Τα μαθηματικά εκτός από αριθμούς, πράξεις απλές ή πολύπλοκες, γεωμετρικά σχήματα δισδιάστατα ή τρισδιάστατα, είναι η μουσική τού νου, που με ρυθμό και αρμονία οδηγεί τον άνθρωπο σε δεξιότητες που είναι απαραίτητες στην καθημερινή μας ζωή.
Στο πλαίσιο τού σχεδίου δράσης που υλοποιείται στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, με θέμα: «Τα μαθηματικά ανθίζουν στο σχολείο: ανάπτυξη δεξιοτήτων στη μαθηματική σκέψη» και με αφορμή τον 86ο διαγωνισμό «Θαλής» που διοργανώνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ), στις 7 Νοεμβρίου 2026, το σχολείο μας θα αναπτύξει δραστηριότητες που θα επιτρέψουν στα παιδιά μας να ακολουθήσουν, νοερά, τα βήματα τού πρώτου από τους επτά σοφούς τής αρχαίας Ελλάδας, τού Θαλή τού Μιλήσιου. Ο Θαλής, φιλόσοφος, αστρονόμος και μαθηματικός είναι ο θεμελιωτής τής μαθηματικής σκέψης και ο πρώτος που αντιμετώπισε τα φυσικά φαινόμενα με λογική και παρατήρηση, και όχι με μυθολογικές εξηγήσεις. Η σκέψη του έθεσε τα θεμέλια τής γεωμετρίας, τής φιλοσοφίας και τής επιστημονικής μεθόδου. Μαθηματική σκέψη σημαίνει αποδείξεις και λογική, ταξίδι από την αταξία στην τάξη, δεξιότητες για την ανάπτυξη οργανωμένων προσωπικοτήτων. Οι μαθηματικές απορίες είναι ελκυστικές γιατί μας προκαλούν να σκεφθούμε, να προπονήσουμε το μυαλό μας και να κατανοήσουμε τον κόσμο γύρω μας. Είναι το ταξίδι τού νου από το χάος προς την τάξη, από το «δεν ξέρω» στο «τώρα κατάλαβα». Η μαθηματική σκέψη δεν περιορίζεται μόνο στις ασκήσεις τού σχολικού βιβλίου. Τη χρειάζεσαι όταν προγραμματίζεις, όταν παίρνεις αποφάσεις, όταν προσπαθείς να εξηγήσεις ή να καταλάβεις κάτι που σε δυσκολεύει, όταν περπατάς στον δρόμο. Είναι μια ιδιότητα που σε βοηθά να σκέφτεσαι καθαρά, να βλέπεις σχέσεις και να ανακαλύπτεις νέους τρόπους να λύνεις προβλήματα. Στο σχολείο μας πιστεύουμε ότι κάθε παιδί μας μπορεί να αγαπήσει τα Μαθηματικά, αρκεί να τα δει σαν ένα παιχνίδι σκέψης και ανακάλυψης. Η μαθηματική σκέψη είναι δεξιότητα που όλοι μπορούμε να καλλιεργήσουμε και να αξιοποιήσουμε σε κάθε πτυχή της ζωής μας.
Η Διευθύντρια τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου
Ευδοκία Πατσιλινάκου











