Η Αναπληρώτρια Επόπτρια κ. Σοφία Σταθοπούλου είχε εισήγηση με θέμα: «Ανέφικτες Μορφές και STEAM Εκπαίδευση: Η Σύζευξη Τέχνης, Μαθηματικών και 3D Τεχνολογίας στη Διδακτική της Γεωμετρίας»  στο 40ό Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, που διεξήχθη 14-16 Νοεμβρίου 2025 στα Ιωάννινα.

Παρουσίασε ένα καινοτόμο διδακτικό μοντέλο Γεωμετρίας, βασισμένο στη διεπιστημονική προσέγγιση STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), που αξιοποιεί την τέχνη των «ανέφικτων μορφών» σε συνδυασμό με τρισδιάστατη μοντελοποίηση και εκτύπωση. Οι μαθητές καλούνται να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν γεωμετρικές ψευδαισθήσεις, όπως τους πίνακες Escher (Waterfall, Relativity), το τρίγωνο Penrose, μεταβαίνοντας από τη δισδιάστατη αναπαράσταση στην τρισδιάστατη εμπειρία. Οι ανέφικτες μορφές αν και αποτελούν δισδιάστατες απεικονίσεις, προκαλούν τρισδιάστατες ψευδαισθήσεις, που αμφισβητούν την ευκλείδεια λογική, δημιουργώντας αντιφάσεις ανάμεσα στο «φαίνεσθαι» και το «είναι». Αυτό τις καθιστά παιδαγωγικά πολύτιμες: ενσωματώνουν γεωμετρική ανάλυση, καλλιτεχνική εμπειρία, φιλοσοφικό στοχασμό και τεχνολογική υλοποίηση.

Μέσα από αφηγηματικές και κατασκευαστικές δραστηριότητες, ενισχύεται η μαθηματική σκέψη, η δημιουργικότητα και η αισθητική καλλιέργεια, ενώ καλλιεργούνται δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού και συνεργατικής μάθησης. Παράλληλα, αναδεικνύεται η παιδαγωγική αξία της οπτικής ψευδαίσθησης και η δυνατότητα ενσωμάτωσης αυτής της προσέγγισης σε σύγχρονα προγράμματα σπουδών Μαθηματικών.

Η συνάντηση Μαθηματικών και Τέχνης εμπνέει δημιουργικές λύσεις. Οι μαθητές δεν αντιμετωπίζουν τα Μαθηματικά μόνο ως «κανόνες», αλλά ως γλώσσα με καλλιτεχνική και φιλοσοφική διάσταση.

Εγγραφείτε στο Νewsletter

Ενημερωθείτε για τα νέα μας και μείνετε συντονισμένοι με όλες τις εξελίξεις που αφορούν το Σχολείο σας!

Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την πολιτική απορρήτου μας για περισσότερες λεπτομέρειες.