e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Αγαπητοί γονείς,

Κατά τη φετινή χρονιά που οι μαθητές και οι μαθήτριες στερήθηκαν τη ζεστασιά της φυσικής παρουσίας και της συναναστροφής, ένιωσαν περισσότερο από κάθε άλλη φορά  την ανάγκη να δημιουργήσουν και να εκφραστούν. 

Με αφορμή ερεθίσματα από τα μαθήματά τους και με όχημα τη φαντασία τους συμμετείχαν σε ποικίλες δράσεις.
Με χαρά μοιραζόμαστε ορισμένες από αυτές μαζί σας. Κάντε κλικ στις εικόνες.

Δράσεις εικαστικής έκφρασης

 eikastika

και βιωματικής μάθησης και δημιουργικότητας 

στα Μαθηματικά (PP/PDF για την παγκόσμια ημέρα των Μαθηματικών),

στην αρχαία τραγωδία 

 stixos

και στις φυσικές επιστήμες 

peiramata 

Παράλληλα, πρωταρχικής σημασίας μέλημα του Σχολείου υπήρξε και υπό τις παρούσες συνθήκες η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών μας σε καίρια θέματα που τους απασχολούν, όπως 

του σχολικού εκφοβισμού

canva

 της φιλίας

 και της ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο. 

safe   

Στις 25 και 26 Φεβρουαρίου 2021 διεξήχθηκαν με μεγάλη επιτυχία για πρώτη φορά στην Ελλάδα Διαδικτυακά Εκπαιδευτικά Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, με αντικείμενο τη Διδασκαλία της Αστρονομίας, από την ομάδα εργασίας NASE της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης. *

Η Φ.Ε., συνεχίζοντας την παράδοση που έχει σε εκπαιδευτικά καινοτόμα προγράμματα, μαζί με την Εθνική Αστρονομική Επιτροπή, την Ελληνική Αστρονομική Εταιρεία, το Ινστιτούτο Αστροφυσικής (ΙΤΕ), το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης (ΕΑΑ), έθεσαν τα  σεμινάρια υπό την αιγίδα τους.

Στα Σεμινάρια-εργαστήρια συμμετείχαν 85 εκπαιδευτικοί, από κάθε γωνιά της Ελλάδας, όπου με καθημερινά υλικά έφτιαξαν «αστρονομικά όργανα». Προτάθηκαν «μοντέλα» αστρονομικών φαινομένων που οι μαθητές θα μελετούν στο σχολείο και «αστρονομικές παρατηρήσεις» που θα παίρνουν με τα όργανα αυτά. Η διαδικασία αυτή παιδαγωγικά είναι η πλέον ενδεδειγμένη για να κινητοποιήσουν, αναπτύξουν και ενισχύσουν οι εκπαιδευτικοί τις δεξιότητες των μαθητών τους.

Η γλώσσα των Σεμιναρίων ήταν τα Αγγλικά, αλλά όλο το υλικό, που παρουσιαζόταν, ήταν μεταφρασμένο στα Ελληνικά.

Στις 11 και 12 Μαρτίου διεξήχθη ο δεύτερος κύκλος αυτών των Σεμιναρίων με θέμα την Αστροβιολογία!

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν αναλυτικές πληροφορίες αναφορικά με το πρόγραμμα εδώ: https://astronomy.arsakeio.gr


*Τα σεμινάρια αυτά διοργανώθηκαν, στο πλαίσιο του 5ου στρατηγικού στόχου της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (IAU) για το 2020-2030, που είναι η εφαρμογή της Αστρονομίας για διδασκαλία και εκπαίδευση σε σχολικό επίπεδο.

