Οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, στο πλαίσιο τού σχεδίου δράσης: «Φυτοχημεία στα παρτέρια τού Σχολικού Κήπου», την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 επισκέφθηκαν το Βοτανικό Πάρκο Αττικής (Λεωφ. Λαυρίου 177, Κορωπί) για μία συναρπαστική εξερεύνηση τού χώρου και μία πρώτη γνωριμία με τον χλωριδικό πλούτο τής χώρας μας.
Σκοπός τής επίσκεψής μας ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες να έρθουν σε άμεση επαφή με τη φύση, να γνωρίσουν τη χλωρίδα και τα οικοσυστήματα τού τόπου μας, να λάβουν μέρος σε βιωματικές δραστηριότητες ευαισθητοποίησης για το περιβάλλον, καθώς και να αναπτύξουν θετικές στάσεις ως προς την προστασία των φυτών και τής βιοποικιλότητας.
Στο Βοτανικό Πάρκο Αττικής όλες οι αισθήσεις ξυπνούν και μας βοηθούν να συναισθανθούμε τη μαγεία τής φύσης! Όραση, αφή και όσφρηση, αλλά και ακοή και γεύση, συνεργάζονται και δημιουργούν μία γαλήνια ατμόσφαιρα. Τα παιδιά είδαν, άγγιξαν και οσμίσθηκαν βότανα και άλλα φυτά, φύτευσαν λαχανικά, άκουσαν τους ήχους τής φύσης, έπαιξαν και διασκέδασαν! Ανακάλυψαν τις βοτανικές συλλογές, τους ανθώνες, τον ελαιώνα, τον αμυγδαλεώνα, τον οπωρώνα, το ροδώνα, το λαχανόκηπο, τον πράσινο λαβύρινθο, τον κήπο με τις λεβάντες, το δάσος μπαμπού, την τεχνητή λίμνη «Ναυτίλος» με τα υδρόβια και υδροχαρή φυτά, τα αρωματικά φυτά, αλλά και τα φυτά των μύθων.
Όσον αφορά στις λεπτομέρειες τής επίσκεψης, οι μαθητές και οι μαθήτριες τού κάθε τμήματος, υπό τις οδηγίες εξειδικευμένων στελεχών του κήπου, είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν εκ περιτροπής στους βασικούς χώρους τού πάρκου: τον ελαιώνα, τον αμυγδαλεώνα, τον οπωρώνα, τον ροδώνα, τον λαχανόκηπο, τον κήπο με τις λεβάντες, καθώς και την τεχνητή λίμνη «Ναυτίλος». Σε κάθε σταθμό, οι εκπαιδευτές τού πάρκου εξηγούσαν στα παιδιά τη σημασία των φυτών και τής χλωρίδας για το τοπικό οικοσύστημα, το πώς αναπτύσσονται οι φυτικοί οργανισμοί υπό διαφορετικές συνθήκες (χώμα, νερό, φωτισμός), καθώς και τη σχέση των φυτών με την πανίδα (έντομα, πουλιά, μικρότερα ζώα).
Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ποικίλες βιωματικές δράσεις, όπως η ταυτοποίηση και η μελέτη αρωματικών φυτών. Επιπλέον, μέσω ποικίλων ομαδικών παιχνιδιών, τα παιδιά έμαθαν πολλά σχετικά με την ανάπτυξη των φυτών, τη διαδικασία τής φωτοσύνθεσης, την άρδευση, τα ζιζάνια και την κομποστοποίηση. Επίσης, έλαβαν μέρος σε ένα ενδιαφέρον οικολογικό κουίζ γύρω από τα φυτά, την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος και τη σημασία της βιοποικιλότητας.
Τέλος, η κάθε μαθήτρια και ο κάθε μαθητής είχε την ευκαιρία να εφαρμόσει αυτά που έμαθε, φυτεύοντας το δικό του γλαστράκι. Τα φυτά που έφεραν σε γλαστράκια από το βοτανικό πάρκο, φυτεύτηκαν στον κήπο τού σχολείου μας με την υποστήριξη τού κηπουρού κ. Γιώργου Μπότσα, τον οποίο και ευχαριστούμε.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με περίπατο στους διαδρόμους τού πάρκου και συζήτηση, ποδόσφαιρο, παιχνίδι στην παιδική χαρά και, βέβαια, κολατσιό και αναψυκτικό στο κυλικείο του πάρκου.
Τους μαθητές και τις μαθήτριες συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί: Ελεάννα Βασιλείου, Ευαγγελία Δεμέστιχα, Ελισάβετ Δεληγιαννάκη, Παντελής Κατηνιώτης, Σοφία Κουμαριανού και Αλίκη Παπασταθοπούλου.