Η Εποπτεία των Αρσακείων Σχολείων διοργάνωσε επιμόρφωση για τους εκπαιδευτικούς των Αρσακείων Δημοτικών Ψυχικού και Εκάλης, με θέμα: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως Συνεργάτης: Ανακαλύπτοντας τον Ερευνητή Μαζί με τους Μαθητές μας», η οποία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 8 και την Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025 στο Ψυχικό και στην Εκάλη, αντίστοιχα, από τον δρα Άρη Μαυρομμάτη, μαθηματικό στην Ανάπτυξη Τεχνολογίας Υπερμέσων, θεωρητικό τέχνης και ερευνητή-Καθηγητή ΚΕΔΙΒΙΜ στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Στην εποχή τής τεχνολογίας η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι απλώς ένα εργαλείο που δίνει απαντήσεις. Είναι ένας ισχυρός συνεργάτης που μπορεί να μεταμορφώσει τη διδακτική διαδικασία από μια απλή μετάδοση γνώσης σε μια συναρπαστική έρευνα!
Έτσι, στην επιμόρφωση αυτή οι εκπαιδευτικοί διερεύνησαν με ποιους τρόπους μπορούν να ξεπεράσουν την απλή χρήση τής ΤΝ ως μηχανισμού ερώτησης-απάντησης, αξιοποιώντας τις δυνατότητές της, προκειμένου οι μαθητές/-τριες να θέτουν τις σωστές ερωτήσεις, να διατυπώνουν υποθέσεις, να αναπτύσσουν πνεύμα έρευνας και να ανακαλύπτουν μόνοι τους την γνώση.
Η μεθοδολογική προσέγγιση βασίστηκε στην αναλογία τής σχέσης λογικής-συναισθήματος και ορθολογισμού-πάθους, όπως τη βλέπουμε στην εποχή τού Διαφωτισμού. Στην επιμόρφωση αναλύθηκε πώς η ΤΝ, ως εκπρόσωπος τής «λογικής», μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τον ανθρώπινο «συναισθηματικό» κόσμο, επιτρέποντας στους μαθητές να αναπτύξουν την δική τους ερευνητική ταυτότητα.
Στόχος είναι να δούμε την τεχνολογία ως έναν καθρέφτη που μας βοηθά να ανακαλύψουμε τις δυνατότητες του ανθρώπινου μυαλού, κάνοντας τη μάθηση μια περιπέτεια για όλους μας. Προς αυτή την κατέυθυνση συζητήθηκαν πρακτικοί τρόποι ώστε οι εκπαιδευτικοί να ενσωματώσουν αυτή την φιλοσοφία στην τάξη, ενθαρρύνοντας τους μαθητές να γίνουν μικροί ερευνητές στο δικό τους ταξίδι προς τη γνώση.
















