e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




logo organizing com


ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
  • Βασιλική Παπαπέτρου – Μουρσελά, Φιλόλογος, Επόπτρια των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας
  • Δημήτριος Κλαυδιανός, Φυσικός, Συντονιστής Φυσικών Επιστημών στα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία
  • Ιωάννης Βακαλόπουλος, Φυσικός, Διευθυντής στο Α΄ Αρσάκειο - Τοσίτσειο Γενικό Λύκειο Εκάλης
  • Παναγιώτης Βάββας, Χημικός, Α΄ Αρσάκειο - Τοσίτσειο Γενικό Λύκειο Εκάλης
  • Χρήστος Γεωργίου, Φυσικός, Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού
  • Χρήστος Δευτεραίος, Φυσικός, Β΄ Αρσάκειο - Τοσίτσειο Γενικό Λύκειο Εκάλης
  • Θεόδωρος Μεταλληνός, Φυσικός, Α΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού

logo organizing com

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

  • Ευάγγελος Γαζής, Ομότιμος Καθηγητής Πειραματικής Σωματιδιακής Φυσικής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών, Ταξιάρχης των Ιπποτών της τάξης Palmes Academiques της Γαλλικής Δημοκρατίας, Εθνικός Εκπρόσωπος Εκπαίδευσης στο CERN
  • Marco Battaglia, Καθηγητής Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων και Υψηλών Ενεργειών στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια Σάντα Κρουζ και στο Εθνικό Εργαστήριο του Lawrence Berkeley
  • Εμμανουήλ Τσεσμελής, Επισκέπτης Καθηγητής Πειραματικής Σωματιδιακής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, Γενικός Διευθυντής Μονάδας CERN
  • Ανδρομάχη Τσίρου, Καθηγήτρια Σωματιδιακής Φυσικής, Ερευνήτρια στο Πείραμα CMS-CERN
  • Ιωάννης Αποστολάκης, Καθηγητής Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων και Υψηλών Ενεργειών, Επικεφαλής της ομάδας CERN – Geant4
  • Αλέξανδρος Κεχαγιάς, Καθηγητής Θεωρητικής Φυσικής Υψηλών Ενεργειών και Βαρύτητας στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών
  • Μιχαήλ Κόκκορης, Καθηγητής Πειραματικής Φυσικής και Εφαρμογών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών

banner 200xronia 

Το 2021 είναι έτος με μεγάλο ειδικό βάρος για το ελληνικό έθνος και για την Ελλάδα ως κράτος. Τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 αποτελούν την ικανή συνθήκη για να προσεγγίσουμε με περισσή περίσκεψη, με συναίσθημα και κυρίως με αίσθημα ευθύνης την Παλιγγενεσία του Ελληνικού Έθνους και τη γέννηση του Ελληνικού Κράτους.

Τα Αρσάκεια - Τοσίτσεια Σχολεία, ως εκπαιδευτική κοινότητα, σχεδίασαν και πραγματοποιούν με τη δύναμη της σκέψης και της γνώσης αλλά και με δημιουργική φαντασία μια σειρά δράσεων για να προσεγγίσουμε το ‘21 από τον 21ο αιώνα.

Σκοπός

Σκοπός όλων των δράσεων είναι να ενισχυθεί η ιστορική συνείδηση και η εθνική αυτογνωσία όλων των μαθητών της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας μέσω της προσέγγισης ιδεολογικών, πολιτικών, πολιτειακών και στρατιωτικών πτυχών της Ελληνικής Επανάστασης, να αναδειχθούν οι συνθήκες και οι παράγοντες που συνέβαλαν στη γέννηση του ελληνικού κράτους και να προβληθεί η σημασία της Ελληνικής Επανάστασης για τη σύγχρονη Ελλάδα.

