Τα νήπια και τα προνήπια τού Αρσακείου–Τοσιτσείου Νηπιαγωγείου Εκάλης, ασχολήθηκαν με την έννοια τού Μουσείου και συγκεκριμένα με το Αρχαιολογικό Μουσείο, στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Μουσειακής Αγωγής με την υπεύθυνη νηπιαγωγό τού μαθήματος, κ. Κωνσταντίνα Καλιαρντά.

Αρχικά, οι μικροί μαθητές απήλαυσαν την αφήγηση τού βιβλίου «Όταν μεγαλώσω, θέλω να γίνω… Αρχαιολόγος», (Devin Andre, Μάιος 2009, «QUAND JE SERAI GRAND, JE SERAI… ARCHEOLOGUE», Εκδ. Μοντέρνοι Καιροί). Με αφορμή τις πληροφορίες που έμαθαν από το βιβλίο, τους δημιουργήθηκαν ποικίλες απορίες για το επάγγελμα τού Αρχαιολόγου, αλλά και για τα εντυπωσιακά εκθέματα των μουσείων .

Η  κ. Έρη Παπαγεωργίου, Αρχαιολόγος και Υπεύθυνη τού Εργαστηρίου Ιστορίας και Τέχνης των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης, συνάντησε τα παιδιά τού Νηπιαγωγείου και απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των μικρών μαθητών, βοηθώντας τους να κατανοήσουν βαθύτερα  «ποιο είναι το αντικείμενο έρευνας τού αρχαιολόγου», «σε τι διαφέρει από αυτό τού παλαιοντολόγου», «πώς αποφασίζει πού θα ανασκάψει», «τι εργαλεία χρησιμοποιεί», και «ποια διαδικασία ακολουθεί όταν βρίσκει ένα αντικείμενο».

Στη συνέχεια, τα νήπια επισκέφτηκαν, το Εργαστήριο Ιστορίας και Τέχνης των Αρσάκειων-Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης, όπου εκεί είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν από κοντά τα ακριβή αντίγραφα γλυπτών τού Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, τα οποία εκτίθενται εκεί. Η κ. Έρη Παπαγεωργίου τους ενημέρωσε για την εξέλιξη τής γλυπτικής τέχνης από την Κυκλαδική Περίοδο ως την Κλασική Εποχή, τη χαρακτηριστική στάση σώματος κάθε εποχής, το υλικό κατασκευής των γλυπτών, τα ενδύματά τους, αλλά και τη γενικότερη σημασία τους.

Οι μικροί μαθητές έμαθαν επίσης και για τα χαρακτηριστικά μυκηναϊκά ειδώλια τύπου «Ψ» και «Φ», τα οποία ονομάστηκαν έτσι, λόγω τής ομοιότητας τους με τα αντίστοιχα γράμματα τού Ελληνικού Αλφαβήτου και εικονίζουν γυναίκες με τα χέρια υψωμένα σε δέηση (Ψ) ή διπλωμένα στους μηρούς (Φ). Έτσι, τα παιδιά σε ρόλο «γλύπτη», έπλασαν τα δικά τους Ψ-σχημα ή Φ-σχημα ειδώλια από πηλό και τα διακόσμησαν με μελανές ταινίες όπως και τα πρωτότυπα.

Παράλληλα, τα προνήπια περιηγήθηκαν ψηφιακά στα εκθέματα τού Μουσείου τής Ακροπόλεως, έλυσαν γρίφους και μέσα από παιχνίδια γνώρισαν τα είδη των αντικειμένων που σώζονται από την αρχαιότητα και εκτίθενται στο Αρχαιολογικό Μουσείο. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τα αγγεία με τις περίτεχνες παραστάσεις τους. Έμαθαν, λοιπόν, τα είδη των αγγείων και την χρήση τους κατά την αρχαιότητα και μεταμορφώθηκαν σε «αγγειογράφους» σχεδιάζοντας πάνω σε χάρτινους αμφορείς  μελανόμορφες παραστάσεις δικής τους έμπνευσης!

Η δράση στο Μουσείο ολοκληρώθηκε με πολλή χαρά και ενθουσιασμό, όπου νήπια και προνήπια παρέλαβαν τις κατασκευές τους για να τις παρουσιάσουν στους γονείς τους και να διακοσμήσουν στο σπίτι τους!

Εγγραφείτε στο Νewsletter

Ενημερωθείτε για τα νέα μας και μείνετε συντονισμένοι με όλες τις εξελίξεις που αφορούν το Σχολείο σας!

Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την πολιτική απορρήτου μας για περισσότερες λεπτομέρειες.