Μια Ημερίδα για τις σχέσεις εφήβων και εκπαιδευτικών
Την Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025, πραγματοποιήθηκε η ημερίδα: «Μετατρέποντας την αναταραχή σε ευκαιρία», στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, με πρωτοβουλία τής Διευθύντριας κ. Ευδοκίας Πατσιλινάκου. Την επιμορφωτική Ημερίδα παρακολούθησαν όλοι οι διδάσκοντες στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο. Μας τίμησαν με την παρουσία τους ο κ. Γεώργιος Γεωργουλέας, Σχολικός Ψυχολόγος τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, οι Διευθύντριες τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου κ. Αμαλία Μαυροειδή, τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου κ. Σοφία Γρατσία και η Υποδιευθύντρια τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου κ. Λήδα Ψεματίκα.
Οι εισηγήσεις ήταν οι εξής:
1. «Η τέχνη τής διδασκαλίας: κλειδί για τη διαχείριση τής τάξης», Νέλλη Παππά, Γλωσσολόγος PhD, Επόπτρια των Σχολείων τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας.
2. «Η εφηβεία: βιολογικό γεγονός και ψυχολογική εμπειρία», Θωμαή Καραλάζου, Ψυχολόγος, Σύμβουλος Προσωπικής και Επαγγελματικής Ανάπτυξης, Συγγραφέας Παιδικών Βιβλίων.
3. «Πώς επιλύω τις εντάσεις στην τάξη χωρίς τη χρήση εξουσίας», όταν η παιδαγωγική πράξη φωτίζει τη σκιερή πλευρά της συμπεριφοράς και μεταμορφώνει την «αντίσταση» σε διάλογο. (Διάλεξη και βιωματικό εργαστήριο για την εξάσκηση στη δεξιότητα της αντιπαράθεσης και της επίλυσης προβλημάτων), Αλέκος Παπάγος, Σύμβουλος PCA (Personal Centered Approach), MSc University of Strathclyde, Glasgow, UK – Εκπρόσωπος GTI (Gordon Training International) στην Ελλάδα – Εκπαιδευτής Εργαστηρίων Gordon.
4. «Αντικείμενα στον αέρα, σχέσεις στο έδαφος», Ευδοκία Πατσιλινάκου, χημικός PhD, Διευθύντρια τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου.
Οι σχέσεις εκπαιδευτικών και εφήβων στο σύγχρονο σχολείο, αποτελούν μία
συναρπαστική διαδρομή, που αποδεικνύει καθημερινά ότι η παιδαγωγική γεννιέται μέσα από το σθένος, την επιμονή, την επίγνωση και την ενσυναίσθηση. Η επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών δοκιμάζεται διαρκώς, ειδικά όταν οι μαθητές βρίσκονται στην κρίσιμη φάση της εφηβείας, η οποία χαρακτηρίζεται από συναισθηματική φόρτιση, εσωτερικές εντάσεις και αναζητήσεις ταυτότητας. Η ημερίδα «Μετατρέποντας την αναταραχή σε ευκαιρία», απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, αλλά και σε κάθε έναν που επιθυμεί να ανακαλύψει μερικά από τη σύνθετη αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών και δασκάλων. Ενδεικτικά εξετάσθηκαν τα εξής:
• Πώς η εφηβεία ως βιολογικό γεγονός και ψυχολογική εμπειρία επηρεάζει τη μαθησιακή διαδικασία.
• Πώς ο εμπνευσμένος δάσκαλος φωτίζει τις συνειδήσεις και μεταμορφώνει τις στιγμές σε ευκαιρίες και τα στίγματα σε πυγολαμπίδες.
• Πώς τα όρια στη σχολική ζωή καλλιεργούν την υπευθυνότητα, τον σεβασμό, τη συνεργασία και την ασφάλεια.
• Η σημασία τής ενσυναίσθησης και τής ενεργητικής ακρόασης.
• Στρατηγικές διαχείρισης συγκρούσεων και ενίσχυσης της θετικής επικοινωνίας.
• Παραδείγματα καλών πρακτικών και δημιουργικές προσεγγίσεις μέσα στην τάξη.
Η κατανόηση και η διαχείριση τού θυμού κτίζει σχέσεις βασισμένες στον αμοιβαίο σεβασμό και την ισορροπία.

Εγγραφείτε στο Νewsletter

Ενημερωθείτε για τα νέα μας και μείνετε συντονισμένοι με όλες τις εξελίξεις που αφορούν το Σχολείο σας!

Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την πολιτική απορρήτου μας για περισσότερες λεπτομέρειες.