1) Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες τού Β΄Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού από τη Β΄ και Γ΄ τάξη συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή δράση στο πλαίσιο των μαθημάτων Αγγλικών, Γαλλικών, Γερμανικών αλλά και των Νέων Ελληνικών.
Οι μαθητές ηχογράφησαν και δημιούργησαν ένα ηχητικό μήνυμα, στο οποίο μοιράστηκαν τους λόγους για τους οποίους αξίζει να μαθαίνει κανείς ξένες γλώσσες. Τόνισαν ότι η πολυγλωσσία ανοίγει νέους ορίζοντες επικοινωνίας, ενισχύει την κατανόηση και τον σεβασμό ανάμεσα στους λαούς, καλλιεργεί την πολιτισμική ευαισθησία και προσφέρει πολύτιμα εφόδια για το μέλλον.
Η δράση αυτή ανέδειξε τη δημιουργικότητα των μαθητών, τους έδωσε την ευκαιρία να συνεργαστούν, να αξιοποιήσουν την Τεχνολογία και να εκφράσουν τις ιδέες τους με τρόπο πρωτότυπο και σύγχρονο, γιορτάζοντας με ουσιαστικό τρόπο την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών.
Οι μαθητές και μαθήτριες που έλαβαν μέρος είναι:
Νέα Ελληνικά: Ελεάνα Πατατουκάκη, Αγγελική Πέτση, Ιωάννα Πήλιουρη, Σοφία Ροδίτη, Ηλίας Ρούγκας, Νεφέλη-Χρυσή Σιμιτσή, Μαρουλία Στασινού, Ισαάκ Τριποδιανός, Χριστόφορος Χαραλαμπάκης, Κωνσταντίνος Χουντής
Αγγλικά: Βλαχάκος Ορέστης, Γάτσης Κωνσταντίνος, Ζαρκινός Μάριος, Ζαρκινός Σπύρος, Δόσιου Γλυκερία, Καντζός Ανδρέας, Κολόβου Μελίνα, Λαζαρίδη Αθανασία, Μπούρας Κλεομένης, Μωραΐτη Κατερίνα, Παπαθεοδώρου Φραντζέσκα, Αρβανίτη Ισμήνη
Γαλλικά: Βαλμαντώνη Βασιλική, Γερολύμου Θεοδώρα, Γιαννακόπουλος Ανδρέας, Δραμιτινού Δήμητρα, Καλογριδάκη Πηνελόπη, Λάλος Βασίλειος, Μαρίνης Ίωνας-Νικόλαος, Μπουρσινού Χριστίνα, Νικολακόπουλος Αλέξανδρος, Παπαβλασόπουλος Ορφέας, Περδικάρη Νικολέτα, Σούλης Νικόλαος, Σπυριδάκη Μαρία, Ράπτη Μαρία-Χαραλαμπία, Χειλάς Κωνσταντίνος.
Γερμανικά: Κωνσταντινόπουλος Κωνσταντίνος, Μπενιόγλου Στέφανος, Σύσιλα Χριστίνα, Σωτηροπούλου Ίρις, Τιτάκης Μιχάλης, Τσολυλθ Αργυρώ, Χανιώτη Πηνελόπη, Χιώτης Παύλος.
Τους μαθητές συντόνισαν και καθοδήγησαν οι καθηγητές κ. Αλεβιζάκης Αθανάσιος (Αγγλικά), Ειρήνη Φαραντούρη (Νέα Ελληνικά), Χαρά Κατσέλα (Γαλλικά), Δανάη Κουτρομάνου (Γερμανικά).
2) Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, οι μαθητές τής Γ΄ τάξης συμμετείχαν σε μια ιδιαίτερα δημιουργική εκπαιδευτική δράση, αφιερωμένη στην πολυγλωσσία και στον πολιτισμικό πλούτο τής Ευρώπης. Η δραστηριότητα ξεκίνησε με την ακρόαση του ύμνου τού Champions League, ο οποίος συνδυάζει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά, δηλαδή τρεις από τις βασικές γλώσσες τής ευρωπαϊκής κοινότητας. Μέσα από τη συζήτηση που ακολούθησε, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν τη σημασία τής γλωσσικής ποικιλίας και τής επικοινωνίας μεταξύ των λαών.
