοί φίλοι, όπως η ενεργητική ακρόαση, η ειλικρίνεια, ο σεβασμός της διαφορετικότητας, η επίλυση διαφωνιών και η ανάληψη ευθύνης.

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Ενότητα Αυτοσεβασμός – Σεβασμός – Διαχείριση Θυμού

Ο σχολικός ψυχολόγος πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και διαδραστική ομιλία με θέμα τον σεβασμό, τον αυτοσεβασμό και τη διαχείριση του θυμού, απευθυνόμενος στα παιδιά με τρόπο κατανοητό και προσαρμοσμένο στην καθημερινότητά τους.

Αρχικά, τόνισε τη σημασία του σεβασμού προς τους άλλους, εξηγώντας ότι αποτελεί θεμέλιο για υγιείς σχέσεις μέσα στο σχολείο και στην κοινωνία. Μέσα από παραδείγματα, συζήτησε τρόπους με τους οποίους οι μαθητές μπορούν να δείχνουν σεβασμό: με την ευγένεια, την ενεργητική ακρόαση και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στον αυτοσεβασμό, επισημαίνοντας ότι η καλή σχέση με τον εαυτό μας είναι εξίσου σημαντική με τον σεβασμό προς τους άλλους. Εξήγησε ότι ο αυτοσεβασμός θεμελιώνεται με θετικό λόγο προς τον εαυτό μας, υγιή όρια και υπεύθυνες επιλογές. Ο ψυχολόγος ενθάρρυνε τους μαθητές να αναγνωρίζουν τα δυνατά τους σημεία, να αποδέχονται τα λάθη τους και να αναζητούν βοήθεια όταν τη χρειάζονται.

Το τελευταίο μέρος της ομιλίας εστίασε στη διαχείριση θυμού, ένα ζήτημα που αφορά όλους τους μαθητές στην καθημερινή τους ζωή. Ο ψυχολόγος εξήγησε ότι ο θυμός είναι φυσιολογικό συναίσθημα, αλλά ο τρόπος έκφρασής του χρειάζεται έλεγχο.

Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με συζήτηση και ερωτήσεις, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να εκφράσουν προβληματισμούς και εμπειρίες. Ο ψυχολόγος υπογράμμισε ότι ο σεβασμός, ο αυτοσεβασμός και η υγιής διαχείριση των συναισθημάτων είναι δεξιότητες που καλλιεργούνται καθημερινά και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος.

Εγγραφείτε στο Νewsletter

Ενημερωθείτε για τα νέα μας και μείνετε συντονισμένοι με όλες τις εξελίξεις που αφορούν το Σχολείο σας!

Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την πολιτική απορρήτου μας για περισσότερες λεπτομέρειες.