Στους μαθητές/-τριες τής Β’ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης: Βασιλική Γκίνη, Ζακλίν-Νίκη Ζέη, Λεωνίδα Καραβία, Ιωάννα Κρανιά, Νεφέλη Κυριακάκη, Δέσποινα Λαινά, Ελένη Μαρκομιχάλη, Αλέξανδρο Ουζούνη, Μιχαήλ Παπαδάτο, Νίκο Πρέντα, Φανούριο Χαραλαμπίδη, Αναστασία Μαραγκουδάκη, Hinyu Ζhang και Ruyi Yu απονεμήθηκε από την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning (ΕΥΥ) η Eθνική Eτικέτα Ποιότητας (National Quality Label) για το eTwinning έργο “Ein Museumsbesuch muss nicht langweilig sein” (“Μία επίσκεψη σε μουσείο δεν πρέπει να είναι βαρετή”).
Το έργο υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2024-2025, στο πλαίσιο τής διδασκαλίας των Γερμανικών, σε συνεργασία με μαθητές από την Κροατία, την Πολωνία, τη Γαλλία και την Τουρκία. Καθ’ όλη τη διάρκεια τού σχολικού έτους οι μαθητές/-τριες είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες στα Γερμανικά, να ενισχύσουν την ψηφιακή τους επάρκεια και να καλλιεργήσουν την αίσθηση τής διαπολιτισμικής συνεργασίας. Οι μαθητές κλήθηκαν να ανακαλύψουν τρόπους μέσω των οποίων η επίσκεψη σε ένα μουσείο μπορεί να γίνει μια συναρπαστική εμπειρία. Μέσα από δραστηριότητες, όπως οι διαδικτυακές συναντήσεις, η δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών και παρουσιάσεων, τόσο για ενδιαφέροντα ή ασυνήθιστα μουσεία των γερμανόφωνων χωρών όσο και για μουσεία των χωρών που έλαβαν μέρος στο έργο, οι μαθητές/-τριες είχαν αυθεντικές ευκαιρίες επικοινωνίας και κίνητρο να χρησιμοποιήσουν τη γερμανική γλώσσα σε πραγματικές συνθήκες. Τα ποικίλα ψηφιακά εργαλεία (Padlet, Canva, Genially, emaze.com, Suno, Zoom/Google Meet), τα οποία αξιοποιήθηκαν, προώθησαν τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και τη διαδραστικότητα. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διαπολιτισμική διάσταση, καθώς οι μαθητές/-τριες αναγνώρισαν πολιτισμικές ομοιότητες και διαφορές και ανέπτυξαν σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Το έργο είχε και διεπιστημονικό χαρακτήρα, καθώς συνδύασε στοιχεία από την Πληροφορική, την Τέχνη και την Ιστορία. Επιστέγασμα τής συνεργασίας αποτέλεσε η κοινή εικονική έκθεση στο emaze.com, με θέμα “Lieblingsmuseum” (αγαπημένο μουσείο), που δημιουργήθηκε από διεθνείς μαθητικές ομάδες με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων. Ιδιαίτερη χαρά έδωσε στους μαθητές μας το γεγονός ότι το λογότυπο τού έργου, που σχεδιάστηκε από τη δική μας ομάδα, με τη βοήθεια τής Τεχνητής Νοημοσύνης, επιλέχθηκε ως το επίσημο λογότυπο τού προγράμματος.
Το συγκεκριμένο e-Twinning έργο, λοιπόν, υπήρξε μια εξαιρετικά δημιουργική εμπειρία που ενίσχυσε τις πολύτιμες δεξιότητες τής συνεργασίας, τής υπευθυνότητας και τής κριτικής σκέψης. H Εθνική Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται στα έργα eTwinning που κατάφεραν να φτάσουν σε υψηλό επίπεδο ποιότητας, πληρώντας σειρά κριτηρίων, που έχουν τεθεί από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Εθνικές Υπηρεσίες Υποστήριξης τής δράσης, Αποτελεί, έτσι, μια απτή αναγνώριση για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τα σχολεία για το υψηλό επίπεδο των eTwinning δραστηριοτήτων τους.
Υπεύθυνη για την υλοποίηση τού έργου ήταν η καθηγήτρια Γερμανικών κ. Μαρία Φωτιάδη.