e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Το Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης εγκαινίασε φέτος νέα συνεργασία με την Anglia NL.

Πρόκειται για μια οργάνωση με παγκόσμια εμβέλεια που δραστηριοποιείται στον χώρο εκμάθησης τής Αγγλικής Γλώσσας και πιστοποίησης γλωσσομάθειας, με έδρα το Roosendaal τής Ολλανδίας, παράρτημα τής μητρικής οργάνωσης που βρίσκεται στο "Chichester College" τής Μεγάλης Βρετανίας.

Η Anglia NL χρησιμοποιεί την ηλεκτρονική πλατφόρμα EAGER, μέσω τής οποίας όχι μόνο επιτυγχάνει διαδραστική διδασκαλία τής Αγγλικής με χρήση AI, αλλά φέρνει και σε επαφή σχολεία από όλον τον κόσμο.

Με τη διαμεσολάβηση τού προσκεκλημένου εμπειρογνώμονα Erasmus+ Drs Jan Vijfhuizen, επί χρόνια συντονιστἠ Erasmus+ τού ολλανδικού σχολείου "RSG 't Rijks", που είναι ταυτόχρονα στέλεχος τής Anglia NL, οι καθηγήτριες κ. Μαριλένα Γιαννάκη, Μάρα Στούπα, Αθηνά Ξυραφά και Αντωνία Αγγελοπούλου ήρθαν σε επαφή με τον διευθυντή τής Anglia κ. Arnold Augustijn και έκαναν μάθημα στις τάξεις τους μέσω τής πλατφόρμας αυτής.

Το εγχείρημα στέφθηκε με επιτυχία και η κ. Αγγελοπούλου συνέχισε δηλώνοντας συμμετοχή με τους μαθητές τής τάξης της στο πρόγραμμα τής Anglia NL "Building Bridges".

Έτσι, οι μαθητές συναντιούνται διαδικτυακά με παιδιά από το Κουρασάο, την Ινδονησία, την Ουκρανία, την Ολλανδία και άλλες χώρες.
Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων οι μαθητές αναλαμβάνουν εργασίες, παίρνουν μέρος σε κουίζ και συνομιλούν με τους ξένους συμμαθητές τους ανταλλάσσοντας εμπειρίες.
Έτσι, η Αγγλική γίνεται γέφυρα φιλίας και συνεργασίας. Γι' αυτό άλλωστε το πρόγραμμα έχει την ονομασία "Building Bridges".

Ποικίλα είναι τα οφέλη τής πρωτοποριακής αυτής δράσης, που έγινε εφικτή χάρη στο πρόγραμμα Erasmus+ με τη συγχρηματοδότηση τής Ε.Ε., τον κ. Vijfhuizen, αλλά και την αφοσίωση τής κ. Αγγελοπούλου, που λέει χαρακτηριστικά: "Το πρόγραμμα Building Bridges λειτουργεί με τη χρήση ψηφιακής πλατφόρμας για την ενίσχυση τής καινοτόμου διδασκαλίας, τού διαπολιτισμικού διαλόγου και τής πολυγλωσσίας".

Προσδοκώμενα αποτελέσματα από την εφαρμογή τού προγράμματος είναι η αύξηση τής ευχέρειας στην ομιλία κατά τη διδασκαλία τής Αγγλικής, η γνωριμία και η συστηματική επαφή των μαθητών τού Σχολείου με συμμαθητές τους από όλον τον κόσμο, μέσω τού προγράμματος συναντήσεων, η καλλιέργεια πνεύματος αποδοχής προς τις πολιτισμικές διαφοροποιήσεις, ο εκσυγχρονισμός τής διδασκαλίας, η έξοδος από την τυπική διδασκαλία με βιβλίο μόνο και η παροχή επιπλέον κινήτρου στους μαθητές, ώστε να αυξηθεί το ενδιαφέρον και ο ενθουσιασμός τους για το μάθημα και να κάνει τη διδασκαλία πιο ενεργητική, ωφέλιμη και αποτελεσματική.

Το πρόγραμμα διαρθρώθηκε σε δύο κύκλους.
Κατά τον πρώτο οι μαθητές ολοκλήρωσαν σειρά από δραδραστικές δραστηριότητες (tasks) που πραγματοποίησαν από κοινού με μαθητές ξένων σχολείων, με σκοπό την καλλιέργεια γλωσσικών δεξιοτήτων (pronunciation, reading and writing assessment). Συμπλήρωσαν, επίσης, κουίζ (trivial pursuit) με ερωτήσεις γενικών γνώσεων σχετικές με τις συμμετέχουσες χώρες, που προωθούν την αποδοχή τής πολυπολιτισμικότητας.

Τέλος, τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες για να δημιουργήσουν ένα βίντεο παρουσίασης τής χώρας τους και ένα βίντεο για σημαντικές προσωπικότητες, όπως ο Καζαντζάκης, ο Σαίξπηρ κ.ά..

Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές ευαισθητοποιούνται σε θέματα τής σύγχρονης παγκόσμιας κοινωνίας, γεγονός που τους κάνει πιο ώριμους και στοχαστικούς.

Συγκινητικές ήταν, επί παραδείγματι, οι συζητήσεις που έγιναν μεταξύ των μαθητών κατά τη σύνδεση με σχολείο τής Ουκρανίας λίγο πριν από τα Χριστούγεννα...

Τα παιδιά εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους για το πρόγραμμα αυτό και πρόθεση τού Σχολείου είναι να συνεχιστεί.