Τον Απρίλιο τού 2025 η Διευθύντρια τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Ευδοκία Πατσιλινάκου και η Υποδιευθύντρια κ. Αικατερίνη Ζωΐδου, στο πλαίσιο τής συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης και ενίσχυσης των διοικητικών και παιδαγωγικών ικανοτήτων των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, παρακολούθησαν 14ωρο εξειδικευμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) τού Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα την πρόληψη και αντιμετώπιση τού σχολικού εκφοβισμού (bullying).
Το πρόγραμμα (7 ώρες σύγχρονης και 7 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης) απευθυνόταν σε Διευθυντές και Διευθύντριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και είχε ως στόχο την παροχή επιστημονικής γνώσης, εργαλείων παρέμβασης, καθώς και καλών πρακτικών για την αποτελεσματική διαχείριση περιστατικών βίας και εκφοβισμού εντός τής σχολικής κοινότητας.
Μέσα από διαλέξεις, βιωματικά εργαστήρια και μελέτες περίπτωσης, οι συμμετέχοντες επιμορφώθηκαν σε θεματικές όπως:
Οι μορφές και τα αίτια τού σχολικού εκφοβισμού
Ο ρόλος τής ηγεσίας στην πρόληψη και διαχείριση τού φαινομένου
Η ψυχοκοινωνική υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών
Η ανάπτυξη συνεργασιών με γονείς, φορείς και ειδικούς
Το θεσμικό και νομικό πλαίσιο που διέπει την εκπαιδευτική παρέμβαση.
Η επιμόρφωση είχε πρακτικό προσανατολισμό και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ενδυνάμωση των διοικητικών στελεχών, ώστε να συμβάλουν καθοριστικά στη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος, με σεβασμό στην προσωπικότητα και τα δικαιώματα όλων των μελών τής σχολικής κοινότητας.
Ακολουθούν ενδεικτικά παραδείγματα καλών πρακτικών, με θέμα την πρόληψη και αντιμετώπιση τού σχολικού εκφοβισμού, που εφαρμόστηκαν στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, κατά τη διάρκεια τού σχολικού έτους 2024-2025:
1. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση τής σχολικής τάξης, από τον ειδικό Σύμβουλο Εκπαίδευσης τής ΔΔΕ Β΄ Αθήνας.
2. Οργάνωση συναντήσεων ανά τμήμα με ειδικούς σχολικούς ψυχολόγους, με θέματα: διαχείριση θυμού και συμπεριφοράς.
3. Οργάνωση ημερίδας για μαθητές: «Όχι στη βία, όχι στη συμμορία, όχι στον εκφοβισμό».
4. Ετήσιο πρόγραμμα για τον λεκτικό εκφοβισμό με συναντήσεις ανά τμήμα: «Λέξεις που πληγώνουν, λέξεις που χαμογελούν».
5. Βιωματικό εργαστήριο κοινωνικής ευαισθητοποίησης, στο πλαίσιο τού εργαστηρίου δεξιοτήτων, με ειδική εργοφυσιολόγο.
6. Συναντήσεις με ομάδες μαθητών με στόχο τη διαμεσολάβηση.
7. Ημερίδα για γονείς και εκπαιδευτικούς: «Πέφτω από τα σύννεφα 2025», η οποία είχε δύο κεντρικά ζητήματα: τις σχέσεις εφήβων και γονέων και τις επιπτώσεις τής οθόνης τού υπολογιστή ή τού κινητού τηλεφώνου στην όραση (κοπιωπία).
8. «Ο θυμός, το θυμόμετρο και ο αυτοέλεγχος τής συμπεριφοράς», ένα διαδραστικό και εκπαιδευτικό εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα τη διαχείριση τού θυμού, το οποίο υλοποιήθηκε από ειδική παιδαγωγό ΜΑ, εκπαιδευτική ψυχολόγο.
9. Δημιουργία podast: «Pod-άροντας στην Ψυχολογία μας», από τη δημοσιογραφική ομάδα μαθητών τού Σχολείου μας.
10. «Κοιτάζοντας τον έφηβο εαυτό μου στον καθρέπτη: διαχείριση ατομικών και ομαδικών κρίσεων», ένα διαδραστικό και εκπαιδευτικό εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα τον σεβασμό, το οποίο υλοποιήθηκε από ειδική παιδαγωγό ΜΑ, εκπαιδευτική ψυχολόγο.
11. Έκδοση σχολικής εφημερίδας με θέμα τον εκφοβισμό και την έμφυλη βία, εφημερίδα “Ο Ντελάλης” τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού.