Η κ. Γεώργα Ευφροσύνη, καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας του Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Σχολείου Εκάλης, παρακολούθησε επιτυχώς το επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο «Το Σχολείο ως Οργανισμός Μάθησης και η Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών», που διοργανώθηκε από την Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ).
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα, διάρκειας 15 ωρών, πραγματοποιήθηκε από τις 06 έως τις 20 Οκτωβρίου 2025, και ολοκληρώθηκε με επιτυχία μέσω αξιολόγησης.
Η επιμόρφωση στόχευσε στην ενδυνάμωση του ρόλου του εκπαιδευτικού ως μέλους μιας σχολικής κοινότητας που μαθαίνει, συνεργάζεται και εξελίσσεται. Παράλληλα, εστίασε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αναστοχασμού, αυτοαξιολόγησης και επαγγελματικής μάθησης, μέσα από διαδικασίες συνεργασίας, ανατροφοδότησης και ετεροπαρατήρησης.
Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος ήταν οι εξής :
• Να αναγνωρίσουν οι εκπαιδευτικοί τον ρόλο τους στη διαμόρφωση μιας σχολικής μονάδας ως κοινότητας διαρκούς μάθησης.
• Να αναπτύξουν δεξιότητες αναστοχασμού και μετασχηματιστικής σκέψης πάνω στις διδακτικές και παιδαγωγικές τους πρακτικές.
• Να ενισχύσουν τη συμμετοχή τους σε επαγγελματικές κοινότητες μάθησης και συνεργατικά σχήματα εντός του σχολείου.
• Να αναγνωρίσουν και να αξιοποιήσουν τις αρχές της επαγγελματικής μάθησης μέσω συνεργασίας με συναδέλφους.
• Να εφαρμόζουν τεχνικές ετεροπαρατήρησης και μεταδιδακτικής συζήτησης για τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας.
• Να αξιοποιούν την ανατροφοδότηση ως εργαλείο επαγγελματικής ανάπτυξης.
Τα περιεχόμενα του επιμορφωτικού προγράμματος ήταν τα εξής :
Ενότητα 1: Η σχολική μονάδα ως κοινότητα διαρκούς μάθησης
1. Το σχολείο ως οργανισμός
2. Η μετασχηματιστική μάθηση στο σχολείο
3. Ο αναστοχασμός στη σχολική κοινότητα
4. Συνεργατικές πρακτικές και κοινότητες μάθησης των εκπαιδευτικών
5. Η συνεργασία στη σχολική κοινότητα
6. Τα αποτελέσματα της επαγγελματικής κοινότητας μάθησης στο σχολείο
Ενότητα 2: Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
1. Η αξιολόγηση στη σχολική μονάδα ως παράγοντας μάθησης και βελτίωσης
2. Αξιολόγηση και επαγγελματισμός
3. Ο αυτοστοχασμός του εκπαιδευτικού
4. Η ετεροπαρατήρηση της διδασκαλίας
5. Η σημασία της ανατροφοδότησης
6. Ο κριτικός αναστοχασμός
7. Η επαγγελματική ανάπτυξη στο πλαίσιο της συνεργασίας των ομοτίμων
8. Το τρίπτυχο: αξιολόγηση – επαγγελματική ανάπτυξη – συνεργασία
Μέσα από το πρόγραμμα, οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνθηκαν να δουν το σχολείο όχι μόνο ως χώρο διδασκαλίας, αλλά ως οργανισμό μάθησης, όπου η συλλογική προσπάθεια, η ανατροφοδότηση και η συνεχής επιμόρφωση οδηγούν στη βελτίωση της εκπαιδευτικής πράξης και στην ουσιαστική επαγγελματική εξέλιξη.











