Από την πρώτη στιγμή τής σχολικής χρονιάς, τα νήπια τού τμήματος Ν.2 του Αρσακείου Νηπιαγωγείου Ψυχικού ανακάλυψαν πόσο σημαντική είναι η… γραμμή για τα παιχνίδια και τη σχολική τους καθημερινότητα!
Με την καθοδήγηση τής νηπιαγωγού τους κ. Μαρίνας Παπατζανάκη, ασχολήθηκαν δημιουργικά με τις γραμμές, αντλώντας έμπνευση από το βιβλίο «Η Στιγμούλα και ο Γραμμούλης» της Veronique Cauchy (εκδόσεις Φουρφούρι). Οι ήρωες τού βιβλίου έφεραν στις συζητήσεις τής ομάδας τις αξίες τής φιλίας, της συνεργασίας και της αποδοχής τής διαφορετικότητας.
Στον μαγνητικό πίνακα, τα παιδιά δημιούργησαν δικές τους εικόνες με «στιγμούλες» και «γραμμούληδες», ξεκινώντας ένα ταξίδι φαντασίας και πειραματισμού. Έμαθαν τι είναι το σημείο και πώς, όταν «πάει βόλτα», φτιάχνει τη γραμμή —φτιάχνοντας ένα φθινοπωρινό χαλί από χρωματιστά ίχνη.
Στη συνέχεια γνώρισαν τη “Μιμή τη Γραμμή”, το λούτρινο φίδι που τους μύησε στα είδη των γραμμών. Με διάφορα υλικά και μέσα, σχεδίασαν, έκοψαν και αποτύπωσαν γραμμές, έφτιαξαν ομαδικά μια τίγρη με οριζόντιες και κάθετες γραμμές και συνέθεσαν ένα γλυπτό από γραμμές στις τρεις διαστάσεις. Διπλώνοντας, τσακίζοντας, τυλίγοντας και κολλώντας χάρτινες λωρίδες τα παιδιά εξασκήθηκαν σε λεπτούς χειρισμούς, αντιλήφθηκαν χωρικές έννοιες και απόλαυσαν τη δημιουργία. Τέλος, με στιγμές και γραμμές στόλισαν τη φυλλωσιά ενός δέντρου στο ταμπλό τής τάξης για να καλωσορίσουν το Φθινόπωρο.
Μέσα από τις παραπάνω δραστηριότητες, τα νήπια γνώρισαν τα πρώτα μορφικά στοιχεία της ζωγραφικής, πειραματίστηκαν με αυτά σε δικές τους δημιουργίες, εξασκώντας λεπτές δεξιότητες και καλλιέργησαν το λεξιλόγιο και τη φαντασία τους. Παράλληλα, ξεκίνησαν την προετοιμασία για την κατάκτηση τής γραφής, βασικό μέσο γλωσσικής επικοινωνίας, καθώς κάθε γραμμή που σχεδίασαν αποτελεί προγραφική άσκηση απαραίτητη για τη σωστή ανάπτυξη τής γραφοκινητικότητας.





















