• Στα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία το μάθημα τής Μουσικής Αγωγής κατέχει σημαντική θέση σε όλες τις βαθμίδες. Πλουτίζει την παιδική και την εφηβική ψυχή με συναισθήματα, συγκίνηση, εμπειρίες και αναδεικνύεται σε ένα ζωτικό εργαλείο μάθησης στα χέρια τού εκπαιδευτικού – εμψυχωτή.Τις τελευταίες 10ετίες το μάθημα έχει προσαρμοστεί στην νέα εποχή χρησιμοποιώντας νέες μεθόδους διδασκαλίας. Έχουν αλλάξει οι παιδαγωγικοί και μαθησιακοί στόχοι, ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών. Τα Αρσάκεια διαθέτουν ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες Μουσικής, εξοπλισμένες με μεγάλη ποικιλία από μουσικά όργανα Orff, πιάνο, ώστε η υλικοτεχνική υποδομή να είναι αρωγός σε κάθε βήμα τής μουσικής μαθησιακής διαδικασίας.Στην προσχολική εκπαίδευση βασικός στόχος είναι η καλλιέργεια τής αγάπης των παιδιών για την μουσική. Με οδηγό τον ενθουσιασμό και πυξίδα την δημιουργικότητα σχεδιάζονται δράσεις που δίνουν την ευκαιρία στα νήπια και τα προνήπια να γνωρίσουν τον κόσμο τής μουσικής. Έρχονται σε επαφή με τις πρώτες μουσικές έννοιες, είτε μέσα από τα παιχνιδοτράγουδα είτε χτυπώντας παλαμάκια μιμητικά στον ρυθμό. Με συστηματικές ακροάσεις εξοικειώνονται με τα ηχοχρώματα των παραδοσιακών οργάνων και των οργάνων τής συμφωνικής ορχήστρας. Οι μουσικές ιστορίες τής παιδικής λογοτεχνίας ενθουσιάζουν τους μικρούς μαθητές, καθώς και τα τραγούδια με σχετική θεματολογία που συνδιαλέγονται με τις αξίες τής αγάπης, τού σεβασμού στην ετερότητα, τής αξίας τής συλλογικότητας, τής φιλίας. Τέτοια είναι τα θέματα που προτείνονται και από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα European School Radio, στο οποίο συμμετέχουν τα νήπια και τα προνήπια των νηπιαγωγείων μας.Το μάθημα τής Μουσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο είναι πολύπλευρο και παιδοκεντρικό, καθώς συμβάλλει στην συναισθηματική, την πνευματική, την σωματική και την κοινωνική ανάπτυξη τού παιδιού.Η εξοικείωση με τα μουσικά σύμβολα, τα ρυθμικά σύμβολα και την μουσική γραφή των φθόγγων αποτελεί μαθησιακό στόχο για τις πρώτες τάξεις τού Δημοτικού. Τα μουσικά όργανα Orff τής τάξης, η εκμάθηση τής φλογέρας ή τού μεταλλόφωνου συμβάλλουν στην ανάπτυξη τής δημιουργικότητας και τής φαντασίας των παιδιών, ενώ ταυτόχρονα γίνονται εργαλεία τής εκφραστικής τους παλέτας. Η χρήση τού σώματος συνοδευόμενη από τραγούδι (body percussion) βοηθά στην σωματοποίηση τού ρυθμού και στον ρυθμικό συντονισμό, βελτιώνοντας αντίστοιχες δεξιότητες. Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με την παραδοσιακή μουσική, με κύριο εκπρόσωπο το δημοτικό μας τραγούδι, καθώς και την παραδοσιακή μουσική άλλων πολιτισμών. Τα παιδιά αγαπούν τις μουσικές αφηγήσεις παραμυθιών που συνδέουν την ανάγνωση με ήχους και τραγούδια γιατί, σε συνδυασμό με το θεατρικό παιχνίδι και δραστηριότητες στο εικαστικό εργαστήρι, εισάγονται με τρόπο ιδανικό στον κόσμο τής μουσικής.Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση καλλιεργείται η επιθυμία των εφήβων μαθητών να τραγουδούν με ευχαρίστηση και τονική ακρίβεια. Στόχος είναι να απολαμβάνουν, να εκτιμούν, να αποδέχονται την καλή μουσική και να επιδιώκουν να την ακούν. Προτείνονται ακούσματα κλασικής μουσικής, συμφωνικά έργα, γνωστά αποσπάσματα από όπερες, δημοτικό τραγούδι και βυζαντινό εκκλησιαστικό μέλος. Το «κλειδί» όμως για να επιτευχθεί αυτό είναι ο εκπαιδευτικός να ακολουθεί και τα δικά τους ακούσματα, τα σύγχρονα μουσικά ρεύματα από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό χάρτη. Δίνεται έμφαση στις δραστηριότητες ακρόασης, εκτέλεσης και σύνθεσης, μια δηλαδή πιο δημιουργική προσέγγιση τής μουσικής, στοχεύοντας ο μαθητής να παρακινηθεί σε δράση και να ενεργοποιήσει τις δημιουργικές του ικανότητες. Δημιουργική γέφυρα μεταξύ τής παράδοσης και τού σήμερα είναι οι μουσικές τού κόσμου, που επηρεάζουν τα σύγχρονα μουσικά δρώμενα. Οι μαθητές εξοικειώνονται με την παραδοσιακή και την λαϊκή μουσική των διαφόρων λαών καθώς ερμηνεύεται από παραδοσιακά και σύγχρονα μουσικά όργανα με προσμίξεις από σύγχρονους τρόπους μουσικής έκφρασης και νέα μουσικά ιδιώματα.