Πρόσωπα

Οι δράσεις αυτές πραγματοποιούνται, προσαρμοσμένες στο μαθησιακό επίπεδο κάθε τάξης κάθε βαθμίδας, από τους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των Αρσακείων Σχολείων με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών. Στην πρωτοβάθμια υλοποιούνται στο πλαίσιο διαθεματικών προγραμμάτων που διατρέχουν όλα τα μαθήματα. Στη δευτεροβάθμια, στα μαθήματα της ιστορίας, της λογοτεχνίας & γλώσσας,  των ξένων γλωσσών, της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής, των θρησκευτικών, της πληροφορικής, της τεχνολογίας, της μουσικής, των εικαστικών, της ζώνης πολιτισμού και επιστημών κ.ά. Αρωγοί τους είναι και οι Βιβλιοθήκες των Σχολείων οι οποίες εμπλουτίστηκαν πρόσφατα με βιβλία σύγχρονα και κλασικά που φωτίζουν το θέμα από ποικίλες σκοπιές και έχουν συντάξει σχετικό κατάλογο βιβλίων και εντύπων, τα οποία είναι διαθέσιμα προς δανεισμό ακόμα και κατά την περίοδο που τα σχολεία λειτουργούν με το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης.  

Στις 25 και 26 Φεβρουαρίου 2021 διεξήχθηκαν με μεγάλη επιτυχία για πρώτη φορά στην Ελλάδα Διαδικτυακά Εκπαιδευτικά Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, με αντικείμενο τη Διδασκαλία της Αστρονομίας, από την ομάδα εργασίας NASE της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης. *

Η Φ.Ε., συνεχίζοντας την παράδοση που έχει σε εκπαιδευτικά καινοτόμα προγράμματα, μαζί με την Εθνική Αστρονομική Επιτροπή, την Ελληνική Αστρονομική Εταιρεία, το Ινστιτούτο Αστροφυσικής (ΙΤΕ), το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης (ΕΑΑ), έθεσαν τα  σεμινάρια υπό την αιγίδα τους.

Στα Σεμινάρια-εργαστήρια συμμετείχαν 85 εκπαιδευτικοί, από κάθε γωνιά της Ελλάδας, όπου με καθημερινά υλικά έφτιαξαν «αστρονομικά όργανα». Προτάθηκαν «μοντέλα» αστρονομικών φαινομένων που οι μαθητές θα μελετούν στο σχολείο και «αστρονομικές παρατηρήσεις» που θα παίρνουν με τα όργανα αυτά. Η διαδικασία αυτή παιδαγωγικά είναι η πλέον ενδεδειγμένη για να κινητοποιήσουν, αναπτύξουν και ενισχύσουν οι εκπαιδευτικοί τις δεξιότητες των μαθητών τους.

Η γλώσσα των Σεμιναρίων ήταν τα Αγγλικά, αλλά όλο το υλικό, που παρουσιαζόταν, ήταν μεταφρασμένο στα Ελληνικά.

Στις 11 και 12 Μαρτίου διεξήχθη ο δεύτερος κύκλος αυτών των Σεμιναρίων με θέμα την Αστροβιολογία!

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν αναλυτικές πληροφορίες αναφορικά με το πρόγραμμα εδώ: https://astronomy.arsakeio.gr


*Τα σεμινάρια αυτά διοργανώθηκαν, στο πλαίσιο του 5ου στρατηγικού στόχου της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (IAU) για το 2020-2030, που είναι η εφαρμογή της Αστρονομίας για διδασκαλία και εκπαίδευση σε σχολικό επίπεδο.

Ξεκινώντας τη φοιτητική τους ζωή οι απόφοιτοι των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων μιλούν για τα  βιώματα και τις ξεχωριστές εμπειρίες τους από τη φοίτησή τους στα Σχολεία μας, στο Ψυχικό, στην Εκάλη, τη Θεσσα  λονίκη, την Πάτρα, στα Ιωάννινα. Ευχόμαστε σε όλους τους αποφοίτους μας το νέο περιβάλλον και οι σπουδές τους να ανταποκριθούν στις προσδοκίες τους και όπου αυτό δεν είναι εφικτό να χαράξουν την προσωπική τους πορεία δημιουργικά με οδηγό τα ενδιαφέροντά τους.

Subcategories

Συνεργασία της ΦΕ με το CHA-Harvard