Από τον σχεδιασμό στη δράση
Υπό την καθοδήγηση τής καθηγήτριας κυρίας Ελένης Γαλιάνδρα Τεχνολόγο Ηλεκτρολόγο Μηχανικό, οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Β’ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου, κατά το 1ο τετράμηνο τού σχολικού έτους 2024-2025, εξερεύνησαν την παραγωγική διαδικασία, θεμελίωσαν και προχώρησαν στο επόμενο στάδιο τού έργου τους. Αρχικά, κάθε μαθητής και μαθήτρια επέλεξε μια παραγωγική μονάδα και ανέλαβε να διερευνήσει τον τρόπο λειτουργίας της. Στη συνέχεια, εργάστηκαν ατομικά, παρουσιάζοντας τα ζητούμενα της έρευνάς τους μέσω powerpoint. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, περιέγραψαν τη ροή παραγωγής ενός προϊόντος, εντόπισαν τις απαιτούμενες πρώτες ύλες και αναζήτησαν ιστοσελίδες εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον ίδιο τομέα. Επιπλέον, εξέτασαν πρωτότυπες συσκευασίες για έμπνευση και πρότειναν ονόματα για τις δικές τους υποθετικές εταιρείες.
Οι προτάσεις τους ξεχώρισαν για τη δημιουργικότητα και την ευρηματικότητά τους, αξιοποιώντας τόσο τη φαντασία όσο και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, όπως το GPT, για να δώσουν στις εταιρείες τους μια μοναδική ταυτότητα.
Στο 2ο τετράμηνο τα παιδιά κλήθηκαν να εφαρμόσουν όσα έμαθαν στην πράξη. Εργάστηκαν ομαδικά, αναλαμβάνοντας ρόλους «διευθυντών» σε διαφορετικούς τομείς μιας παραγωγικής μονάδας, με στόχο να κατασκευάσουν ένα ρεαλιστικό ομοίωμα τής επιχείρησής τους. Με ενθουσιασμό και συνεργατικό πνεύμα, εργάστηκαν μεθοδικά για την κατασκευή των μακετών τους, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή τόσο στον εξωτερικό χώρο τής επιχείρησης όσο και στον εσωτερικό, όπου απεικονίστηκαν μηχανήματα και εξοπλισμός παραγωγής.
Παράλληλα, κάθε ομάδα επέλεξε όνομα και δημιούργησε λογότυπο για την επιχείρησή της, σχεδίασε διαφημιστικό υλικό, πρότεινε προϊόντα ή υπηρεσίες και ανέπτυξε στρατηγικές προώθησης. Όλες αυτές οι δημιουργίες παρουσιάστηκαν στην Έκθεση Τεχνολογίας, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αναδείξουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους μπροστά στο σχολικό κοινό και να εισπράξουν θετικά σχόλια για την προσπάθειά τους.
Η δραστηριότητα αυτή υπήρξε όχι μόνο δημιουργική αλλά και ουσιαστικά εκπαιδευτική, καθώς ενίσχυσε την κατανόηση σύνθετων εννοιών μέσα από βιωματική μάθηση. Οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες ομαδικής συνεργασίας, λήψης αποφάσεων και οργανωτικής σκέψης, βιώνοντας την εμπειρία του σχεδιασμού και της διοίκησης μιας επιχείρησης. Το αποτέλεσμα δικαίωσε την προσπάθεια όλων και αποτελεί απόδειξη της αξίας της εμπλοκής των μαθητών σε ενεργητικές μαθησιακές διαδικασίες.

Εγγραφείτε στο Νewsletter

Ενημερωθείτε για τα νέα μας και μείνετε συντονισμένοι με όλες τις εξελίξεις που αφορούν το Σχολείο σας!

Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την πολιτική απορρήτου μας για περισσότερες λεπτομέρειες.