Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας τού Β΄Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης κ. Ευφροσύνη Γεώργα ολοκλήρωσε επιτυχώς στις 15 Ιουλίου 2025 ασύγχρονο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ευαισθητοποίηση εργαζομένων επιχειρήσεων σε θέματα διαφορετικότητας και καταπολέμησης των διακρίσεων στο χώρο εργασίας» που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία Ισότητας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΓΓΙΑΔ) σε συνεργασία με την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Next GenerationEU.
Βασικός στόχος του 3ωρου εκπαιδευτικού προγράμματος απετέλεσε η ευαισθητοποίηση σε θέματα διαφορετικότητας και συμπερίληψης των εργαζομένων σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, οι οποίες και αποτελούν τον πυρήνα της ελληνικής οικονομίας αυτή τη στιγμή.
Το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού υλικού αφορούσε τις ακόλουθες ενότητες:
α) Φύλο
β) Φυλετική/Εθνοτική καταγωγή
γ) Θρησκεία
δ) Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ)
ε) Σωματικά Χαρακτηριστικά
στ) Ηλικία
ζ) Σεξουαλικός Προσανατολισμός

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε :
• στην αναγνώριση και την εξοικείωση των αποδεκτών με τις έννοιες της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης
• στην εξοικείωση με τα διαφορετικά είδη / επίπεδα διαφορετικότητας που μπορούν να συναντήσουν
• στην προώθηση του σεβασμού και της ισότιμης αντιμετώπισης της διαφορετικότητας στους χώρους εργασίας αλλά και στο κοινωνικό σύνολο
• στην κοινωνική ευαισθητοποίηση των αποδεκτών απέναντι στους διαφορετικούς συν-ανθρώπους τους
• στην αναγνώριση των στερεοτύπων και των παγιωμένων αρνητικών στάσεων, αντιλήψεων και πρακτικών απέναντι στους διαφορετικότητα
• στην αναγνώριση, υποστήριξη και προώθηση της συμπερίληψης στην εργασία αλλά και της κοινωνικής συμπερίληψης
• στην προώθηση της ανάπτυξης ενός εργασιακού περιβάλλοντος που να ενσωματώνει τις πιο σύγχρονες και προοδευτικές αντιλήψεις για τη διαφορετικότητα
• στην ενδυνάμωση των εργαζομένων ώστε να εφαρμόζουν πρακτικές που να διευκολύνουν την ισότιμη πρόσβαση και τη συμπερίληψη
Στον σύνθετο και μεταβαλλόμενο κόσμο της εργασίας η συζήτηση για τη διαφορετικότητα αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα και οι πολιτικές αναγνώρισης ως αντιστάθμισμα των υφιστάμενων διακρίσεων και αποκλεισμών τίθενται στο επίκεντρό της. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία, μέσα από την υιοθέτηση των Οδηγιών για την εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης έχει συμβάλει σημαντικά στη διαμόρφωση του κανονιστικού πλαισίου για την άρση των διακρίσεων στο χώρο της εργασίας. Ωστόσο, η ύπαρξη θεσμικών ρυθμίσεων δεν επαρκεί από μόνη της. Η συμπερίληψη στον χώρο εργασίας προϋποθέτει επίγνωση, στάση και πράξη — μια καθημερινή δέσμευση που αφορά κάθε επίπεδο λειτουργίας καθώς κάθε εργαζόμενος/-η είναι ισότιμο και απαραίτητο μέλος του συνόλου, το σύνολο είναι μεγαλύτερο από τα επί μέρους μέρη και η συμπερίληψη της διαφορετικότητας απαιτεί δράση, όχι απλώς πρόθεση. Μας υπενθυμίζει καθημερινά ότι όλοι και όλες είμαστε αναπόσπαστα μέλη του ίδιου συνόλου. Η διαφορετικότητα μπορεί να είναι στοιχείο ενδυνάμωσης και η συμπερίληψη είναι η στρατηγική που τη μετατρέπει σε συγκριτικό πλεονέκτημα.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιχείρησε στο να συμβάλει στη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος όπου η διαφορετικότητα δεν αποτελεί εμπόδιο, αλλά αναγνωρίζεται ως συνθήκη ισότητας, αξιοπρέπειας και συλλογικής ανάπτυξης. Επιπλέον, καθώς οι ανάγκες, οι ρόλοι και τα περιθώρια παρέμβασης διαφέρουν ανάλογα με τη θέση κάθε εργαζομένου/ης στον οργανισμό, το πρόγραμμα δομήθηκε με αναφορά σε τέσσερις διακριτές ομάδες εργαζόμενων, ώστε η συζήτηση για τη συμπερίληψη να γίνεται πιο συγκεκριμένη, εφαρμόσιμη και σχετική με την καθημερινή πράξη και πρόσφερε ιδέες και πρακτικά παραδείγματα που μπορούν να λειτουργήσουν ως σημεία εκκίνησης για προβληματισμό, παρατήρηση και μικρές μετατοπίσεις στην καθημερινή εργασιακή εμπειρία.

Εγγραφείτε στο Νewsletter

Ενημερωθείτε για τα νέα μας και μείνετε συντονισμένοι με όλες τις εξελίξεις που αφορούν το Σχολείο σας!

Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την πολιτική απορρήτου μας για περισσότερες λεπτομέρειες.