e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Στο πλαίσιο τής υλοποίησης τού προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Εθελοντισμός και περιβάλλον», οι μαθητές τής Α΄ τάξης τού Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού πραγματοποίησαν περιβαλλοντική εκδρομή στην ορεινή Αρκαδία από 2 μέχρι και 4 Απριλίου 2015. Η περιβαλλοντική ομάδα επισκέφθηκε την ευρύτερη περιοχή τής ορεινής Αρκαδίας έχοντας προηγουμένως υλοποιήσει εθελοντικές δράσεις. Ενδεικτικά συμμετείχαν στον καθαρισμό πάρκων, στη συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών για τον Σύλλογο Πρόληψης Ατυχημάτων Ανηλίκων, σε εθνικές και διεθνείς δράσεις κ.ά.
Οι μαθητές συνδύασαν την επίσκεψη στο Μουσείο Περιβάλλοντος στη Στυμφαλία με περίπατο μέσα από τα περιβαλλοντικά μονοπάτια στον υδροβιότοπο και στον αρχαιολογικό χώρο.
Η επίσκεψη στο Μουσείο τού Αλέξανδρου Παπαναστασίου, στο Λεβίδι, έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την ιστορική κληρονομιά τής Ελλάδας. Μέσα από τα κειμήλια και τα χειρόγραφα ταξίδεψαν στον χρόνο και ανακάλυψαν τη μοναδικότητα της ελληνικής Ιστορίας.
Στο Μουσείο Υδροκίνησης, στη Δημητσάνα, οι μαθητές δοκίμασαν τη λειτουργία των νερόμυλων και εντυπωσιάστηκαν από τη δύναμη τού νερού. Μοναδική εμπειρία ήταν η ενεργητική συμμετοχή στη μελέτη τής διαδικασίας παραγωγής αλευριών, δερμάτων και μπαρουτιού.
Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από επιβλητική αρχιτεκτονική των ξενώνων και των κατοικιών στην Ανδρίτσαινα, παρακολούθησαν την ξενάγηση τής προέδρου τού Εξωραϊστικού Συλλόγου Γυναικών Ανδρίτσαινας στη Νικολοπούλειο Βιβλιοθήκη και συνέχισαν το ταξίδι στο παρελθόν  μέσα από τα μοναδικά αντικείμενα στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης, γνωρίζοντας ξεχασμένα επαγγέλματα και ασχολίες των κατοίκων, ενδυμασίες και σκεύη καθημερινής χρήσης.
Ο ναός τού Επικουρίου Απόλλωνα στις Βάσσες, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς τής Unesco, έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να θαυμάσουν το μεγαλείο αυτής τής μοναδικής κατασκευής αλλά και να καταλάβουν τις δυσκολίες διάσωσης του ναού.
Το σπήλαιο Κάψια, το οποίο κατατάσσεται στα 10 πιο αξιόλογα σπήλαια τής Ελλάδας, ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για τα παιδιά. Η αίθουσα των «θαυμασίων» με τους σπάνιους χρωματισμούς λιθωματικών υλικών προσέφερε ένα μοναδικό θέαμα φυσικής τέχνης.
Η τεχνητή λίμνη τού Φενεού έδωσε την ευκαιρία να μελετήσουν το οικοσύστημα τού παραλίμνιου δάσους και τη μηχανική τού τεχνητού φράγματος.
Το μοναστήρι και το κρυφό σχολειό τού Αγίου Γεωργίου, με τα επιβλητικά ξυλόγλυπτα, τις αγιογραφίες και τα αρχιτεκτονικά γνωρίσματα ήταν ακόμη μια μοναδική εμπειρία.
Κατά τη διάρκεια των διαδρομών με το λεωφορείο συνδυάστηκαν εντυπώσεις και εικόνες για την ισορροπία των οικολογικών συστημάτων με τις ανθρώπινες παρεμβάσεις.