Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Σχολείου Εκάλης κ. Γεώργα Ευφροσύνη ολοκλήρωσε με επιτυχία το μοριοδοτούμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Διά Βίου Μαθήσεως του Πανεπιστημίου Πατρών με τίτλο «Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση», διάρκειας 420 ωρών – 9 μηνών (20 Ιανουαρίου 2025 – 20 Οκτωβρίου 2025), το οποίο παρέχει 18 ευρωπαϊκές πιστωτικές μονάδες ECTS και είναι αναγνωρισμένο στην Ε.Ε.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσέφερε πρακτικές γνώσεις σε πάνω από 30 εξειδικευμένες εφαρμογές AI για το μάθημα, την τάξη και την εκπαιδευτική διαδικασία οι οποίες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα εργαλείων, από την αυτοματοποίηση της αξιολόγησης και τη δημιουργία περιεχομένου μέχρι την εξατομίκευση της μάθησης και τη διαδραστική διδασκαλία. Επίσης, εφοδίασε τους/τις εκπαιδευτικούς με σύγχρονα εργαλεία για να εμπλουτίσουν τη διδασκαλία σας, να ενισχύσουν τη μαθησιακή εμπειρία των μαθητών/τριών τους και να αναβαθμίσουν τις δεξιότητες και τα προσόντα τους.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τα πάντα στο σχολείο και στην Εκπαίδευση. Τα συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης και οι εφαρμογές αυτής αποτελούν το μέλλον της σχολικής εκπαίδευσης, της διδασκαλίας και της διδακτικής, της δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού, του σχεδιασμού σχολικών μαθημάτων, της οργάνωσης της τάξης καθώς και της αξιολόγησης της επίδοσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η εισαγωγή της Τεχνητής Νοημοσύνης στο σχολείο αλλάζει την κοινωνία, τον πολιτισμό και, συνεπαγωγικά, την ίδια την τάξη και την μάθηση.
Σκοπός αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν να προσφέρει στους/στις επιμορφούμενους/επιμορφούμενες τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για την κατανόηση και την εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στον τομέα της εκπαίδευσης με τη χρήση μίας μεγάλης γκάμας εργαλείων και την αποτελεσματική αξιοποίηση των τεχνολογιών εχνητής Νοημοσύνης σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
Οι θεματικές ενότητες του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν οι εξής :
Τεχνητή Νοημοσύνη και Εφαρμογές
Experience της google
Γνωριμία και εξάσκηση στους Ατομικούς Βοηθούς
Εννοιολογικοί Προσδιορισμοί και ιστορική αναδρομή για την Τεχνητή Νοημοσύνη
Γενικές Εφαρμογές της ΤΝ στην Εκπαίδευση
Knewton: Προσωποποιημένη μάθηση.
Lesson Plan Generator – δημιουργία σχεδίων μαθημάτων
Εργαλεία σχεδιασμού της διδασκαλίας (Unit Plan Generator, Science Lab Generator)
Η εφαρμογή της ΤΝ στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (νέα προγράμματα – εφαρμογές)
Ωφελιμιστική θεώρηση της χρήσης εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης σε ακαδημαϊκές εργασίες (Λογισμικό Turnitin, emaze, Kipper Advanced AI Detector and Humanizer, Deepfake Detection)
Κριτική ανάλυση της επίδρασης των εφαρμογών ΤΝ στην ηθική, ποιότητα διδασκαλίας, οικονομία και διοίκηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Παιδαγωγική αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην διδασκαλία μαθημάτων (Δημιουργία εικόνας από κείμενο και Επεξεργασία εικόνων με τα εργαλεία της πλατφόρμας Clipdrop)
Animated Drawings, Photomath, Duolingo, Grammarly
Εργαλεία σχεδιασμού της διδασκαλίας (Magic School AI, Lesson Plan Generator, Vocabulary based text και πολλά άλλα)
Chat GPT (σχεδιασμός μαθημάτων, δημιουργία και διόρθωση ασκήσεων, δημιουργία περιλήψεων και πολλές άλλες εφαρμογές)
Bing Chat AI και Google Gemini (Bard)
OpenAI Chatbots vs Claude
Σύγκριση των τριών κορυφαίων chatbots με στιγμιότυπα
Αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση
Υπεύθυνη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση
Αξιοποίηση εφαρμογών ΤΝ για την ανάλυση και αξιολόγηση των συμπεριφορών των μαθητών-τριών / εκπαιδευτικών κατά την μαθησιακή διαδικασία
Multi-Step Assignment Generator – ανάθεση εργασιών με πολλαπλά βήματα
Μελέτη περιπτώσεων ηθικής της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ιατρική Διδακτική
Ηθικές ανησυχίες και πιθανοί κίνδυνοι των εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση











