e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Δεκαμελής ομάδα μαθητών τἠς Α΄ τάξης τού Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης, αποτελούμενη από τους μαθητές Χ. Βαρτζόπουλο, Ι. Γιάκα, Κ. Γιαννιώτου, Π. Ευμορφιάδου, Ε. Καμαριάρη, Π. Κεδίκογλου, Π. Πανίδη, Δ. Σαπανίδου, Κ. Σταυροπούλου και Α.-Μ. Τοτοκώτση, εκπροσώπησε το Σχολείο στο 1ο Μαθητικό Συμπόσιο τού Δικτύου Λυκείων ASPnet UNESCO Κεντρικής Μακεδονίας. Το Συμπόσιο πραγματοποιήθηκε κατά το διήμερο 6 και 7 Μαρτίου 2015, στην αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων των Εκπαιδευτηρίων Φρυγανιώτη.
Το Αρσάκειο Θεσσαλονίκης στηρίζει τον συγκεκριμένο θεσμό εδώ και αρκετά χρόνια και δέχθηκε με χαρά την πρόσκληση για συμμετοχή στο Συμπόσιο, το οποίο πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη μετά από 15ετή διεξαγωγή στην Αθήνα και 30ετή στην Κύπρο. Στο Συμπόσιο συμμετείχαν συνολικά μαθητές από δεκαέξι σχολεία από τη Θεσσαλονίκη, τις Σέρρες, την Κατερίνη και την Αθήνα.
Θέμα τού Συμποσίου ήταν τα «Ελληνικά μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς» και χωριζόταν σε τρία υποθέματα: α) Σύμβαση τής UNESCO (νομικό πλαίσιο) που διέπει τα εγγεγραμμένα μνημεία τής UNESCΟ, β) Νέοι και πολιτιστική κληρονομιά και γ) Χρήσεις και καταχρήσεις των μνημείων.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα, μα το οποίο το κάθε σχολείο κατέθεσε τη δική του πρόταση για το πώς αντιλαμβάνεται, μέσω τής Τέχνης, τη σχέση των νέων με τα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Το Αρσάκειο συμμετείχε με την παρουσίαση δύο τραγουδιών τού Μ. Χατζιδάκι σε στίχους Ν. Γκάτσου («Αθανασία» και «Εφιάλτης τής Περσεφόνης»), τα οποία έπαιξαν και τραγούδησαν οι μαθητές. Την ευθύνη για την προετοιμασία και την εκτέλεση των τραγουδιών είχε η καθηγήτρια Μουσικής του Σχολείου κ. Αναστασία Γκίνη.
Στη συνέχεια, οι μαθητές χωρίστηκαν σε επιτροπές, συζήτησαν τα παραπάνω θέματα και προέβησαν στην καταγραφή πορισμάτων με τις αποφάσεις κάθε επιτροπής. Είχαν την ευκαιρία να εργαστούν ομαδοσυνεργατικά, να ανταλλάξουν απόψεις με συμμαθητές τους άλλων σχολείων και κυρίως να συσκεφθούν μόνοι τους, χωρίς την παρουσία και την καθοδήγηση των καθηγητών. Η πρώτη ημέρα τού Συμποσίου έληξε με ένα πάρτι, όπου οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να διασκεδάσουν και να γνωριστούν ακόμα καλύτερα.
Η δεύτερη ημέρα περιελάμβανε την ανακοίνωση των πορισμάτων των επιμέρους επιτροπών στην ολομέλεια από τους προέδρους των ομάδων. Οι παρουσιάσεις συνοδεύονταν και από ερωτήσεις, όπου δόθηκε η ευκαιρία να αναπτυχθεί γόνιμη αντιπαράθεση. Τα παιδιά για άλλη μια φορά έδωσαν μαθήματα ήθους στους μεγάλους, με την αξιοπρέπεια με την οποία αντιμετώπισαν τη συνολική διαδικασία. Όλα τα πορίσματα υπερψηφίστηκαν.
Οι μαθητές τού Αρσακείου χαρακτήρισαν εξαιρετικά παραγωγική και διδακτική την όλη εμπειρία. Κατέληξαν ότι τους βοήθησε να γνωρίσουν καλύτερα τα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς τής πατρίδας μας, να εντείνουν τον σεβασμό τους προς αυτά, να συνειδητοποιήσουν τους κινδύνους που τα απειλούν, αλλά και να σκεφτούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να τα προστατεύσουν. Επίσης, ήρθαν σε επαφή με τη διαδικασία με την οποία λειτουργεί ένας διεθνής οργανισμός, όπως η UNESCO, αλλά και μπόρεσαν να συνεργαστούν με συνομηλίκους τους μέχρι πρότινος αγνώστους. Κυρίως, όμως, τους έκανε να αντιληφθούν την ευθύνη που φέρουν οι ίδιοι, ως νέοι πολίτες, απέναντι στα μνημεία και τη διαφύλαξη τής πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Υπεύθυνες για την προετοιμασία των μαθητών για το Συμπόσιο, όπου και τους συνόδευσαν, ήταν οι φιλόλογοι κ. Αντωνία Βουλγαράκη και Ιφιγένεια Αναγνώστου.