Ξεκινώντας τη φοιτητική τους ζωή οι απόφοιτοι των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων μιλούν για τα  βιώματα και τις ξεχωριστές εμπειρίες τους από τη φοίτησή τους στα Σχολεία μας, στο Ψυχικό, στην Εκάλη, τη Θεσσα  λονίκη, την Πάτρα, στα Ιωάννινα. Ευχόμαστε σε όλους τους αποφοίτους μας το νέο περιβάλλον και οι σπουδές τους να ανταποκριθούν στις προσδοκίες τους και όπου αυτό δεν είναι εφικτό να χαράξουν την προσωπική τους πορεία δημιουργικά με οδηγό τα ενδιαφέροντά τους.

banner 200xronia 

Το 2021 είναι έτος με μεγάλο ειδικό βάρος για το ελληνικό έθνος και για την Ελλάδα ως κράτος. Τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 αποτελούν την ικανή συνθήκη για να προσεγγίσουμε με περισσή περίσκεψη, με συναίσθημα και κυρίως με αίσθημα ευθύνης την Παλιγγενεσία του Ελληνικού Έθνους και τη γέννηση του Ελληνικού Κράτους.

Τα Αρσάκεια - Τοσίτσεια Σχολεία, ως εκπαιδευτική κοινότητα, σχεδίασαν και πραγματοποιούν με τη δύναμη της σκέψης και της γνώσης αλλά και με δημιουργική φαντασία μια σειρά δράσεων για να προσεγγίσουμε το ‘21 από τον 21ο αιώνα.

Σκοπός

Σκοπός όλων των δράσεων είναι να ενισχυθεί η ιστορική συνείδηση και η εθνική αυτογνωσία όλων των μαθητών της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας μέσω της προσέγγισης ιδεολογικών, πολιτικών, πολιτειακών και στρατιωτικών πτυχών της Ελληνικής Επανάστασης, να αναδειχθούν οι συνθήκες και οι παράγοντες που συνέβαλαν στη γέννηση του ελληνικού κράτους και να προβληθεί η σημασία της Ελληνικής Επανάστασης για τη σύγχρονη Ελλάδα.

Πρόσωπα

Οι δράσεις αυτές πραγματοποιούνται, προσαρμοσμένες στο μαθησιακό επίπεδο κάθε τάξης κάθε βαθμίδας, από τους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των Αρσακείων Σχολείων με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών. Στην πρωτοβάθμια υλοποιούνται στο πλαίσιο διαθεματικών προγραμμάτων που διατρέχουν όλα τα μαθήματα. Στη δευτεροβάθμια, στα μαθήματα της ιστορίας, της λογοτεχνίας & γλώσσας,  των ξένων γλωσσών, της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής, των θρησκευτικών, της πληροφορικής, της τεχνολογίας, της μουσικής, των εικαστικών, της ζώνης πολιτισμού και επιστημών κ.ά. Αρωγοί τους είναι και οι Βιβλιοθήκες των Σχολείων οι οποίες εμπλουτίστηκαν πρόσφατα με βιβλία σύγχρονα και κλασικά που φωτίζουν το θέμα από ποικίλες σκοπιές και έχουν συντάξει σχετικό κατάλογο βιβλίων και εντύπων, τα οποία είναι διαθέσιμα προς δανεισμό ακόμα και κατά την περίοδο που τα σχολεία λειτουργούν με το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης.  

Οι εξελίξεις στην εκπαίδευση τρέχουν. Οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί, περισσότερο από ποτέ, πρέπει να παρακολουθούν τις σύγχρονες εκπαιδευτικές τάσεις, κάτι που γίνεται εφικτό μέσω διαδικτύου, να τις επεξεργάζονται και να προβληματίζονται γύρω από αυτές, ώστε να είναι τελικά σε θέση να διαμορφώνουν τις βέλτιστες εκπαιδευτικές προτάσεις για τους μαθητές τους. Τα Αρσάκεια Σχολεία ενθαρρύνουν τον εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών μεθόδων και την ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών.

Όπως μας λέει η συντονίστρια πρωτοβάθμιας των Αρσακείων και Αναπληρώτρια Επόπτρια κ. Σοφία Σταθοπούλου, «τα τελευταία χρόνια εισαγάγαμε, τόσο σε επίπεδο ομίλων όσο και στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Αρσακείων σχολείων, την εκπαιδευτική αντίληψη του STEAM (Science, Technology, Engineering, Art,Mathematics). Είναι μια σύγχρονη προσέγγιση της γνώσης, που εκπαιδευτικά υιοθετείται με σχετικές κατά τόπους τροποποιήσεις, σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο του πλανήτη. Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι διότι, παγκοσμίως βιώνουμε μια πολιτισμική επανάσταση, τα χαρακτηριστικά της οποίας είναι κατά κύριο λόγο τεχνολογικά.»