Στη συνέχεια, δημιούργησαν ομαδοσυνεργατικά αφίσες (posters) αφιερωμένες στις ευρωπαϊκές γλώσσες, μεταφέροντας με φαντασία και έμπνευση το μήνυμα ότι “οι γλώσσες μάς ενώνουν και αποτελούν γέφυρα κατανόησης και συνεργασίας”.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: κ. Βασιλοπούλου Ιωάννα
3) Οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Β΄ τάξης συμμετείχαν σε ειδικά σχεδιασμένη εκπαιδευτική δράση, με την υποστήριξη τής καθηγήτριάς τους κ. Βασιλοπούλου Ιωάννας. Αξιοποιώντας το υλικό τής επίσημης ιστοσελίδας τής ημέρας (πατήστε εδώ), μελετήθηκαν και συζητήθηκαν οι αφίσες που προβάλλουν την αξία τής γλωσσικής πολυμορφίας και τής διαπολιτισμικής επικοινωνίας. Παράλληλα, μέσα από σχετική εφαρμογή (πατήστε εδώ), πραγματοποιήθηκαν διαδραστικά γλωσσικά παιχνίδια, τα οποία ενίσχυσαν την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/-τριών, προσφέροντάς τους γνώσεις και εμπειρίες σχετικά με διαφορετικές γλώσσες και πολιτισμούς. Επιπλέον, ορισμένοι μαθητές/-τριες θα λάβουν μέρος στον διαγωνισμό για το καλύτερο πόστερ που διοργανώνεται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών (πατήστε εδώ ), δίνοντας, έτσι, συνέχεια στη δημιουργική τους ενασχόληση και ενισχύοντας την εξωστρέφεια τού Σχολείου μας. Η δράση ανέδειξε τη σημασία τής εκμάθησης ξένων γλωσσών, καθώς και τον ρόλο που διαδραματίζουν στην προώθηση τής αμοιβαίας κατανόησης, τού σεβασμού και τής συνεργασίας μεταξύ των λαών τής Ευρώπης.
4) Οι μαθητές τής Α΄ τάξης συμμετείχαν σε μια δημιουργική δραστηριότητα με τίτλο «Κυνήγι Θησαυρού Γλωσσών». Αρχικά, στους μαθητές έγινε παρουσίαση με power point για το συγκεκριμένο θέμα από την καθηγήτριά τους κ. Καραβασίλη Αθηνά, σχετικά με το οποίο αναπτύχθηκε διάλογος για τη σημασία τής πολυγλωσσίας και τον ρόλο των ξένων γλωσσών στη ζωή μας.
Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ξεκίνησαν το παιχνίδι. Κάθε ομάδα έπρεπε να ακολουθήσει κάρτες με στοιχεία που ήταν γραμμένα σε διαφορετικές ευρωπαϊκές γλώσσες. Σε κάθε κάρτα υπήρχε ένας χαιρετισμός, μία νέα λέξη και μια μικρή οδηγία. Οι μαθητές, ακολουθώντας τις οδηγίες, ανακάλυπταν κρυμμένα στοιχεία μέσα στην τάξη και μάθαιναν, παράλληλα, λέξεις και εκφράσεις σε διάφορες γλώσσες, όπως τα Γαλλικά, Ισπανικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ελληνικά, Πορτογαλικά, Σουηδικά και πολλές άλλες. Στο τέλος τού παιχνιδιού όλες οι ομάδες συνεργάστηκαν για να βρουν το τελικό «θησαυρό», ο οποίος περιείχε συγχαρητήρια μηνύματα σε πολλές γλώσσες, καθώς και μικρές επιβραβεύσεις. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τη γλωσσική και πολιτισμική ποικιλία τής Ευρώπης με έναν διασκεδαστικό και βιωματικό τρόπο.
5) Το Τμήμα Αγγλικών τής Α΄ τάξης, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Βερέβη, πραγματοποίησε μια ενδιαφέρουσα εργασία με θέμα τις αγγλικές λέξεις που περιέχουν άηχα γράμματα ή φθόγγους. Οι μαθητές δημιούργησαν έναν εννοιολογικό χάρτη με τα πιο συνηθισμένα άηχα γράμματα και παρουσίασαν παραδείγματα λέξεων για το καθένα. Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή γνώρισαν καλύτερα τις ιδιαιτερότητες τής αγγλικής γλώσσας και συνειδητοποίησαν πόσο ενδιαφέρουσα μπορεί να γίνει η εκμάθησή της μέσα από τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα!
6) Η Β΄τάξη, επίσης, εξερεύνησε στο μάθημα των Αγγλικών λέξεις που προέρχονται απο γλώσσες διαφόρων χωρών τής Ευρώπης που δεν μπορούν να αποδοθούν στην αγγλική γλώσσα. Μέσα απο αυτήν την εξερεύνηση οι μαθητές προσπάθησαν να ορίσουν στα Αγγλικά με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια το νόημα των λέξεων που συνάντησαν, αντιλαμβανόμενοι τη μοναδικότητα τής κάθε γλώσσας και των πολιτιστικών προεκτάσεων που αυτή έχει.