e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Το Σάββατο 20 Φεβρουαρίου οι μαθητές Αλμπάνης Ιωάννης και Τριανταφυλλίδου Βαλέρια συναντήθηκαν για δεύτερη φορά με τους μαθητές άλλων σχολείων, στο πλαίσιο τής Ημέρας Διαλόγου "Για ένα Δημοκρατικό και Συμμετοχικό Σχολείο", που διοργάνωσε ο Συνήγορος τού Παιδιού σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τα Γραφεία Αγωγής Υγείας Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης, στο Πειραματικό Σχολείο τού ΑΠΘ.
Στη συνάντηση αυτή οι μαθητές τού Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης παρουσίασαν τις απόψεις των μαθητών τής Α΄ και Β΄ τάξης για το Σχολείο τους, με αφετηρία τις προτάσεις που υιοθετήθηκαν στην πρώτη συνάντησή τους τον Νοέμβριο.
Το κείμενο που προέκυψε στην πρώτη συνάντηση των εκπροσώπων των σχολείων με τον Συνήγορο τού Παιδιού, μετά τη σύνθεση των προτάσεων των τεσσάρων ομάδων εργασίας, προωθήθηκε στα σχολεία και παρουσιάστηκε στους μαθητές, προκειμένου να συμβάλει στον εκδημοκρατισμό τής καθημερινής πρακτικής των σχολείων. Οι αρχές που το κείμενο αυτό προέβαλλε αφορούσαν, μεταξύ άλλων, στην αναγνώριση και τον σεβασμό των δικαιωμάτων όλων των μελών τής σχολικής κοινότητας, στην ανάγκη ενεργητικής συμμετοχής των μαθητών στη σχολική ζωή, στην επικοινωνία και τον διάλογο με τους καθηγητές και τη διεύθυνση κάθε σχολείου, στην ισότιμη μεταχείριση, τις δραστηριότητες, στην ειρηνική επίλυση των διαφόρων και των συγκρούσεων, στην επιβολή κυρώσεων και στους εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισης των προβληματικών συμπεριφορών, στον ρόλο των γονέων και σε άλλα ζητήματα τής σχολικής ζωής.
Στη συνάντηση αυτή όλα τα σχολεία που συμμετείχαν παρουσίασαν τα πορίσματα των συζητήσεων που πραγματοποιήθηκαν, και στη συνέχεια οι μαθητές πρότειναν δράσεις για το μέλλον και τρόπους αξιοποίησης των ιδεών, που κάθε φορά κατατίθενται, καθώς και τού υλικού που προκύπτει από τις συναντήσεις.
Ήταν μια δημιουργική και ενδιαφέρουσα συνάντηση, που ελπίζουμε να έχει ουσιαστική συνέχεια.
Τις δράσεις των δύο μαθητών-εκπροσώπων τού Αρσακείου Λυκείου στις συναντήσεις με τον Συνήγορο τού Παιδιού συντόνισε η καθηγήτρια κ. Αναστασία Πιλωνά, οικονομολόγος και υπεύθυνη τού γραγείου ΣΕΠ, η οποία και συνόδευσε τους μαθητές στη συνάντηση αυτή.