Ωστόσο, στο κέντρο όλων αυτών των εξελίξεων βρίσκεται ο άνθρωπος, ο οποίος αφ’ ενός δημιουργεί τις προϋποθέσεις αυτού του πολιτισμού, αφ’ ετέρου υφίσταται και τις επιπτώσεις του. Προηγμένης τεχνολογίας μηχανικές κατασκευές, απίθανοι σχεδιασμοί ψηφιακών συστημάτων, τεχνητή νοημοσύνη, υπερσύγχρονα ρομπότ, συνθέτουν το puzzle του σύγχρονου πολιτιστικού σκηνικού. Μέσα σ’ αυτό το σκηνικό όμως διαμορφώνονται και οι ανθρώπινες σχέσεις. Ποια μορφή έχουν αυτές; Πώς δρα πάνω τους η εκθετικά αναπτυσσόμενη επιστήμη της τεχνολογίας; Πώς αλληλεπιδρούν μεταξύ τους η τεχνολογία με τις παραδοσιακές ουμανιστικές αξίες; Πώς οι σύγχρονες ανθρώπινες κοινωνίες βλέπουν: τη γλώσσα, τη λογοτεχνία, το θέατρο, την ιστορία, την ιστορία της τέχνης, τη φιλοσοφία και όλα εκείνα που αναφέρονται στο ιδιοσύστημα αναφοράς του κάθε ανθρώπου, αποδίδοντας σεβασμό στον άνθρωπο ως υποκείμενο του πολιτισμού; Όλα τούτα είναι ερωτήματα που πρωτίστως αποτελούν σημαντικές συνιστώσες οποιουδήποτε σύγχρονου μοντέλου εκπαίδευσης.

Η κ. Σταθοπούλου σχολιάζει: «Έχοντας την εμπειρία της εφαρμογής του προγράμματος STEAM στα σχολεία μας και βλέποντας τη θετική αποδοχή του τόσο από τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς, σκεφτήκαμε ότι πρέπει να δώσουμε μια επιπλέον διάσταση – που ακροθιγώς υπήρχε- στην ήδη επιτυχή λειτουργία του. Η διάσταση αυτή είναι πιο ουσιαστική σύνδεση των θετικών επιστημών με τις ανθρωπιστικές επιστήμες (Ηumanities), προτάσσοντας έτσι το δίπολο «Άνθρωπος και Τεχνολογία» ως την πιο ολοκληρωμένη αντίληψή μας για το STEAM. Έτσι το STEAM γίνεται SHTEAM (Science, Humanities, Technology, Engineering, Art, Mathematics), ενσωματώνοντας τη Λογοτεχνία, την Ιστορία, τα γλωσσικά μαθήματα, τη Φιλοσοφία, ώστε να καλύπτει πληρέστερα τις ανάγκες του σημερινού μαθητή και αυριανού πολίτη. Ενός πολίτη που θα έχει να διαχειριστεί και να πάρει σημαντικές αποφάσεις για μεγάλα παγκόσμια προβλήματα, όπως η κλιματική αλλαγή και η ραγδαία ανάπτυξη και επέκταση σε όλους τους τομείς της ζωής της Τεχνητής Νοημοσύνης.»

Και κλείνει επισημαίνοντας:

«Τα Αρσάκεια εισάγοντας το SHTEAM στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποδεικνύουν εμπράκτως ότι παρακολουθούν τις εξελίξεις στην εκπαίδευση σε διεθνές επίπεδο και επιλέγουν για τους μαθητές τους ό,τι καλύτερο (προσοχή: όχι εντυπωσιακότερο!).»

Subcategories

Συνεργασία της ΦΕ με το CHA-Harvard