Στους μαθητές/-τριες τής Β’ τάξης τού Β’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης Βασιλική Γκίνη, Ζακλίν-Νίκη Ζέη, Λεωνίδα Καραβία, Ιωάννα Κρανιά, Νεφέλη Κυριακάκη, Δέσποινα Λαινά, Ελένη Μαρκομιχάλη, Αλέξανδρο Ουζούνη, Μιχαήλ Παπαδάτο, Νίκο Πρέντα, Φανούριο Χαραλαμπίδη, Αναστασία Μαραγκουδάκη, Hinyu Ζhang και Ruyi Yu απονεμήθηκε από την ΕΥΥ (Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning) η Eθνική Eτικέτα Ποιότητας (National Quality Label) για το e-Twinning έργο “Ein Museumsbesuch muss nicht langweilig sein ” («Μία επίσκεψη σε μουσείο δεν πρέπει να είναι βαρετή»).
Το έργο υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στο πλαίσιο της διδασκαλίας των Γερμανικών σε συνεργασία με μαθητές από την Κροατία, την Πολωνία, τη Γαλλία και την Τουρκία. Καθ’ όλη τη διάρκεια τού σχολικού έτους οι μαθητές/-τριες είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες στα Γερμανικά, να ενισχύσουν την ψηφιακή τους επάρκεια και να καλλιεργήσουν την αίσθηση της διαπολιτισμικής συνεργασίας. Οι μαθητές/-τριες κλήθηκαν να ανακαλύψουν τρόπους μέσω των οποίων η επίσκεψη σε ένα μουσείο μπορεί να γίνει μια συναρπαστική εμπειρία. Μέσα από δραστηριότητες όπως οι διαδικτυακές συναντήσεις, η δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών και παρουσιάσεων, τόσο για ενδιαφέροντα ή ασυνήθιστα μουσεία των γερμανόφωνων χωρών, όσο για μουσεία των χωρών που έλαβαν μέρος στο έργο, οι μαθητές/-τριες είχαν αυθεντικές ευκαιρίες επικοινωνίας και κίνητρο να χρησιμοποιήσουν τη γερμανική γλώσσα σε πραγματικές συνθήκες. Τα ποικίλα ψηφιακά εργαλεία (Padlet, Canva, Genially, emaze.com, Suno, Zoom/Google Meet), τα οποία αξιοποιήθηκαν, προώθησαν τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και τη διαδραστικότητα. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διαπολιτισμική διάσταση, καθώς οι μαθητές/-τριες αναγνώρισαν πολιτισμικές ομοιότητες και διαφορές και ανέπτυξαν σεβασμό στη διαφορετικότητα. Το έργο είχε και διεπιστημονικό χαρακτήρα, καθώς συνδύασε στοιχεία από την Πληροφορική, την Τέχνη και την Ιστορία. Επιστέγασμα της συνεργασίας αποτέλεσε η κοινή εικονική έκθεση στο emaze.com με θέμα “Lieblingsmuseum” (αγαπημένο μουσείο), που δημιουργήθηκε από διεθνείς μαθητικές ομάδες με χρήση ψηφιακών εργαλείων.
Ιδιαίτερη χαρά έδωσε στους μαθητές/τριές μας το γεγονός ότι το λογότυπο του έργου, που σχεδιάστηκε από τη δική μας ομάδα με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, επιλέχθηκε ως το επίσημο λογότυπο του προγράμματος! Το συγκεκριμένο e-Twinning έργο υπήρξε μια εξαιρετικά δημιουργική εμπειρία που ενίσχυσε τις πολύτιμες δεξιότητες της συνεργασίας, της υπευθυνότητας και της κριτικής σκέψης. H Εθνική Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται στα έργα e-Twinning που κατάφεραν να φτάσουν σε υψηλό επίπεδο ποιότητας πληρώντας σειρά κριτηρίων, που έχουν τεθεί από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Εθνικές Υπηρεσίες Υποστήριξης τής δράσης, Αποτελεί μια απτή αναγνώριση για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τα σχολεία για το υψηλό επίπεδο των e-Twinning δραστηριοτήτων τους. Υπεύθυνη για την υλοποίηση τού έργου ήταν η καθηγήτρια Γερμανικών κ. Μαρία Φωτιάδη.