    Στα Αρσάκεια Σχολεία, σε όλες τις βαθμίδες, η σύσταση χορωδιών εντός των σχολικών μονάδων θεωρείται δεδομένη. Η χορωδιακή ενασχόληση των μαθητών ξεκινά από τα πρώτα σχολικά τους χρόνια, καθώς όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές στο Δημοτικό πλαισιώνουν την χορωδία και την ορχήστρα τού Σχολείου στις εκδηλώσεις και τις εθνικές επετείους. Τα παιδαγωγικά οφέλη από την ενασχόληση των μαθητών με το χορωδιακό τραγούδι εντοπίζονται τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.

    Στους Απογευματινούς Ομίλους των Αρσακείων Σχολείων λειτουργούν ολιγομελή τμήματα εκμάθησης μουσικών οργάνων. Το μάθημα από αυστηρά ατομικό, όπως ήταν μέχρι σήμερα, διαμορφώνεται σε ομαδικό με εξαιρετικά παιδαγωγικά αποτελέσματα.

    Το 1996, μάλιστα, στο πλαίσιο των Απογευματινών Ομίλων, δημιουργήθηκε ο Μουσικός Όμιλος των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης, μια ολιγομελής τότε ομάδα χορωδών που από 14 μέλη που ξεκίνησε σήμερα αριθμεί 175 περίπου μέλη. Συγκροτείται από την παιδική και μικτή εφηβική χορωδία των Σχολείων και από 80 περίπου αποφοίτους των Σχολείων, οι οποίοι δραστηριοποιούνται και αυτόνομα ως χορωδία GraduArti. Ο Μουσικός Όμιλος και η χορωδία GraduArti έχουν συμμετάσχει σε παραστάσεις στο θέατρο των Σχολείων, στο Ηρώδειο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, στην Λυρική Σκηνή, στο θέατρο Παλλάς, στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας, στο Συνεδριακό Κέντρο Πάτρας και στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος.

Δείτε εικόνες από σημαντικές παραστάσεις του Μουσικού Ομίλου

Εγγραφείτε στο Νewsletter

Ενημερωθείτε για τα νέα μας και μείνετε συντονισμένοι με όλες τις εξελίξεις που αφορούν το Σχολείο σας!

Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την πολιτική απορρήτου μας για περισσότερες λεπτομέρειες.