e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Τις πρώτες ημέρες τού Οκτωβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, στο πλαίσιο τού Προγράμματος Διαχείρισης Χρόνου και Οργάνωσης Μελέτης.

Το πρόγραμμα αυτό, που πραγματοποιείται στο Σχολείο για δεκατρία συναπτά έτη, σχεδιάζεται και υλοποιείται σε συνεργασία με τη Συμβουλευτική-Ψυχολογική Υπηρεσία τής ΦΕ. Στόχος του είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών ως προς την αποδοτικότερη αξιοποίηση τού χρόνου τους, προκειμένου να ανταποκρίνονται αποτελεσματικότερα στις σχολικές τους υποχρεώσεις, να περνούν καλύτερα στον ελεύθερό τους χρόνο και στις εξωσχολικές τους δραστηριότητες, καθώς και να εξοικονομούν χρόνο για ξεκούραση.

Όσον αφορά στον σχεδιασμό και την υλοποίηση τού προγράμματος, αυτό διεξάγεται κατά τη διάρκεια δύο συναντήσεων με τα παιδιά και το παρακολουθούν οι μαθητές κάθε τμήματος ξεχωριστά.

Στην αρχή τής πρώτης συνάντησης οι μαθητές πήραν τον λόγο αναφέροντας τις πρώτες εντυπώσεις τους από το Γυμνάσιο και επιχειρώντας να συγκρίνουν τα πλεονεκτήματα και τις απαιτήσεις τής νέας τους σχολικής ζωής με εκείνα τής φοίτησής τους στο Δημοτικό. Ακολούθως, μίλησαν στην τάξη και άκουσαν, επίσης, τους συμμαθητές τους να μιλούν για τις ποικίλες εξωσχολικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχουν. Στο σημείο αυτό τονίστηκε στα παιδιά η σπουδαιότητα τής συμμετοχής σε αθλητικές, πνευματικές και καλλιτεχνικές ενασχολήσεις, καθώς και η διά ζώσης συνάντηση με φίλους για την προαγωγή τής ψυχικής τους υγείας.

Στη συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να αναφερθούν στις μεθόδους μελέτης που εφαρμόζουν, καθώς και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή διαχείριση του χρόνου τους. Στον τομέα αυτό τονίστηκε στους μαθητές πως χρειάζεται να είναι προσεκτικοί κατά την παράδοση τού μαθήματος, να κάνουν έναν στοιχειώδη προγραμματισμό των καθημερινών υποχρεώσεών τους, να χρησιμοποιούν στο σπίτι τις σημειώσεις που κράτησαν στην τάξη, να κάνουν μικρά διαλείμματα στο διάβασμά τους και να ολοκληρώνουν τη μελέτη ενός μαθήματος πριν ασχοληθούν με κάτι άλλο.
Επίσης, τους έγινε η πρόταση να ξεκινούν τη μελέτη τους στο σπίτι από τα πιο δύσκολα καθήκοντα ή τα λιγότερο ελκυστικά σε αυτούς μαθήματα, προκειμένου να κάνουν ορθολογικότερη κατανομή χρόνου τους και των δυνάμεών τους.

Στο τέλος της πρώτης συνάντησης, μέσω σχετικής παρουσίασης που προβλήθηκε στον διαδραστικό πίνακα, επισημάνθηκαν στα παιδιά οι παράγοντες που δυσχεραίνουν τις προσπάθειές τους και εντοπίστηκαν δυσλειτουργικές αντιλήψεις σχετικά με τη διαχείριση των ποικίλων υποχρεώσεών τους.
Στους παράγοντες αυτούς περιλαμβάνονται η χρήση κινητού κατά τη διάρκεια τής μελέτης, η ακαταστασία και ο θόρυβος που, ενδεχομένως, επικρατεί στον χώρο μελέτης τους, η αδυναμία να λέμε «όχι», η αναβλητικότητατο άγχος, η κούραση, η έλλειψη ευελιξίας και σχεδιασμού, καθώς και η αντίληψη πως μπορούν να γίνουν όλα την τελευταία στιγμή.

Κατά τη διάρκεια τής δεύτερης συνάντησης, που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο 2023, θα δοθούν στα παιδιά οδηγίες για την κατάρτιση ενός εξατομικευμένου προγράμματος. Εν συνεχεία, οι μαθητές θα σχεδιάσουν δοκιμαστικά το δικό τους ολιγοήμερο πρόγραμμα με βάση τους στόχους τους και τις ατομικές τους ανάγκες.

Το Πρόγραμμα Διαχείρισης Χρόνου και Οργάνωσης Μελέτης οργανώνεται και υλοποιείται από τον κ. Γεώργιο Γεωργουλέα, σχολικό ψυχολόγο, και τον κ. Παντελή Κατηνιώτη, φιλόλογο, καθηγητή-Σύμβουλο Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.