e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Ταξιδεύω ή, αλλιώς, μαθαίνω

Ο Ηρόδοτος θεωρούσε το ταξίδι ως ευκαιρία μάθησης. Και πράγματι έτσι είναι. Το αποδεικνύουν και τα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+, που υλοποιούνται με τη συγχρηματοδότηση τής Ε.Ε. και την επίβλεψη τού ΙΚΥ και δεν περιορίζονται μόνο στους μαθητές, αλλά δίνουν και στους εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να επισκεφθούν σχολεία στο εξωτερικό μέσω τού θεσμού τής επιτόπιας παρακολούθησης εργασίας. Πρόκειται για το λεγόμενο job shadowing.

Την Τρίτη 1η Μαρτίου 2022 οι καθηγήτριες Γερμανικής και Γαλλικής Γλώσσας των Αρσακείων Δημοτικών Σχολείων Ψυχικού και των Αρσακείων-Τοσιτσείων Γυμνασίων και Λυκείων Εκάλης παρακολούθησαν διαδικτυακή επιμόρφωση, διάρκειας μιας ώρας, από την κ. Αγγελική Μεταλληνού, καθηγήτρια Γερμανικής των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, πιστοποιημένη επιμορφώτρια Β΄επιπέδου ΤΠΕ, με θέμα "Ψηφιακή πλαισίωση τής Ξενόγλωσσης διδασκαλίας".

Ο δρ Δημήτριος Καλογιάννης, φιλόλογος στο Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης, με απόφαση τής Γενικής Συνέλευσης τού Παιδαγωγικού Τμήματος τού Πανεπιστημίου Αθηνών στις 20 Μαρτίου 2017, θα διδάξει το μάθημα «Διαχείριση και ανάπτυξη τού ανθρώπινου δυναμικού τής εκπαίδευσης» για το εαρινό εξάμηνο τού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Συγκριτική παιδαγωγική, εκπαιδευτική πολιτική και διοίκηση τής εκπαίδευσης», σε συνεργασία με τον καθηγητή τού Τμήματος κ. Κωνσταντίνο Φασούλη.


Η κοινωνιολόγος τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης κ. Σοφία Παναγή συμμετείχε στην παιδαγωγική συνάντηση με αντικείμενο «Σχεδιασμός - Προγραμματισμός μαθημάτων - Νέο Πρόγραμμα Σπουδών και νέο βιβλίο σύγχρονος κόσμος». Η συνάντηση, την οποία διοργάνωσε ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Κοινωνικών Επιστημών κ. Χρήστος Πατσός, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 11 Απριλίου 2019 στο 2ο ΓΕΛ Γέρακα.

Ο δρ Δημήτρης Καλογιάννης εξέδωσε το βιβλίο του με τίτλο «Ο διευθυντής τής σχολικής μονάδας σε τροχιά επαγγελματικοποίησης. Λόγοι και τρόποι θέσμισης ενός νέου επαγγέλματος» από τις εκδόσεις "Γρηγόρη".
H μελέτη αυτή, ευρισκόμενη σε απόλυτη ευθυγράμμιση με το ερευνητικό θέσφατο ότι οι ικανοί διευθυντές σχολικών μονάδων συντελούν αποφασιστικά στην επιτυχία των σχολικών μονάδων των οποίων ηγούνται, επιχειρεί να εντοπίσει, να εξετάσει, να περιγράψει και να ερμηνεύσει τις βασικές έννοιες τού επαγγελματισμού τους, τις σύγχρονες τάσεις αλλά και τις διεθνείς πολιτικές που ακολουθούνται σε σχέση με τους σχολικούς ηγέτες.