e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Στο πλαίσιο τού προγράμματος «Αγαπάμε την πόλη μας - Υιοθετούμε τα μνημεία της», οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης συμμετείχαν την προηγούμενη σχολική χρονιά 2015-2016 σε πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Παναγία Αχειροποίητος: ἡ ἐλπὶς τῶν ἀπηλπισμένων τής Θεσσαλονίκης». Ένα μικρό δείγμα τής εργασίας τους, η οποία βραβεύτηκε, παρουσίασαν με εξαιρετική επιτυχία στην αίθουσα «Μανόλης Αναγνωστάκης» τού Δημαρχείου Θεσσαλονίκης, την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016, παρουσία τού Περιφερειακού Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Σχολικών Συμβούλων, τού Προέδρου και μελών τού Σωματείου «Φίλοι Μνημείων Θεσσαλονίκης» και πολλών μαθητών από σχολεία τής Θεσσαλονίκης.
Οι μαθητές, με εικόνα και λόγο, τόνισαν με γλαφυρότητα και σαφήνεια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τής εκκλησίας τής Παναγίας Αχειροποιήτου, όπως: ο αρχιτεκτονικός ρυθμός της, το εντυπωσιακό δάπεδο, τα μοναδικά ψηφιδωτά, οι κομψοί κίονες, οι τοιχογραφίες της κ.ά. Η παλαιοχριστιανική εκκλησία τής Παναγίας τής Αχειροποιήτου Θεσσαλονίκης αποτελεί μοναδική περίπτωση μνημείου σε όλον τον κόσμο που σώζεται ακέραιο και συνεχίζει να βρίσκεται σε λειτουργική χρήση ώς σήμερα από την εποχή που κατασκευάστηκε (5ο αιώνα μ.Χ.). Συγκαταλέγεται ανάμεσα στα καλύτερα διατηρημένα και πιο σημαντικά παραδείγματα τής πρωτοβυζαντινής περιόδου και έχει χαρακτηριστεί από το ελληνικό κράτος ως «διατηρητέο μνημείο» και από την UNESCO «μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς». Πέρα από την ανεκτίμητη αρχαιολογική της αξία, η Αχειροποίητος είναι δεμένη με σημαντικά ιστορικά γεγονότα τής Θεσσαλονίκης, όπως είναι η Εικονομαχία, η Τουρκοκρατία, η Μικρασιατική καταστροφή τού 1922 που οδήγησε πολλούς πρόσφυγες να αναζητήσουν κατάλυμα στη φιλόξενη στέγη της κ.ά.
Μαζί με τους μαθητές στην τελετή βράβευσης παρευρέθησαν οι καθηγήτριες που είχαν την ευθύνη τού προγράμματος κ. Μαρία Φωτίου και Σωσσάνα Καρανάσιου, ενώ την τιμητική διάκριση παρέλαβε ο Διευθυντής τού Σχολείου κ. Αθανάσιος Νευροκοπλής.
Δείτε την παρουσίαση και διαβάστε το κείμενο εδώ.