Τα Γαλλικά… αλλιώς!
Στο πλαίσιο των σχεδίων δράσης «Καινοτόμα διδακτικά σενάρια», «Μουσειακή εκπαίδευση» και «Περισσεύει η τέχνη στο σχολείο», το Τμήμα Γαλλικών τής Β΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με καθηγήτρια την κ. Σοφία Κουμαριανού, υλοποίησε τις εξής παιδαγωγικές δράσεις:
1. «Les lourdes mélancolies et les sentiments de destinée éternellement solitaire»: Συγκριτική προσέγγιση επιλεγμένων ποιημάτων με κοινή θεματική, Baudelaire, Mallarmé, Edgar Allan Poe. Πρόκειται για μία εργασία που έφερε τα παιδιά σε επαφή με ποιήματα αυτών των μεγάλων ποιητών, τα οποία μελετήθηκαν συγκριτικά. Μελετήθηκαν, ακόμη, και κάποιες μεταφράσεις τους μεταξύ γαλλικής και αγγλικής γλώσσας.
2. «Τα αληθινά ψέματα τού Έκτορα»: Δημιουργήθηκε από τα παιδιά μία ταινία μικρού μήκους με γνώμονα τη διαρκή εξέλιξη τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών, αξιοποιώντας το γόνιμο έδαφος τής οπτικοακουστικής παιδείας, που καλλιεργείται ποικιλόμορφα στο Σχολείο μας, με αφορμή τον πρώτο μαθητικό διαγωνισμό που διοργάνωσε το Τμήμα Φιλοσοφίας τού Πανεπιστημίου Κρήτης, με τίτλο «Νέοι Cine-Φιλόσοφοι». Η ταινία γυρίστηκε στον χώρο τού Σχολείου και έχει ως κεντρικό θέμα τα “αρεστά ψεύδη” και τις “άβολες αλήθειες”. Η σύγχρονη αντιμετώπιση τής αλήθειας και τού ψεύδους αποτέλεσαν έναυσμα για να αναπτυχθεί μία κινηματογραφική αφήγηση, η οποία εκφράζει δημιουργικά τη σκέψη και τους προβληματισμούς των παιδιών. Το μοντάζ τής ταινίας και η μουσική επένδυσή της πραγματοποιήθηκαν με τη βοήθεια τής καθηγήτριας Πληροφορικής κ. Ξένιας Σιούτη.
3. «Visite virtuelle – Le Louvre chez nous»: Διαδικτυακή ξενάγηση, στα Γαλλικά, στο μουσείο τού Λούβρου. Η τεχνολογία βοήθησε τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με διάσημα έργα τού μουσείου μέσα από τη σχολική τους αίθουσα.